Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Okiem eksperta: Trendy smakowe w branży napojowej - dodatki funkcjonalne

Kategoria: Składniki Żywności

W związku z Państwa dużym zainteresowaniem artykułem nt. „Trendów smakowych” w kolejnych tygodniach będziemy kontynuować przegląd nowości, światowej prasy w obszarze istotnych trendów nie tylko smakowych, ale też produktowych związanych z żywnością.

Oto pięć MEGATRENDÓW związanych z przemysłem spożywczym i NPD, które w istotny sposób wpłyną na światową branżę napojową w 2020/21 r.

 

  1. Ekstrakty botaniczne – wyższy poziom smaku
  2. Dodatki funkcjonalne – moda na CBD
  3. "Napoje roślinne" – silny wzrost kategorii plant based (np. Napój owsiany, migdałowy) 
  4. Wrażenia smakowe – smak i zapach to już za mało
  5. Cukier na cenzurowanym – jak nowy podatek wpłynął na rynek w innych krajach

 

TREND 2: Dodatki funkcjonalne


 

W czasie pandemii konsumenci kierują się troską o zdrowie swoje i najbliższych, dlatego też chętniej skłaniają się ku produktom pozwalającym zaspokoić takie potrzeby. Wybór produktów funkcjonalnych stał się ważną częścią innowacji w obszarze napojów w 2020 roku.

Ekstrakty roślinne nie tylko poprawiają smak napoju, ale często mają właściwości, które mogą leczyć różne dolegliwości. CBD to jeden z najbardziej znaczących trendów ostatnich innowacji w dziedzinie napojów funkcjonalnych.

Firma Calm Drinks zadebiutował w maju swoim multiwitaminowym napojem zawierającym CBD, w odpowiedzi na zapotrzebowania klientów skoncentrowanych na zdrowiu wywołanym epidemią Covid-19 na świecie. Napój, który został opracowany w celu wzmocnienia układu odpornościowego, jest wzbogacony 14 witaminami i minerałami oraz zawiera 10 mg CBD.

Londyńska firma Trip rozszerzyła portfolio swoich produktów o napój z dodatkiem ekstraktu CBD o smaku cytrynowo bazyliowym zawierającym 15 mg CBD, bez dodatku cukru oraz glutenu. Dotychczas firma dostarcza swoim klientom napoje o smaku kwiatu czarnego bzu z miętą, a także brzoskwini z imbirem. Wszystkie napoje firmy Trip zawierają ponadto wyciąg z żeńszenia oraz l-teaninę i rumianek.

W miarę trwania pandemii Covid-19 oczekuje się, że produkty wielofunkcyjne zwiększą możliwości rynkowe napojów w dalszej części 2020 roku.

Źródło: „The world of Food Ingredients”, Mintel, Innova Market 

ZAPISZ SIĘ NA: Warsztaty smakowe - trendy w branży napojowej - degustacja wybranych produktów

 

W kolejnym artykule: "Napoje roślinne" – silny wzrost kategorii plant based (np. Napój owsiany, migdałowy) 

W poprzednim artykule: Ekstrakty botaniczne – wyższy poziom smaku

Autor:Robert Rzewuski-Wieprzkowicz
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Dodatki i składniki Nowości rynkowe

Artykuł opublikowany dzięki:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.