Pokolenie Nolo? Nowy trend w generacji Z czy szersze zjawisko społeczne
Nolo czyli No alcohol & low to nowy trend wśród konsumentów głównie młodych z Gen Z i Milenialsów.
Ekspert w obszarze NPD i product managment, z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży spożywczej, FMCG. Specjalizuje się w aplikacji oraz ewaluacji aromatów spożywczych i ekstraktów botanicznych, ocenie organoleptycznej i sensorycznej, rozwoju nowych produktów, badaniu potrzeb klientów i ich preferencji, wdrażaniu receptur do produkcji. Prowadzi dystrybucję ekstraktów, aromatów i ekstraktów botanicznych firmy Fontarom w Polsce.
Laboratorium Smaku & Zapachu
FoodFakty Recognized Ekspert
Słowa kluczowe: aromaty, ekstrakty botaniczne, dodatki do żywności, FMCG, ocena organoleptyczna, sensoryczna, NPD, SEARCH CONSOLE_SM
Nolo czyli No alcohol & low to nowy trend wśród konsumentów głównie młodych z Gen Z i Milenialsów.
Z zimą i Świętami kojarzą się intensywne zapachy, nie tylko orientalnych przypraw, ale też orzechów, karmelu wanilii, rozgrzewającej czekolady czy suszonych owoców.
Za pomocą chmielu można kształtować nie tylko goryczkę piwa ale charakterystyczny profil smakowo zapachowy. Jest dodawany do piwa w postaci rożnego rodzaju ekstraktów szczególnie w browarach rzemieślniczych ze względu na łatwość dozowania i bardzo dużą możliwość kombinacji gatunkowych.
Cytrusy to bardzo popularna grupa owoców o mięsistych jagodach zwane hesperidium w kolorze od zielonego (limonka, bergamotka) do pomarańczowego. Najbardziej zewnętrzna, warstwa skórki zwana flavedo zawiera wyspecjalizowane komórki, które zawierają gruczoły olejowe.
W ostatniej części cyklu przyglądamy się trendom w kategorii produktów „savoury”, która obejmuje zupy (mokre i suche), przyprawy i buliony, oliwy smakowe, sosy do makaronów, dressingi oraz chutney’e. Przy zakupiue klienci zwracają uwagę przede wszystkim na smak, cenę oraz wygodę.
W segmencie słodyczy zaznaczają się dwa duże trendy: mega przyjemność & pełnia smaków oraz spersonalizowane odżywianie dla potrzebujących np. wegetarianie, na diecie czy chorzy na celiakię. Na innowacyjnym brytyjskim rynku obecne są wegańskie produkty bez dodatku mleka i glutenu, za to z dodatkiem orzechów, moreli czy jagód, a także serniki na bazie napoju owsianego.
Na całym świecie toczy się dyskusja związana z regulacją dotyczącą roślinnych zamienników produktów zwierzęcych, głównie mleka i jego przetworów w przemyśle spożywczym. Zamienniki produktów mlecznych nie są nowościami, wiele z nich funkcjonuje na rynku od lat.
Pandemia w sposób zasadniczy zmieniła preferencje i wybory zakupowe klientów na całym świecie. Niektóre trendy przyspieszyły bardzo mocno, inne uległy marginalizacji. Podzielę się z Państwem obserwacjami i nowościami ze światowych półek.
W związku z Państwa dużym zainteresowaniem artykułem nt. „Trendów smakowych” w kolejnych tygodniach będziemy kontynuować przegląd nowości, światowej prasy w obszarze istotnych trendów nie tylko smakowych, ale też produktowych związanych z żywnością.
W związku z Państwa dużym zainteresowaniem artykułem nt. „Trendów smakowych” w kolejnych tygodniach będziemy kontynuować przegląd nowości, światowej prasy w obszarze istotnych trendów nie tylko smakowych, ale też produktowych związanych z żywnością.
W związku z Państwa dużym zainteresowaniem artykułem nt. „Trendów smakowych” w kolejnych tygodniach będziemy kontynuować przegląd nowości, światowej prasy w obszarze istotnych trendów nie tylko smakowych, ale też produktowych związanych z żywnością.
Zapraszamy do zapoznania się z kolejną częścią cyklu "Okiem eksperta" poświęconą trendom smakowym w branży napojowej. Tym razem ekspert Robert Rzewuski-Wieprzkowicz skupił się na dodatkach funkcjonalnych.
Pytania związane z deklaracją aromatów na etykietach produktów spożywczych nie pojawiały się do tej pory zbyt często, jednak Megatrend „Clean Label” i ekstraktów botanicznych spowodował wzrost zainteresowania tematem takich deklaracji. O ile pojawienie się na etykiecie aromatów i ekstraktów pochodzących z obszaru celnego EU nie nastręczaja aż takich kłopotów, to już deklaracje produktów podchodzących z obszaru Ameryki Północnej (USA i Kanada) potrafią być dużym wyzwaniem.
Zawsze aktualna lista pozycji dostępnych w Strefie Managera
OBSERWACJA TRENDÓW W ŚWIECIE ALBO ICH KREOWANIE OTO JEST PYTANIE? TWORZYĆ CZY PODĄŻAĆ? Określanie trendów chociażby w modzie nie było nigdy zadaniem łatwym ani prostym i zwykle polegało na wyczuciu i kreatywności jej twórców. To samo dotyczy smaków, zapachów, żywności. Jednym z obszarów działalności firm branży zapachów (aromatów bądź kompozycji zapachowych) jest obserwacja zachowań i potrzeb klientów, rynku i wyznaczanie kierunków smakowych na nadchodzący czas.
Poznaj najnowsze trendy smakowe na najbliższe miesiące. Opracowanie eksperckie.
Temat ekstraktów botanicznych spotkał się z dużym zainteresowaniem czytelników portalu FoodFakty (czytaj więcej) oraz uczestników seminariów orgniazowanych Laboratorium Smaku&Zapachu – Food Design. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom zdecydowałem się szerzej omówić temat aromatów oraz ekstraktów podczas V Kongresu Bezpieczeństwa Żywności organizowanego przez IFS Central & Eastern Europ 6listopada 2018 w Centrum Konferencyjnym Polin w Warszawie...
Wychodząc naprzeciw potrzebom rynku, producentów i klientów, chcemy Państwa serdecznie zaprosić na seminarium poświęcone ekstraktom botanicznym, które odbędzie się 14 czerwca 2018r w Warszawie...
W ciągu ostatnich kilku lat dokonała się prawdziwa rewolucja w projektowaniu i produkcji żywności. Z jednej strony mamy rosnącą świadomość konsumentów, rodzaj krytycznego podejścia do tego, co oferuje przemysł...
Wychodząc naprzeciw potrzebom branży piekarniczej związanych nie tylko z maślanym kryzysem ale też tworzeniem nowych produktów, pozycjonowaniem swoich wyrobów względem rosnącej konkurencji , zmieniającym się prawem...
Od zeszłego roku cena masła uległa praktycznie podwojeniu przy konsumpcji pozostającej na podobnym poziomie do ubiegłorocznej. I choć jemy o połowę masła mniej niż ponad 20 lat temu, to widoków na spadek jego cen jak na razie nie...
Zapotrzebowanie na aromaty systematycznie rośnie już od kilkunastu lat. Wzrost ten spowodowany jest głównie „uprzemysłowieniem” życia i zmianami w nawykach żywieniowych. Konsumenci stale są „wabieni”...