Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Trend czystej etykiety, a ekstrakty botaniczne

Kategoria: Biznes , Składniki Żywności

Temat ekstraktów botanicznych spotkał się z dużym zainteresowaniem czytelników portalu FoodFakty (czytaj więcej) oraz uczestników seminariów orgniazowanych Laboratorium Smaku&Zapachu – Food Design. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom zdecydowałem się szerzej omówić temat aromatów oraz ekstraktów podczas V Kongresu Bezpieczeństwa Żywności organizowanego przez IFS Central & Eastern Europ 6listopada 2018 w Centrum Konferencyjnym Polin w Warszawie.

W trakcie wykładu dowiecie się więcej o:

- metodach ekstrakcji i pozyskiwania składników aromatycznych 

Ekstrakcja jest jedną z najstarszych technik produkcji mieszanin aromatycznych z roślin. Pierwsze zapiski o różnych formach ekstrakcji pojawiły się w starożytnym Egipcie . Jednak dopiero w świecie arabskim ekstrakcja płyn-płyn przybrała formę znaną nam do dziś.

W pewnych obszarach ekstrakty nie są niczym nowym, gdyż produkty typu add back wykorzystywane w produkcji soków są swego rodzaju ekstraktem . Również wanilia Bourbon stosowana od lat w mleczarstwie czy cukiernictwie to nic innego, jak ekstrakt roślinny.

Pojawiły się natomiast wysokiej jakości ekstrakty nie tylko kawy i herbaty ale także ekstrakty ziół, przypraw, czy warzyw i owoców .

- ekstrakcja wodna a ekstrakcja za pomocą CO2

Metod ekstrakcji i sposobów pozyskiwania ekstraktów za pomocą różnych ekstrahentów jest kilka .

Jednak dwa-  ekstrakcja skroplonym CO2 oraz wodą, względu na brak pozostałości rozpuszczalników niepolarnych ( wyłączając etanol) są najbardziej pożądane.

Ekstrakcja za pomocą skroplonego CO2 pozwala uzyskać bardzo wysokiej jakości produkty, jednak ze względu na wysoki koszt produkcji, produkty te są bardzo drogie .

Znacznie tańsza i bardziej rozpowszechniona jest ekstrakcja wodna . Pozwala na uzyskanie ekstraktów o dobrej jakości w cenach akceptowanych przez większe grono odbiorców.

- wykorzystaniu ekstraktów w projektowaniu produktów żywności  o czystej etykiecie

W trakcie prezentacji powiemy o różnicach pomiędzy ekstraktem a aromatem, dokonamy oceny produktów z ekstraktami, przedyskutujemy aspekty prawne ich zastosowania. 

Firma Synergy Flavours Ltd oferuje ekstrakty botaniczne z surowców pochodzących  z całego świata. Między innymi herbaty ( biała, zielona, czerwona ) cacao, kawy, zioła i przyprawy

Zastosowania ekstraktów w recepturach produktów pozwala nie tylko na zastosowanie czystej etykiety, ale nadaje produktom pełnię smaku i zapachu.

- nowościach rynkowych z wykorzystaniem ekstraktów roślinnych, trendy smakowe , nowe połączenia

 

Zapisy oraz pełen harmonogram V Kongresu Bezpieczeństwa Żywności dostępne na stronie: http://foodcongress.org/ 

Wybierz temat: Kongresy i Targi

Autor:Laboratorium Smaku&Zapachu
Laboratorium Smaku&Zapachu
Robert Wieprzkowicz-Rzewuski- Ekspert w zakresie kreacji, aplikacji i ewaluacji aromatów spożywczych z wieloletnim doświadczeniem w branży aromatycznej/ FMCG/produkcji żywności. Specjalista w zakresie: oceny organoleptycznej i sensorycznej, rozwoju nowych produktów i tworzenia nowych receptur, badania potrzeb klientów i ich preferencji oraz wdrażania receptur do produkcji . Wraz z Marią Podwysocką prowadzi dystrybucję kilku butikowych firm aromatycznych z Francji i Wielkiej Brytanii.
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Artykuł opublikowany dzięki:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.