Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Okiem eksperta: Trendy smakowe w branży napojowej - cukier na cenzurowanym

Kategoria: Składniki Żywności

W związku z Państwa dużym zainteresowaniem artykułem nt. „Trendów smakowych” w kolejnych tygodniach będziemy kontynuować przegląd nowości, światowej prasy w obszarze istotnych trendów nie tylko smakowych, ale też produktowych związanych z żywnością.

Oto pięć MEGATRENDÓW związanych z przemysłem spożywczym i NPD, które w istotny sposób wpłyną na światową branżę napojową w 2020/21 r.

  1. Ekstrakty botaniczne – wyższy poziom smaku
  2. Dodatki funkcjonalne – moda na CBD
  3. "Napoje roślinne" – silny wzrost kategorii plant-based (np. napój owsiany, migdałowy) 
  4. Wrażenia smakowe – smak i zapach to już za mało
  5. Cukier na cenzurowanym – jak nowy podatek wpłynął na rynek w innych krajach

 

TREND 5: Cukier na cenzurowanym


 

Postrzeganie cukru zmienia się wraz ze wzrostem popytu konsumentów na zdrowe produkty. W ciągu ostatnich 10 lat kraje europejskie, w tym Wielka Brytania, Finlandia, Węgry i Francja wprowadziły podatek cukrowy  od napojów bezalkoholowych. W Polsce podatek cukrowy ma obowiązywać od początku 2021 roku.

Według nowych badań przeprowadzonych przez Nuffield Department of Population Health (NDPH) ilość cukru sprzedawanego w napojach bezalkoholowych w Wielkiej Brytanii spadła o 29% w latach 2015-2018. To odejście od cukru, ponieważ konsumenci poszukują więcej opcji odżywczych, doprowadziło do zapotrzebowania na innowacje na rynku napojów o niskiej zawartości cukru i bez cukru, przy jednoczesnym zachowaniu smaku.

Firma Naked Juice, należąca do PepsiCo, wprowadziła na rynek w Wielkiej Brytanii linię smoothie o niższej zawartości cukru w ​​odpowiedzi na zapotrzebowanie na napoje o obniżonej kaloryczności.

Naked Lean jest dostępny w trzech smakach: arbuzowo-malinowym, kiwi – ogórek oraz brzoskwiniowo-imbirowym. Bez dodatku cukru i konserwantów oraz źródło witaminy C, każdy wariant smoothie dostarcza 42 kcal lub mniej w porcji 150 ml.

W kategorii alkoholi również wiele się dzieje jeśli chodzi o redukcję dodatku cukru.

Greenall's Gin, należący do Quintessential Brands, poszerzył gamę ginów bez dodatku cukru, wprowadzając na rynek w Wielkiej Brytanii nowy produkt o smaku pomarańczy i figi, tym samym wykorzystując  rosnącą popularność ginów o smaku pomarańczowym.

Owocowe, cytrusowe aromaty czerwonej pomarańczy i słodycz figi dobrze równoważą się z goryczką ginu.

 

ZAPISZ SIĘ NA: WARSZTATY SMAKOWE - TRENDY W BRANŻY NAPOJOWEJ - DEGUSTACJA WYBRANYCH PRODUKTÓW

 

 

Autor: Robert Rzewuski-Wieprzkowicz

Przeczytaj także

Artykuł opublikowany dzięki:

Zapisz się do newslettera

Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!

Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:

Zapisz się
Facebook Twitter LinkedIn