Pokolenie Nolo? Nowy trend w generacji Z czy szersze zjawisko społeczne
Nolo czyli No alcohol & low to nowy trend wśród konsumentów głównie młodych z Gen Z i Milenialsów.
Laboratorium Smaku & Zapachu to firma związana z branżą spożywczą od kilku lat. Naszą pasją jest smak i zapach produktów, dlatego też zajmujemy się nie tylko dystrybucją ekstraktów i aromatów spożywczych ale również kompleksową obsługą klientów związaną z aromatami .
Naszym Klientom oferujemy nie tylko produkty ale też wiedzą techniczną w zakresie aplikacji , ewaluacji i kreacji aromatów. Dzielimy się najnowszymi trendami światowymi w przemyśle spożywczym, badaniami rynkowymi i konsumenckimi. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów przygotowujemy prezentacje produktowe z użyciem aromatów i ekstraktów firmy Fontarom, Jean Niel i Synergy . Prowadzimy doradztwo techniczo- technologiczne.
Naszym główny partnerem jest rodzinna , francuska firma aromatyczna Fontarome działająca na r od blisko 30 lat w branży F&F ( frangrance & flavours) aromaty spożywcze i kompozycje zapachowe.
Oferujemy aromaty spożywcze dla przemysłu spożywczego – napoje bezalkoholowe i alkoholowe, mleczarstwo i lody, piekarnictwo, słodycze, żywienie zwierząt. Aromaty w formie płynnej i proszkowej . Główne kierunki smakowe – cytrusy, owoce egzotyczne, przyprawy i zioła , nuty kwiatowe, warzywne, kuchni etnicznych , serowe .
Aromaty produkowane są w oparciu od dyrektywę EC 1334/2008.
W odpowiedzi na zapotrzebowania rynku związane z „Czystą etykietą” firma Fontarome wprowadziła do swojej oferty ekstrakty botaniczne i ziołowe.
Więcej szczegółów znajdziecie Państwo na stronie https://laboratoriumsmakuizapachu.pl
Zapraszamy do współpracy
Słowa kluczowe: aromaty
Nolo czyli No alcohol & low to nowy trend wśród konsumentów głównie młodych z Gen Z i Milenialsów.
Z zimą i Świętami kojarzą się intensywne zapachy, nie tylko orientalnych przypraw, ale też orzechów, karmelu wanilii, rozgrzewającej czekolady czy suszonych owoców.
Za pomocą chmielu można kształtować nie tylko goryczkę piwa ale charakterystyczny profil smakowo zapachowy. Jest dodawany do piwa w postaci rożnego rodzaju ekstraktów szczególnie w browarach rzemieślniczych ze względu na łatwość dozowania i bardzo dużą możliwość kombinacji gatunkowych.
Badanie MINTEL wskazało, że najbardziej popularne i pożądane profile smakowe dla napojów to nuty cytrusowe i jagodowe. Wiedza, czego oczekuje konsument i doskonale wytrenowany sensorycznie pracownik działu NPD, to gwarancja sukcesu rynkowego dla producenta napojów.
Cytrusy to bardzo popularna grupa owoców o mięsistych jagodach zwane hesperidium w kolorze od zielonego (limonka, bergamotka) do pomarańczowego. Najbardziej zewnętrzna, warstwa skórki zwana flavedo zawiera wyspecjalizowane komórki, które zawierają gruczoły olejowe.
W ostatniej części cyklu przyglądamy się trendom w kategorii produktów „savoury”, która obejmuje zupy (mokre i suche), przyprawy i buliony, oliwy smakowe, sosy do makaronów, dressingi oraz chutney’e. Przy zakupiue klienci zwracają uwagę przede wszystkim na smak, cenę oraz wygodę.
W segmencie słodyczy zaznaczają się dwa duże trendy: mega przyjemność & pełnia smaków oraz spersonalizowane odżywianie dla potrzebujących np. wegetarianie, na diecie czy chorzy na celiakię. Na innowacyjnym brytyjskim rynku obecne są wegańskie produkty bez dodatku mleka i glutenu, za to z dodatkiem orzechów, moreli czy jagód, a także serniki na bazie napoju owsianego.
Na całym świecie toczy się dyskusja związana z regulacją dotyczącą roślinnych zamienników produktów zwierzęcych, głównie mleka i jego przetworów w przemyśle spożywczym. Zamienniki produktów mlecznych nie są nowościami, wiele z nich funkcjonuje na rynku od lat.
Pandemia w sposób zasadniczy zmieniła preferencje i wybory zakupowe klientów na całym świecie. Niektóre trendy przyspieszyły bardzo mocno, inne uległy marginalizacji. Podzielę się z Państwem obserwacjami i nowościami ze światowych półek.
W związku z Państwa dużym zainteresowaniem artykułem nt. „Trendów smakowych” w kolejnych tygodniach będziemy kontynuować przegląd nowości, światowej prasy w obszarze istotnych trendów nie tylko smakowych, ale też produktowych związanych z żywnością.
W związku z Państwa dużym zainteresowaniem artykułem nt. „Trendów smakowych” w kolejnych tygodniach będziemy kontynuować przegląd nowości, światowej prasy w obszarze istotnych trendów nie tylko smakowych, ale też produktowych związanych z żywnością.
W związku z Państwa dużym zainteresowaniem artykułem nt. „Trendów smakowych” w kolejnych tygodniach będziemy kontynuować przegląd nowości, światowej prasy w obszarze istotnych trendów nie tylko smakowych, ale też produktowych związanych z żywnością.
Zapraszamy do zapoznania się z kolejną częścią cyklu "Okiem eksperta" poświęconą trendom smakowym w branży napojowej. Tym razem ekspert Robert Rzewuski-Wieprzkowicz skupił się na dodatkach funkcjonalnych.
W związku z dużym zainteresowaniem Państwa artykułem nt „Trendów smakowych”w kolejnych tygodniach będziemy kontynuować przegląd nowości, światowej prasy w obszarze istotnych trendów nie tylko smakowych, ale też produktowych związanych z żywnością.
Pytania związane z deklaracją aromatów na etykietach produktów spożywczych nie pojawiały się do tej pory zbyt często, jednak Megatrend „Clean Label” i ekstraktów botanicznych spowodował wzrost zainteresowania tematem takich deklaracji. O ile pojawienie się na etykiecie aromatów i ekstraktów pochodzących z obszaru celnego EU nie nastręczaja aż takich kłopotów, to już deklaracje produktów podchodzących z obszaru Ameryki Północnej (USA i Kanada) potrafią być dużym wyzwaniem.
OBSERWACJA TRENDÓW W ŚWIECIE ALBO ICH KREOWANIE OTO JEST PYTANIE? TWORZYĆ CZY PODĄŻAĆ? Określanie trendów chociażby w modzie nie było nigdy zadaniem łatwym ani prostym i zwykle polegało na wyczuciu i kreatywności jej twórców. To samo dotyczy smaków, zapachów, żywności. Jednym z obszarów działalności firm branży zapachów (aromatów bądź kompozycji zapachowych) jest obserwacja zachowań i potrzeb klientów, rynku i wyznaczanie kierunków smakowych na nadchodzący czas.
Poznaj najnowsze trendy smakowe na najbliższe miesiące. Opracowanie eksperckie.