Okiem eksperta: Trendy smakowe w branży napojowej - cukier na cenzurowanym
W związku z Państwa dużym zainteresowaniem artykułem nt. „Trendów smakowych” w kolejnych tygodniach będziemy kontynuować przegląd nowości, światowej prasy w obszarze istotnych trendów nie tylko smakowych, ale też produktowych związanych z żywnością.
Oto pięć MEGATRENDÓW związanych z przemysłem spożywczym i NPD, które w istotny sposób wpłyną na światową branżę napojową w 2020/21 r.
- Ekstrakty botaniczne – wyższy poziom smaku
- Dodatki funkcjonalne – moda na CBD
- "Napoje roślinne" – silny wzrost kategorii plant-based (np. napój owsiany, migdałowy)
- Wrażenia smakowe – smak i zapach to już za mało
- Cukier na cenzurowanym – jak nowy podatek wpłynął na rynek w innych krajach
TREND 5: Cukier na cenzurowanym
Postrzeganie cukru zmienia się wraz ze wzrostem popytu konsumentów na zdrowe produkty. W ciągu ostatnich 10 lat kraje europejskie, w tym Wielka Brytania, Finlandia, Węgry i Francja wprowadziły podatek cukrowy od napojów bezalkoholowych. W Polsce podatek cukrowy ma obowiązywać od początku 2021 roku.
Według nowych badań przeprowadzonych przez Nuffield Department of Population Health (NDPH) ilość cukru sprzedawanego w napojach bezalkoholowych w Wielkiej Brytanii spadła o 29% w latach 2015-2018. To odejście od cukru, ponieważ konsumenci poszukują więcej opcji odżywczych, doprowadziło do zapotrzebowania na innowacje na rynku napojów o niskiej zawartości cukru i bez cukru, przy jednoczesnym zachowaniu smaku.
Firma Naked Juice, należąca do PepsiCo, wprowadziła na rynek w Wielkiej Brytanii linię smoothie o niższej zawartości cukru w odpowiedzi na zapotrzebowanie na napoje o obniżonej kaloryczności.
Naked Lean jest dostępny w trzech smakach: arbuzowo-malinowym, kiwi – ogórek oraz brzoskwiniowo-imbirowym. Bez dodatku cukru i konserwantów oraz źródło witaminy C, każdy wariant smoothie dostarcza 42 kcal lub mniej w porcji 150 ml.
W kategorii alkoholi również wiele się dzieje jeśli chodzi o redukcję dodatku cukru.
Greenall's Gin, należący do Quintessential Brands, poszerzył gamę ginów bez dodatku cukru, wprowadzając na rynek w Wielkiej Brytanii nowy produkt o smaku pomarańczy i figi, tym samym wykorzystując rosnącą popularność ginów o smaku pomarańczowym.
Owocowe, cytrusowe aromaty czerwonej pomarańczy i słodycz figi dobrze równoważą się z goryczką ginu.
ZAPISZ SIĘ NA: WARSZTATY SMAKOWE - TRENDY W BRANŻY NAPOJOWEJ - DEGUSTACJA WYBRANYCH PRODUKTÓW
Przeczytaj także
-
08.12.2020
Okiem eksperta: Trendy smakowe w branży napojowej - tekstura a wrażenia smakowe
W związku z Państwa dużym zainteresowaniem artykułem nt. „Trendów smakowych” w kolejnych tygodniach będziemy kontynuować przegląd nowości, światowej prasy w obszarze istotnych trendów nie tylko smakowych, ale też produktowych związanych z żywnością.
-
02.12.2020
Okiem eksperta: Trendy smakowe w branży napojowej - napoje roślinne
W związku z Państwa dużym zainteresowaniem artykułem nt. „Trendów smakowych” w kolejnych tygodniach będziemy kontynuować przegląd nowości, światowej prasy w obszarze istotnych trendów nie tylko smakowych, ale też produktowych związanych z żywnością.
-
13.11.2020
Okiem eksperta: Trendy smakowe w branży napojowej - dodatki funkcjonalne
Zapraszamy do zapoznania się z kolejną częścią cyklu "Okiem eksperta" poświęconą trendom smakowym w branży napojowej. Tym razem ekspert Robert Rzewuski-Wieprzkowicz skupił się na dodatkach funkcjonalnych.
-
06.11.2020
Okiem eksperta: Trendy smakowe w branży napojowej - ekstrakty roślinne i botaniczne
W związku z dużym zainteresowaniem Państwa artykułem nt „Trendów smakowych”w kolejnych tygodniach będziemy kontynuować przegląd nowości, światowej prasy w obszarze istotnych trendów nie tylko smakowych, ale też produktowych związanych z żywnością.