Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Okiem eksperta: Trendy smakowe w branży napojowej - tekstura a wrażenia smakowe

Kategoria: Składniki Żywności

W związku z Państwa dużym zainteresowaniem artykułem nt. „Trendów smakowych” w kolejnych tygodniach będziemy kontynuować przegląd nowości, światowej prasy w obszarze istotnych trendów nie tylko smakowych, ale też produktowych związanych z żywnością.

Oto pięć MEGATRENDÓW związanych z przemysłem spożywczym i NPD, które w istotny sposób wpłyną na światową branżę napojową w 2020/21 r.

  1. Ekstrakty botaniczne – wyższy poziom smaku
  2. Dodatki funkcjonalne – moda na CBD
  3. "Napoje roślinne" – silny wzrost kategorii plant based (np. Napój owsiany, migdałowy) 
  4. Wrażenia smakowe – smak i zapach to już za mało
  5. Cukier na cenzurowanym – jak nowy podatek wpłynął na rynek w innych krajach

TREND 4: Tekstura a wrażenia smakowe


Tekstura jako wrażenie smakowe może być użyte do opisania fizycznych doznań jakie zachodzą w naszych ustach podczas spożywania żywności lub napojów. Odczucie to różni się od zwykłego poczucia smaku produktu jako wrażenia. Może odnosić się do tego, jak delikatny lub lekki, kremowy lub mleczny, jedwabisty lub gładki, a nawet jak wodnisty może wydawać się produkt.

Wrażenie w ustach jest ważnym elementem innowacyjności dla alternatyw mleka zwierzęcego, a firmy dążą do uzyskania takiej samej mlecznej czy jedwabistej  konsystencji produktów co oryginał. Izraelski start-up ChickP wprowadził na rynek gamę izolatów otrzymanych z ciecierzycy pomyślanych jako do alternatywa do klasycznych produktów mlecznych. Białko roślinne, opracowane przez naukowców z Uniwersytetu Hebrajskiego w Jerozolimie, wykorzystuje opatentowaną technologię ekstrakcji do 90% czystego białka z nasion ciecierzycy.

Kolejnym elementem na polu innowacji są bąbelki w obszarze dostarczania wrażeń smakowych w produktach gazowanych. Silnie rozwijający się segment napojów typu SELTZER (wody sodowe) łączy w sobie elementy smakowe, nawodnienie z przyjemną nutą alkoholu.  

Diageo stworzyło nową linię produktów gotowych do spożycia w swoim portfolio marki Smirnoff w Wielkiej Brytanii, w odpowiedzi na duże zainteresowanie klientów napojami w stylu spritz.

Smirnoff Seltzers powstają z mieszanki wódki Smirnoff No.21 Premium, wody gazowanej i naturalnych aromatów owocowych bądź ekstraktów.

W Wielkiej Brytanii dostępna jest linia w dwóch smakach: malinowo-rabarbarowym oraz pomarańczowo-grejpfrutowym. Każda puszka 250ml zawiera 72 kalorie i według Smirnoffa stanowi świetną alternatywę dla tych, którzy szukają lżejszej opcji kalorycznej niż wino i piwo.

 

ZAPISZ SIĘ NA: WARSZTATY SMAKOWE - TRENDY W BRANŻY NAPOJOWEJ - DEGUSTACJA WYBRANYCH PRODUKTÓW

 

Autor:Robert Rzewuski-Wieprzkowicz
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Dodatki i składniki

Artykuł opublikowany dzięki:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.