Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Firma Barilla wdrożyła na największych liniach makaronów, opakowania w 100% nadające się do recyklingu.
Firma wycofała opakowania z plastikowymi okienkami z makaronów typu Penne, Fusilli, Spaghetti, Lasagne, Linguine, Tortiglioni oraz Mezze Penne Tricolore. Makarony będą pakowane do nowych opakowań wykonanych z „kombinacji materiałów na bazie papieru i 100% włókien pierwotnych”, które zostały pozyskane z certyfikowanych źródeł.
Nowe opakowania papierowe zawierają instrukcje i pomoce wizualne, aby zapewnić konsumentom łatwą utylizację opakowania.
Jest to jeden z kroków, które stawia firma, aby zapewnić odnawialne pozyskiwanie materiałów, wykorzystanie zasobów z odpowiedzialnie zarządzanych lasów i zmniejszenie ilości materiałów używanych do pakowania.
Źródło: Barilla
Przeczytaj także
Trendy w przemyśle opakowaniowym na lata 20. XXI wieku wyznaczają potrzeby konsumentów, modne hasła, rozwój technologiczny, przepisy, potrzeby rynkowe i koszty produkcji. Te często sprzeczne ze sobą zjawiska próbują pogodzić ze sobą menedżerowie i naukowcy, w tym partnerzy projektu FreshInPack oraz członkowie stowarzyszenia Natureef.
20 maja br. na stronie Komisji Europejskiej (KE) opublikowano SPRAWOZDANIE KOMISJI DLA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY w sprawie stosowania dodatkowych form wyrażania i prezentacji informacji o wartości odżywczej (dalej „Sprawozdanie”). Dotyczy ono tzw. systemów FoPL – z ang. Front of the Pack Labelling – które w różny sposób prezentują informacje o wartości odżywczej danego produktu na froncie.
Podczas światowego szczytu C40 w Kopenhadze w Danii grupa Carlsberg opublikowała aktualizację procesu powstawania eko butelki Green Fiber, pierwszej na świecie „papierowej butelki” do piwa.