Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Jaka jest różnica między terminem przydatności do spożycia a datą minimalnej trwałości? Jakich zasad higieny żywności należy przestrzegać w domu, żeby zapewnić bezpieczeństwo swojej rodzinie? Czy należy obawiać się substancji dodatkowych stosowanych do żywności? To tylko niektóre z pytań zadawanych przez europejskich konsumentów, na które odpowiadaliśmy w ramach kampanii #EUChooseSafeFood, tłumacząc, jakie naukowe argumenty stoją za unijnym bezpieczeństwem żywności. Czerpiąc z zakończonej sukcesem pierwszej fazy projektu, w drugim roku kampanii omówimy szereg nowych tematów.
Celem kampanii #EUChooseSafeFood jest pomoc konsumentom w podejmowaniu świadomych decyzji. Kampania o zasięgu unijnym umożliwia konsumentom łatwy dostęp do praktycznych informacji przydatnych podczas kupowania i spożywania żywności – od pomocy przy czytaniu etykiet i informacji na temat substancji dodatkowych, do wskazówek na temat przygotowania i przechowywania produktów spożywczych. 10 sierpnia rozpoczyna się drugi rok kampanii, w którym poruszany będzie szereg nowych tematów interesujących konsumentów - takich jak suplementy diety, alergeny czy nowa żywność.
GIS i EFSA kontynuują swoją misję wspierania Europejczyków w podejmowaniu świadomych decyzji żywieniowych, przedłużając projekt #EUChooseSafeFood o kolejny rok i wyjaśniając istotną rolę, jaką w bezpieczeństwie żywności odgrywa nauka i naukowcy.
Pan Krzysztof Saczka, Główny Inspektor Sanitarny wz. z satysfakcją przyjmuje i promuje kontynuację kampanii w Polsce:
- Dzięki informacjom pozyskiwanym w trakcie kampanii konsumenci zyskują pewność podczas dokonywania zdrowych wyborów. To ważna inicjatywa, która zwiększa zaufanie konsumentów do unijnego systemu bezpieczeństwa żywności, opartego na podstawach naukowych. Nasza kampania pozwala także zacieśnić współpracę pomiędzy GIS a EFSA, organizacjami konsumenckimi, producentami żywności i społeczeństwem obywatelskim, budując zaufanie obywateli UE do produktów spożywczych, po które sięgają, bez względu na to, w którym europejskim kraju się znajdują.
Kampania jest adresowana głównie do Europejczyków między 25 a 45 rokiem życia i stara się objaśnić rolę EFSA w kształtowaniu europejskiego prawodawstwa, które chroni konsumentów i cały łańcuch żywności.
Więcej informacji dostępne na stronie https://campaigns.efsa.europa.eu/EUChooseSafeFood
Źródło: informacja prasowa EFSA/GIS
Przeczytaj także
W ramach siódmej edycji Silver Axe, corocznej operacji Europolu ukierunkowanej na nielegalne pestycydy, zidentyfikowano nowe trendy pojawiające się na czarnym rynku w UE i przejęto 1150 ton nielegalnych pestycydów.
W sprawozdaniu Komisji Europejskiej przedstawiono wyniki badania wyjaśniającego dotyczącego Polski, przeprowadzonego przez DG ds. Zdrowia i Bezpieczeństwa Żywności.
Jaka jest różnica między datą „należy spożyć do” a „najlepiej spożyć przed” na etykietach mojej żywności? #EUChooseSafeFood - oparciu o udaną pierwszą fazę rozpoczęto drugi rok kampanii, która obejmuje szereg nowych tematów.