Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Okiem eksperta: Trendy smakowe w branży napojowej - napoje roślinne

Kategoria: Składniki Żywności

W związku z Państwa dużym zainteresowaniem artykułem nt. „Trendów smakowych” w kolejnych tygodniach będziemy kontynuować przegląd nowości, światowej prasy w obszarze istotnych trendów nie tylko smakowych, ale też produktowych związanych z żywnością.

Oto pięć MEGATRENDÓW związanych z przemysłem spożywczym i NPD, które w istotny sposób wpłyną na światową branżę napojową w 2020/21 r.

  1. Ekstrakty botaniczne – wyższy poziom smaku
  2. Dodatki funkcjonalne – moda na CBD
  3. "Napoje roślinne" – silny wzrost kategorii plant based (np. Napój owsiany, migdałowy) 
  4. Wrażenia smakowe – smak i zapach to już za mało
  5. Cukier na cenzurowanym – jak nowy podatek wpłynął na rynek w innych krajach

TREND 3: Napoje roślinne


Globalny rynek produktów roślinnych (plant based replacement) w ostatnich latach odnotował szybki wzrost. Według raportu Market Research Future przewiduje się, że globalny rynek żywności pochodzenia roślinnego osiągnie 13,1% CAGR w latach 2019-2025.

Sektor alternatyw dla produktów mlecznych pochodzenia roślinnego odnotował szczególny wzrost i oczekuje się, że w 2024 r osiągnie poziom 21,52 mld USD, osiągając 10,8% CAGR w latach 2020-2024, według Research and Markets. Napój sojowy, migdałowy czy owsiany to od dawna jedne z najpopularniejszych alternatyw dla mleka, ale w tym sektorze niedawno wprowadzono innowacje i eksperymentowano z innymi składnikami, aby zapewnić nową ofertę.

By nie wprowadzać klientów w błąd, nazwa mleko została zarezerwowana dla produktów wyłącznie pochodzenia zwierzęcego. Produkty na bazie roślinnej są ich tylko produktami alterantywnymi. Nie dopracowaliśmy się jeszcze polskiej nazwy na takie produkty.  

Na początku tego roku, amerykański producent napojów i przekąsek pochodzenia roślinnego Mamma Chia wprowadził na rynek serię bezmlecznych alternatywnych produktów mlecznych, wykonanych z nasion chia.

Niesłodzony napój Mamma Chia Organic Chiamilk jest dostępny w wersji basic oraz o smaku waniliowym, nadaje się do dodawania do koktajli, płatków śniadaniowych, kawy lub do spożycia bezpośrednio z butelki.

Według Mamma Chia, każda porcja organicznego produktu „to odżywczy zastrzyk energii” z kwasami omega-3 i „większą ilością wapnia niż szklanka tradycyjnego mleka”.

Z kolei firma Royal Hawaiian Orchards dodał do swojej linii produktówej nową gamę produktów z orzechów makadamia.

Wytwarzane z orzechów makadamii produkty Royal Hawaiian Orchards są dostępne w odmianach „better-for-you”: słodzone i niesłodzone, oraz z dodatkiem wanilii.

Napój orzechowy zawiera o 50% więcej wapnia niż tradycyjne mleko i doskonale nadaje się do picia schłodzonego prosto ze szklanki lub w filiżance kawy. Jest również doskonałym źródłem witaminy E, ma niski indeks glikemiczny i nie zawierają sztucznych składników. Każda odmiana jest zweryfikowana pod kątem projektu bez GMO, wegańska i wolna m.in. od glutenu, pszenicy i laktozy.

W branży pojawiło się wiele innych innowacyjnych składników stosowanych jako alternatywa dla produktów mlecznych, w tym napój z awokado, z orzechów nerkowca, pistacjowy czy makadamia.

ZAPISZ SIĘ NA: WARSZTATY SMAKOWE - TRENDY W BRANŻY NAPOJOWEJ - DEGUSTACJA WYBRANYCH PRODUKTÓW

 

W kolejnym artykule: Wrażenia smakowe – smak i zapach to już za mało

W poprzednim artykule: Dodatki funkcjonalne – moda na CBD

Autor:Robert Rzewuski-Wieprzkowicz
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Dodatki i składniki Przemysł napojowy

Artykuł opublikowany dzięki:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.