Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Długo zastanawialiśmy się nad wyborem pierwszego tematu do cyklu Strefy Managera - Last Month Review, ale teraz już mamy pewność, że wybór był dobry. Decydującym czynnikiem takiego wyboru, była bardzo świeża informacja z 11 sierpnia, być może przełomowa w kwestii dalszego rozwoju branży Plant-Based. W tym dniu opublikowano badania kliniczne z użyciem produktów roślinnych Beyond Meat w American Journal of Clinical Nutrition.
W badaniu przeprowadzonym na Uniwersytecie Stanforda naukowcy ocenili wpływ zastąpienia mięsa pochodzenia zwierzęcego mięsem roślinnym w okresie 8 tygodni na poziom cholesterolu (w tym LDL), czynniki ryzyka chorób serca, w tym poziom TMAO i masę ciała oraz stwierdzili poprawę kluczowych wskaźników zdrowotnych, gdy uczestnicy zastąpili mięso pochodzenia zwierzęcego mięsem roślinnym.
I mimo że badania nie są wykonane na dużej populacji to wyniki stanowią kolejny punkt danych w rozwijającej się dziedzinie badań, w jaki sposób mięso roślinne może pomóc ludziom żyć zdrowiej, a Beyond Meat jest zaangażowany we wspieranie dalszych badań akademickich i naukowych dotyczących wpływu mięs roślinnych na zdrowie. https://www.beyondmeat.com/whats-new/new-study-finds-health-benefits-of-plant-based-meats/
Taka publikacja automatycznie pociągnęła za sobą artykuły w poczytnych tytułach, jak: https://www.goodmorningamerica.com/food/story/swapping-plant-based-products-meat-improve-cardiovascular-health-72348149
Dosłownie kilka dni po tej informacji, już w odniesieniu do polskiego rynku pojawił się niezmiernie interesujący i obszerny raport przygotowany przy współudziale Ambasady Niderlandzkiej – Produkty mięsne i mleczne oparte na roślinach. A i zamieszanie wygenerowane przez błąd w danych GUS na temat spadku konsumpcji mięsa zawarte w komunikatach Roślinnie Jemy i wywołana tym dyskusja potwierdziły, że wybór był słuszny. O tych źródłach i wielu innych dowiesz się z pełnej wersji raportu.
Temat okazał się z resztą o wiele szerszy, z analizy dziesiątek źródeł i publikacji dowiedzieliśmy się o: strategiach firm, trendach rynkowych, nowych produktach, projektach, a te dwie wspomniane wczesniej publikacje to tylko mała próbka komunikacji o tej tematyce, którą udało nam się znaleźć i przeanalizować.
W pełnej wersji tekstu dostępnego w Strefie Managera znajdziesz:
Pełna wersja opracowanie dostępna w Strefie Managera
Zdecyduj się na dostęp w tym tygodniu i uzyskaj rabat specjalny 20% na roczny dostęp
Zastanawiasz się nad zakupem dostępu do Strefy Managera - napisz lub zadzwoń, a raport otrzymasz w gratisie
W Strefie Managera dodatkowo znajdziesz:
Kontak do nas: foodfakty@foodfakty.pl