Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Innowacje w sektorze opakowań na mleko

Kategoria: Biznes, Procesy i Technologie

Pokolenie millennialsów wciąż poszukuje nowych produktów, które są zdrowe i naturalne. Jedną z często wybieranych przez nich opcji są produkty mleczne. Ostatnie badania wskazują, że zarówno produkty o niskiej, jak i wysokiej zawartości tłuszczu, oferują korzyści zdrowotne, począwszy od walki z cukrzycą, poprzez wzmocnienie kości i poprawę pamięć, aż do ogólnego polepszenia zdrowia psychicznego konsumenta.

Rosnąca popularność mleka jest zjawiskiem globalnym. Zgodnie z raportem Global Packaging Trends Report 2017, szacuje się, że w Chinach do roku 2020 sprzedaż zwykłego jogurtu wzrośnie o 26%, natomiast w  Indiach o 16%. Raport  stworzony został przez Euromonitor International na zlecenie  czołowych stowarzyszeń z sektora opakowalnictwa (PPMI, APPMA, UCIMA, PPMA).

Jednym z czynników mających obecnie duży wpływ na wzrost sprzedaży w tym sektorze jest szeroki zakres możliwości zastosowania różnego rodzaju opakowań dostępnych na rynku produktów mleczarskich.

Wcześniej mleko było dostępne głównie w pudełkach kartonowych. Dziś dostarczane jest w wygodnych, atrakcyjnych dla ludzi „zabieganych” oraz przyjaznych dla użytkownika butelkach PET. Butelki PET (Politereftalan etylenu) są też jedną z czterech nadrzędnych tendencji wzrostu sprzedaży w sektorze produktów mlecznych.

Butelki PET – produkty mleczne

Część z produktów mlecznych pojawiających się obecnie na rynku, np. jogurtów lub koktajli, dostępnych jest, małych, jednorazowych butelkach typu PET. Lekkie i wytrzymałe butelki zapewniające łatwe i wygodne przenoszenie produktów mleczarskich, umożliwiają producentom tworzenie nowych rozwiązań w sektorze opakowań. Pozwalają one producentowi wyróżnić się od konkurentów na półkach sklepowych na wiele sposobów. Po pierwsze PET może być rozdmuchiwany w szeroką gamę kształtów i rozmiarów, oferując znacznie większe możliwości niż kartony. Po drugie, dzięki właściwościom typowym dla tworzywa PET, opakowania żywności tego typu lepiej prezentują produkt w porównaniu z opakowaniami z polietylenu o wysokiej gęstości (HDPE). Co więcej transparentność opakowania staje się obecnie nowym standardem w segmencie świeżego mleka premium, a błyszczący wygląd butelek PET z barierami ultrafioletowymi (UV) doskonale wpisuje się w ten trend, dodatkowo często decydując o lepszej jakości produktu oraz przedłużeniu jego trwałości.

Opakowanie elastyczne

Opakowania elastyczne branży mleczarskiej zyskały swoją popularność od kiedy duże firmy, takie jak np. Kraft, rozpoczęły pakowanie sera tartego w „stojące” opakowania, umożliwiające ponowne zamknięcie. Taki rodzaj opakowania oferuje nie tylko wygodę szczelności już otwartego produktu, ale również oszczędza przestrzeń, co jest niezwykle ważne przy stale rosnącej liczbie mieszkańców miast na całym świecie żyjących w małych mieszkaniach, jak również pozwala oszczędzić miejsce na półkach sklepowych.

Najnowszą kategorią produktów mleczarskich wykorzystujących opakowania elastyczne są jogurty, a w szczególności produkty przeznaczone dla dzieci. Producenci chcą wykorzystać elastyczność opakowania, która pozwala dzieciom ściskać produkt w celu spożycia.

Mniejsze porcje

Ponieważ wiele osób na całym świecie mieszka w zatłoczonych centrach miejskich, wielkość opakowania jest bardzo ważnym czynnikiem.Opakowania rodzinne sprawdzają się dla dużych, podmiejskich gospodarstw domowych, jednak wg. najnowszych danych, rosnąca liczba gospodarstw domowych, zwłaszcza w krajach rozwiniętych, składa się zazwyczaj tylko z jednej lub dwóch osób – konsumentów, którzy poszukują opakowań o mniejszej pojemności.

Opakowania typu „multipack” (kilka mniejszych opakowań w opakowaniu zbiorczym) umożliwiają małym rodzinom na korzystanie z jednej porcji produktu bez konieczności otwierania całego, dużego opakowania i martwienia się, że produkty przeterminują się.

Kolejną istotną kwestią dla nowoczesnego konsumenta jest kontrola wielkości posiłku. Konsumenci, zwłaszcza w krajach wysoko rozwiniętych, stają się coraz bardziej świadomi swoich wyborów żywieniowych. Dlatego poszukują przekąsek jednocześnie wygodnych jak i pozwalających im na zachowanie zdrowego stylu życia.

Rozwiązania typu „on-the-go”

Mniejsze rozmiary opakowań produktów mleczarskich wiążą się z coraz szybszym stylem życia,  umożliwiając konsumentowi chwycenie małego opakowań jogurtu lub sera twarogowego. W ten sposób nie tracąc czasu na przygotowanie posiłku konsument może dalej pędzić za swoimi sprawami będąc uzbrojonym w poręczny lunch lub przekąskę.

Źródła:

DairyReporter.com Four trends driving innovation in dairy packaging

 

Wybierz temat: Opakowania

Autor: Jakub Ostaszewski

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.