Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Okiem eksperta: Roślinne „mleczarstwo”

Kategoria: Biznes , Składniki Żywności

Na całym świecie toczy się dyskusja związana z regulacją (nie tylko formą językową) dotyczącą roślinnych zamienników produktów zwierzęcych, głównie mleka i jego przetworów w przemyśle spożywczym. Zamienniki produktów mlecznych nie są nowościami, wiele z nich funkcjonuje na rynku od lat, np. margaryna roślinna, której skład na przestrzeni lat uległ zmianie i znaczącej poprawie. Innym przykładem jest napój sojowy, znany od 200 lat. Oczywiście jego jakość, wygląd i smak uległy metamorfozie, ale też wzrosła dostępność innych smaków czy surowców.

Przemysł roślinnych zamienników to już nie tylko nisza rynkowa skierowana do wegan i wegetarian, ale również mainstreamowi konsumenci sięgają po te produkty. Synergy Flavors, który jest częścią irlandzkiego koncernu Carbery (mleczarstwo i jego pochodne), wypuścił na rynek linię aromatów „Dairy by Nature” o naturalnych nutach mlecznych dedykowanych dla produktów roślinnych. Ich stosowanie pozwala na maskowanie niepożądanych posmaków roślinnych wpływając pozytywnie na smak, teksturą i inne wrażenia organoleptyczne, szczególnie w przypadku serów roślinnych.

Lody

Innym dynamicznie rozwijającym się segmentem mleczarstwa są lody wegańskie i wegetariańskie. Oparte na mleku owsianym, dostępne są już nie tylko w tradycyjnych smakach waniliowym czy czekoladowym. Firmy (Hudsoville Ice cream, Perry’s, Baskin-Robbins) zadbały o ich różnorodność wprowadzając nowe doznania: strudel jabłkowy, jagodowe placki, kokos&karmel czy masło orzechowe.

Inni, jako bazę do lodów, wykorzystali brązowy ryż, mąkę owsianą, olej kokosowy i białka grochu. Brand „Magnum” powiększył się o lody „Non Dairy Almond ”, a firma Haagen Dazs wprowadziła również bezmleczny deser lodowy z masłem orzechowym („Crispy trio layers”).

Jogurty

Prężny rozwój zanotowała również branża jogurtów, pojawiły się produkty z dodatkiem błonnika, pro- i prebiotyków, kwasów omega-3. Jako źródło białka wykorzystuje się nasiona ogórka, a miąższ z owoców kakaowca jako dodatek słodzący (GI mniejszy niż 30). Pojawiły się nowe smaki: mango odmiany Alfonso, ogrodowa truskawka, migdały z Madagaskaru czy złota kurkuma w jogurtach typu India lassi od DAHlicious Organic. Nowe smaki to także dodatki warzywnych składników do owocowej bazy smakowej: burak w połączeniu z jagodami i wiśniami, batat z truskawką, bananem i gruszką, marchew z mango i bananem.

Amerykański oddział Danone wprowadził na rynek napoje na bazie owsa bez dodatku cukru jako kontynuację linii „Silk Oat Yeah”, która obejmuje jogurty bezglutenowe (mango, owoce jagodowe, truskawka & wanilia). Nestle wprowadziło Coffee Protein Smoothies na bazie kolumbijskiej arabiki z dodatkiem napoju migdałowego i owsianego oraz masła migdałowego jako poranny posiłek. Segment zabielaczy do kawy również zadbał o swoich klientów wypuszczając wegańskie produkty z dodatkiem kolagenu w czterech smakach: kokosowym, orzechowym, mocca i wanilia.

Autor:Robert Rzewuski-Wieprzkowicz
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Dodatki i składniki Nowości rynkowe Przemysł mleczarski

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.