Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Okiem eksperta: Trendy w piekarnictwie i słodyczach

Kategoria: Biznes , Składniki Żywności

W segmencie słodyczy zaznaczają się dwa duże trendy: mega przyjemność & pełnia smaków oraz spersonalizowane odżywianie dla potrzebujących np. wegetarianie, na diecie czy chorzy na celiakię. Na innowacyjnym brytyjskim rynku obecne są wegańskie produkty bez dodatku mleka i glutenu, za to z dodatkiem orzechów, moreli czy jagód, a także serniki na bazie napoju owsianego.

Uznanie rynku i klientów zdobyły batony energetyczne bez dodatku rafinowanego cukru czy glutenu, za to z dużą zawartością błonnika i orzechów. Nowe produkty tworzone są z myślą o tych, którzy poszukują produktów z obniżoną zawartością cukrów (nawet o 50%) i niskim indeksie glikemicznym. Również popularne bezy czy ciasteczka typu „plaster miodu – honeycomb” doczekały się wersji o mocno zredukowanej kaloryczności, w wersji bezglutenowej i beztłuszczowej.

Nieustającą popularnością cieszą się batony czekoladowe. Firma Thorntons Chocolate (Ferrero) wypuściła na rynek batony o smakach ciemna czekolada, plaster miodu, sernik karmelowy i chrupka pomarańcza, skierowane do młodszych odbiorców. Również produkty czekoladowe w wersji wegeteriańskiej i bezmlecznej, oparte o składnik fairtrade, organic czy słodzone cukrem kokosowym, zdobywają rynek przebojem.

Przyjemność w nadzieniu

Producenci starają się urozmaicić swoje produkty jak tylko to możliwe, by sprostać rosnącym potrzebom coraz bardziej wybrednych klientów. Produkty na zakwasie są coraz bardziej popularne nie tylko pod postacią codziennego chleba, ale także ciasta. Różne ciekawe dodatki (jabłka, rum, rozmaryn) sprawiają, że produkt wyróżnia się na tle konkurencji.

Piekarnictwo rzemieślnicze jest bardzo silnie rozwijającą się działalnością, zwłaszcza w czasach pandemii. Blisko 70% badanych klientów jest skłonna zapłacić więcej za chleb dobrej jakości wyrabiany ludzką ręką. Również ponad 70% z nich oczekuje mniej kalorycznych produktów piekarniczych (eliminacja cukrów i tłuszczy).

Klienci poszukują już nie tylko produktów na zakwasie, które są chrupiące, świeże i pachnące, ale także mających różne interesujące dodatki takie jak cydr jabłkowy, kefir, buraki czy kalafior. Karierę robi pieczywo w dodatkiem śruty konopnej, jak również z dodatkiem samych ekstraktów. Uznanie klientów zdobyły produkty zbożowe z ziemniakami, serem i piwem, czy ziołami: rozmarynem, szałwią, tymiankiem czy koprem.

Zapisz się: Webinarium - warsztaty smakowe - Trendy rynkowe w segmencie piekarnictwa, słodyczy, zup i sosów

Aktywne przekąski

Snacki jako przekąski przeszły w ostatnich czasach rewolucję recepturową, zostały „odchudzone”, pozbawione zbędnych kalorii i dodatków. Do przedłużania ich trwałości wykorzystuje się m.in. technologię wysokich ciśnień. Do nowatorskich dodatków należą wodorosty wykorzystane przez firmę Abakus w snackach o różnych smakach: słony oraz serowy. Orzechy i nasiona są nadal głównym źródłem białka, natomiast nowością jest dodatek szpinaku, nasion fenkułu czy konopi, owoców jarmużu. Pojawiają się też batony w wersji wytrawnej z dodatkiem suszonych pomidorów i ziół.

Wzrost popytu na produkty bezglutenowe wynika nie tylko z faktu rosnącej liczby chorych na celiakię, ale również osób z nietolerancją lub uczuleniem na gluten. Piekarze rzemieślniczy zastępują tradycyjną mąkę innymi: z grochu, soczewicy, ciecierzycy czy amarantusa, choć ten wprowadza specyficzny posmak.

W przypadku produktów słodkich, na brytyjskim rynku pojawiło się około 40 różnych wyrobów cukierniczych wpisanych w ten trend („food pairing”): tarta cytrynowo – gin’owa, malinowy sernik z prosseco czy tort z irlandzkim piwem stout. Dzięki ogromnej popularności programów kulinarnych typu „MasterChef” czy „The Great British Bake Off” konsumenci nie tylko doceniają stare przepisy w nowych odsłonach, dostępne w lokalnych piekarniach, ale próbują również swoich sił we własnych domach.

Zapraszamy na webinarium

Serdecznie zapraszamy Państwa na nasz kolejny webinar organizowany przez Laboratorium Smaku& Zapachu oraz portal FoodFakty podsumowujący trendy rynkowe w zakresie segmentu piekarnictwa, słodyczy, zup i sosów. Webinar będzie miał formę prezentacji w połączeniu z degustacją produktów, które otrzymają Państwo przesyłką kurierską. Webinar skierowany jest dla pracowników działów badawczo-rozwojowych i marketingu, technologów, wszystkich którzy chcą odkryć nowe smaki. Webinar odbędzie się 18 marca o godzinie 12.00. Termin rejestracji do 12 marca. Koszt uczestnictwa w webinarze - 150 zł.

Autor:Robert Wieprzkowicz-Rzewuski
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Dodatki i składniki Nowości rynkowe Przemysł piekarski

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.