Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Jakie napoje piłbyś najchętniej? Jakie profile smakowe są najbardziej popularne wśród napojów?

Kategoria: Składniki Żywności

Badanie konsumenckie przeprowadzone przez firmę MINTEL wskazało, że najbardziej popularne i pożądane profile smakowe dla napojów bezalkoholowych to nuty cytrusowe i owoców jagodowych.

Cytrusy kojarzą się z dużą zawartością witaminy C, jagodowe z bogactwem antyoksydantów

Cytrusy konsumentom kojarzą się z dużą zawartością witaminy C, a wśród nich najbardziej popularnym owocem jest grapefruit.

Natomiast wśród owoców jagodowych bogatych w antyoksydanty ostatnio niesłabnącą popularnością cieszą się: owoc czarnego bzu, żurawina i czarna porzeczka. Konsumenci coraz chętniej spożywają i poszukują napojów z nutami ziołowymi, takimi jak: bazylia czy mięta oraz przyprawami, jak: cynamon czy goździki. Dużym zainteresowaniem cieszą się zwłaszcza napoje energetyczne o nutach koktajli alkoholowych moijto czy margarita.

New Product Development – znajomość profili smakowych kluczowa do prawidłowej oceny sensorycznej

Znajomość poszczególnych profili, czy to owocowych czy też przyprawowych, to podstawa w procesie NPD. Więcej, to wiedza, umiejętności i wrażliwości, które są niezbędne do prawidłowego tworzenia produktu, prawidłowej komunikacji pomiędzy działami zaangażowanymi w rozwój produktów i wreszcie z samymi konsumentami.

Te umiejętności są też niezbędne do prawidłowej oceny sensorycznej produktów własnych i konkurencji. Umiejętności te pozwalają, tak jak w przypadku prawidłowej oceny wina, na uchwycenie niuansów smakowych, złożoności profilu smakowego produktu. W przypadku ślepych degustacji wina oraz profesjonalnej ich oceny sensorycznej umiejętność rozpoznawania oraz rozróżniania nut smakowych i zapachowych to podstawa. Wino ze szczepów białych nie będzie ujawniać nut czarnej porzeczki czy wiśni i odwrotnie – wino ze szczepów czerwonych nut grapefruita czy mango.

Szczep, taki jak Cabernet Sauvignon daje wina o wyraźnych nutach czarnej porzeczki, wiśni, zaś Merlot nuty jagody, malin czy śliwek.

Bez wątpienia na wrażenia smakowe bardzo istotny wpływ ma: zawartość alkoholu i cukru, kwasowość, ilość tanin, wiek wina, region/terroir i proces produkcji. Właściwa ocena wina to połączenie nie tylko wiedzy o nich czy ilość wypitych kieliszków, ale też trening i umiejętność rozłożenia bogatego bukietu na nuty pierwotne. Tę umiejętność można posiąść i wytrenować.

Zmysł smaku i zapachu to najtańszy w firmie aparat pomiarowy, ale…

Zmysł smaku i zapachu to najtańszy w firmie aparat pomiarowy, ale bez odpowiedniej kalibracji i wiedzy jest niestety bezużyteczny.

Akademia Sensoryczna to cykl szkoleń i warsztatów w zakresie:

  • treningu tych zmysłów w zastosowaniach profesjonalnych,
  • pogłębienia praktycznej wiedzy,
  • oraz możliwość rzeczywistego przetestowania smaków i zapachów najczęściej używanych w branży spożywczej.

Bez ciągłego rozwijania i testowania już osiągniętego poziomu wrażliwości sensorycznej, możliwości wykorzystania tych zmysłów maleją.

Jakie korzyści i umiejętności dostarczy udział w Akademii Sensorycznej?

Akademia Sensoryczna to będzie cykl praktycznych szkoleń i warsztatów w zakresie treningu zmysłów smaku i zapachu w zastosowaniach profesjonalnych, a także możliwość pogłębienia praktycznej wiedzy oraz rzeczywistego przetestowania smaków i zapachów najczęściej używanych w branży spożywczej.

Celem warsztatów w ramach cyklu Akademia Sensoryczna jest precyzyjne określenie wrażliwości smakowo-zapachowej na badany bodziec smakowo-zapachowy z jednej strony, a z drugiej zdobycie unikalnego doświadczenia w rozpoznawaniu czystych, pojedynczych składników, np.: cytryn, mango, bazylii, karmelu czy imbiru.

  • Co łączy jabłka z Herkulesem i Chinami?
  • Citrus paradisi czy Citrus aurantium?
  • Skąd się wzięły i czym się różnią między sobą cytrusy?
  • Jak rozpoznać je po zapachu nie widząc owoców?
  • Co wspólnego mają cytrusy z białym winem?
  • Co jest głównym składnikiem tworzącym zapach każdego z cytrusów?

Odpowiedź na te i inne pytania znajdziecie Państwo podczas warsztatów z cyklu Akademia Sensoryczna.

Zapraszamy do rejestracji!

Autor:Laboratorium Smaku&Zapachu
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.