Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Data: 17.10.2024 Miejsce: ON-LINE
Czas trwania: 3 h
Podstawową zasadą znakowania żywności jest rzetelne przekazywanie konsumentom informacji na temat żywności, aby
mogli podejmować świadome decyzje zakupowe.
Prawo przewiduje szereg informacji, które obowiązkowo muszą znaleźć się w znakowanie, natomiast ogromną część
informacji podmioty biorące udział w obrocie żywnością chcą umieszczać w znakowaniu dobrowolnie. Informacje
umieszczane na zasadach dobrowolności mają przede wszystkim wskazać na atrakcyjność oferowanego produktu, podkreślić
jego szczególne cechy. Część z informacji, które umieszcza się dobrowolnie ma prawnie regulowane szczegółowe warunki
stosowania, natomiast duża część informacji to hasła, które nie mają określonych szczegółowych prawnych reguł a ich
stosowanie opiera się na praktyce rynkowej, kierunkach oceny organów kontrolnych czy też aktualnym orzecznictwie
sądowym.
Szkolenie ma na celu usystematyzowanie zagadnień dotyczących możliwości i warunków stosowania informacji
dobrowolnych w znakowaniu. W jego trakcie zostaną poruszone tematy odnoszące się do możliwości stosowania haseł
podkreślających szczególne cechy produktu, który np. zawiera składniki/cechy pożądane przez konsumentów (np. z wysoką
zawartością błonnika, naturalne, odpowiednie dla wegan) lub nie zawiera takich składników/cech, których konsumenci
unikają (np. bez glutenu, bez laktozy, bez GMO, bez konserwantów). Wymagania będą poparte praktycznymi przykładami.
Szkolenie skierowane jest do technologów, kierowników jakości, pracowników działów jakości, działów marketingu, osób
odpowiedzialnych za znakowanie środków spożywczych.
1. Ogólne warunki stosowania haseł marketingowych w znakowaniu żywności.
2. Warunki szczegółowe uregulowane prawnie dla stosowania haseł:
• „zawiera…”, źródło…”, „bez cukru”, „bez dodatku cukru”;
• „bez glutenu”;
• „bez GMO”;
• „Produkt polski”,
• „odpowiedni dla wegan”.
3. Warunki szczegółowe nieuregulowane w przepisach dla stosowania haseł:
• „naturalny”;
• „bez laktozy”;
• „bez dodatków”, „bez wzmacniaczy smaku”, „bez konserwantów”.
4. Podsumowanie szkolenia, pytania.
Wypełnienie, akceptacja i przesłanie formularza zgłoszeniowego - plik .doc lub zgłoszenie ze stroy internetowej.
Zgłoszenia prosimy nadsyłać do 7 dni przed terminem szkolenia.
Link do formualrza elektronicznego dostępny na stronie - https://hamilton.com.pl/szkolenia/harmonogram-szkolen/
Program szkolenia - https://hamilton.com.pl/wp-content/uploads/2023/12/Program-24_WEB_Hasla-marketingowe-w-znakowaniu-zywnosci_-2024.pdf
W razie jakichkolwiek pytań lub wsparcia technicznego prosimy o kontakt: szkolenia@jsh.com.pl lub telefon: 58/ 766 99 46
Zapytaj organizatora o szczegóły