Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Okiem eksperta: Trendy smakowe w branży napojowej - cukier na cenzurowanym

Kategoria: Składniki Żywności

W związku z Państwa dużym zainteresowaniem artykułem nt. „Trendów smakowych” w kolejnych tygodniach będziemy kontynuować przegląd nowości, światowej prasy w obszarze istotnych trendów nie tylko smakowych, ale też produktowych związanych z żywnością.

Oto pięć MEGATRENDÓW związanych z przemysłem spożywczym i NPD, które w istotny sposób wpłyną na światową branżę napojową w 2020/21 r.

  1. Ekstrakty botaniczne – wyższy poziom smaku
  2. Dodatki funkcjonalne – moda na CBD
  3. "Napoje roślinne" – silny wzrost kategorii plant-based (np. napój owsiany, migdałowy) 
  4. Wrażenia smakowe – smak i zapach to już za mało
  5. Cukier na cenzurowanym – jak nowy podatek wpłynął na rynek w innych krajach

 

TREND 5: Cukier na cenzurowanym


 

Postrzeganie cukru zmienia się wraz ze wzrostem popytu konsumentów na zdrowe produkty. W ciągu ostatnich 10 lat kraje europejskie, w tym Wielka Brytania, Finlandia, Węgry i Francja wprowadziły podatek cukrowy  od napojów bezalkoholowych. W Polsce podatek cukrowy ma obowiązywać od początku 2021 roku.

Według nowych badań przeprowadzonych przez Nuffield Department of Population Health (NDPH) ilość cukru sprzedawanego w napojach bezalkoholowych w Wielkiej Brytanii spadła o 29% w latach 2015-2018. To odejście od cukru, ponieważ konsumenci poszukują więcej opcji odżywczych, doprowadziło do zapotrzebowania na innowacje na rynku napojów o niskiej zawartości cukru i bez cukru, przy jednoczesnym zachowaniu smaku.

Firma Naked Juice, należąca do PepsiCo, wprowadziła na rynek w Wielkiej Brytanii linię smoothie o niższej zawartości cukru w ​​odpowiedzi na zapotrzebowanie na napoje o obniżonej kaloryczności.

Naked Lean jest dostępny w trzech smakach: arbuzowo-malinowym, kiwi – ogórek oraz brzoskwiniowo-imbirowym. Bez dodatku cukru i konserwantów oraz źródło witaminy C, każdy wariant smoothie dostarcza 42 kcal lub mniej w porcji 150 ml.

W kategorii alkoholi również wiele się dzieje jeśli chodzi o redukcję dodatku cukru.

Greenall's Gin, należący do Quintessential Brands, poszerzył gamę ginów bez dodatku cukru, wprowadzając na rynek w Wielkiej Brytanii nowy produkt o smaku pomarańczy i figi, tym samym wykorzystując  rosnącą popularność ginów o smaku pomarańczowym.

Owocowe, cytrusowe aromaty czerwonej pomarańczy i słodycz figi dobrze równoważą się z goryczką ginu.

 

ZAPISZ SIĘ NA: WARSZTATY SMAKOWE - TRENDY W BRANŻY NAPOJOWEJ - DEGUSTACJA WYBRANYCH PRODUKTÓW

 

 

Autor:Robert Rzewuski-Wieprzkowicz
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Plant-based

Artykuł opublikowany dzięki:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.