Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
W związku z Państwa dużym zainteresowaniem artykułem nt. „Trendów smakowych” w kolejnych tygodniach będziemy kontynuować przegląd nowości, światowej prasy w obszarze istotnych trendów nie tylko smakowych, ale też produktowych związanych z żywnością.
Oto pięć MEGATRENDÓW związanych z przemysłem spożywczym i NPD, które w istotny sposób wpłyną na światową branżę napojową w 2020/21 r.
TREND 4: Tekstura a wrażenia smakowe
Tekstura jako wrażenie smakowe może być użyte do opisania fizycznych doznań jakie zachodzą w naszych ustach podczas spożywania żywności lub napojów. Odczucie to różni się od zwykłego poczucia smaku produktu jako wrażenia. Może odnosić się do tego, jak delikatny lub lekki, kremowy lub mleczny, jedwabisty lub gładki, a nawet jak wodnisty może wydawać się produkt.
Wrażenie w ustach jest ważnym elementem innowacyjności dla alternatyw mleka zwierzęcego, a firmy dążą do uzyskania takiej samej mlecznej czy jedwabistej konsystencji produktów co oryginał. Izraelski start-up ChickP wprowadził na rynek gamę izolatów otrzymanych z ciecierzycy pomyślanych jako do alternatywa do klasycznych produktów mlecznych. Białko roślinne, opracowane przez naukowców z Uniwersytetu Hebrajskiego w Jerozolimie, wykorzystuje opatentowaną technologię ekstrakcji do 90% czystego białka z nasion ciecierzycy.
Kolejnym elementem na polu innowacji są bąbelki w obszarze dostarczania wrażeń smakowych w produktach gazowanych. Silnie rozwijający się segment napojów typu SELTZER (wody sodowe) łączy w sobie elementy smakowe, nawodnienie z przyjemną nutą alkoholu.
Diageo stworzyło nową linię produktów gotowych do spożycia w swoim portfolio marki Smirnoff w Wielkiej Brytanii, w odpowiedzi na duże zainteresowanie klientów napojami w stylu spritz.
Smirnoff Seltzers powstają z mieszanki wódki Smirnoff No.21 Premium, wody gazowanej i naturalnych aromatów owocowych bądź ekstraktów.
W Wielkiej Brytanii dostępna jest linia w dwóch smakach: malinowo-rabarbarowym oraz pomarańczowo-grejpfrutowym. Każda puszka 250ml zawiera 72 kalorie i według Smirnoffa stanowi świetną alternatywę dla tych, którzy szukają lżejszej opcji kalorycznej niż wino i piwo.
Przeczytaj także
W związku z Państwa dużym zainteresowaniem artykułem nt. „Trendów smakowych” w kolejnych tygodniach będziemy kontynuować przegląd nowości, światowej prasy w obszarze istotnych trendów nie tylko smakowych, ale też produktowych związanych z żywnością.
Zapraszamy do zapoznania się z kolejną częścią cyklu "Okiem eksperta" poświęconą trendom smakowym w branży napojowej. Tym razem ekspert Robert Rzewuski-Wieprzkowicz skupił się na dodatkach funkcjonalnych.
W związku z dużym zainteresowaniem Państwa artykułem nt „Trendów smakowych”w kolejnych tygodniach będziemy kontynuować przegląd nowości, światowej prasy w obszarze istotnych trendów nie tylko smakowych, ale też produktowych związanych z żywnością.