Reklama suplementów diety pod lupą prokuratury
W ostatnich dniach media obiegła informacja promowania suplementu diety - żelków witaminowych przez znaną osobę publiczną jako naturalne wsparcie w walce z chorobą Hashimoto. Produkt, który miał rzekomo stanowić alternatywę dla leczenia farmakologicznego tej poważnej choroby autoimmunologicznej został usunięty ze sklepu internetowego producenta po interwencji Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego. Kontrowersje wywołały przede wszystkim komunikaty sugerujące działanie lecznicze, które w przypadku suplementów diety są niezgodne z prawem.
Pełna treść dostępna po zalogowaniu się na darmowym koncie Czytelnika FoodFakty
Załóż kontoPrzeczytaj także
-
28.03.2025
UE luzuje ESG: Co oznacza projekt Omnibus dla biznesu?
Komisja Europejska zamierza ograniczyć wprowadzone w ostatnich latach wymogi w zakresie kwestii związanych ze zrównoważonym rozwojem, w tym zarówno te dotyczące raportowania, jak i podejmowanych działań.
-
28.02.2025
Odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez sztuczną inteligencję (AI). Prawne Zagadki Branży Spożywczej
Na chwilą obecną AI nie jest jednak pozbawiona jednego z bardziej ludzkich aspektów, tj. omylności. Co, jeśli taki błąd przełoży się na brak dodania do produktu odpowiednich konserwantów lub zmianę proporcji składników, co w konsekwencji doprowadzi finalnego odbiorcę do rozstroju zdrowia, albo, co znacznie gorsze, do utraty życia?
-
25.10.2024
Bezalkoholowe odpowiedniki alkoholi: Regulacje prawne i wyzwania - Abstrakt artykułu
W ostatnim czasie na polskim rynku zauważalny jest wzrost popularności bezalkoholowych odpowiedników tradycyjnych alkoholi. Niewątpliwie szlaki w tej dziedzinie przetarły popularne już na dużą skalę piwa bezalkoholowe. Po nich konsumenci zaczęli chętniej sięgać po wina bezalkoholowe, a obecnie na sklepowych półkach można spotkać bezalkoholowe odpowiedniki alkoholi tradycyjnie wysokoprocentowych, takich jak gin, whisky, rum, wódka.