Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Światowy rynek produktów dla zdrowia jelit osiągnie do 2034 r. wartość 270 mld USD

Kategoria: Składniki Żywności

Według raportu Precedence Research, globalny rynek produktów dla zdrowia jelit był wyceniany na około 116,92 mld USD w 2024 roku i prognozuje się, że osiągnie wartość około 270,32 mld USD do 2034 roku, rosnąc średniorocznym tempem wzrostu (CAGR) na poziomie około 8,74%.

Największy udział w rynku ma Ameryka Północna, która stanowi około 32,21% przychodów w 2024 roku. Duży wzrost jest także prognozowany w Europie oraz regionie Azji i Pacyfiku, przy czym właśnie Azja i Pacyfik to najszybciej rozwijający się rynek ze względu na rosnącą świadomość zdrowotną, urbanizację i wzrost dochodów do dyspozycji konsumentów.

W ciągu ostatnich 5 lat zainteresowanie konsumentów mikrobiomem i jego związkiem ze zdrowiem jelit wzrosło wykładniczo. W 2024 r. liczba wyszukiwań haseł zdrowie jelit wzrosła o 35%, mikrobiom o 31%, a probiotyk o 8%.

Główne czynniki napędzające rozwój rynku to:

  • Rosnące zainteresowanie konsumentów zdrowiem jelit i badaniami nad mikrobiomem.
  • Starzejące się społeczeństwa, które szukają sposobów na poprawę zdrowia i długowieczność.
  • Szybkie tempo życia zwiększające zapotrzebowanie na wsparcie odporności i układu trawiennego.
  • Wzrost dochodów i rosnące koszty opieki zdrowotnej, szczególnie w krajach rozwiniętych.
  • Rozwój produktów wychodzących poza tradycyjne probiotyki, takich jak przekąski, napoje fermentowane (kefir, kombucha), gumy do żucia oraz produkty dla zwierząt.

Rynek obejmuje różne segmenty, takie jak prebiotyki (szybko rosnący segment), probiotyki, suplementy diety, żywność funkcjonalną oraz składniki poprawiające zdrowie jelit. Wśród produktów dominują wyroby mleczne, takie jak jogurty i mleka probiotyczne, ze względu na rosnące zapotrzebowanie na wygodne i zdrowe opcje żywieniowe.

Rosnąca częstość występowania zaburzeń wchłaniania, otyłości i niedoborów pokarmowych, wynikająca ze zmieniającego się stylu życia konsumentów, napędza rozwój rynku produktów wspomagających układ trawienny. Produkty wspomagające układ trawienny mają na celu wzmocnienie odporności człowieka poprzez poprawę jego funkcji. Obecność różnych enzymów, takich jak lipaza, amylaza i laktaza, w produktach wspomagających układ trawienny pomaga utrzymać odpowiedni poziom kwasu żołądkowego i poprawia trawienie składników odżywczych. Rosnący popyt na suplementy diety i dodatki do żywności jest jednym z kluczowych czynników napędzających rozwój rynku produktów wspomagających układ trawienny.

Zmieniający się styl życia konsumentów, rosnąca liczba osób aktywnych zawodowo, napięty grafik konsumentów, rosnąca populacja osób starszych, rosnący dochód rozporządzalny oraz zwiększone wydatki konsumentów na produkty zdrowotne znacząco przyczyniają się do rozwoju rynku produktów wspomagających układ trawienny. Ponadto, rosnąca świadomość konsumentów dotycząca probiotyków i związanych z nimi korzyści, w połączeniu z rosnącymi kosztami opieki zdrowotnej, napędza popyt na produkty wspomagające układ trawienny wśród populacji.

Ameryka Północna

Ameryka Północna zdominowała rynek produktów wspomagających układ trawienny i w 2024 roku odpowiadała za największy udział w przychodach, wynoszący 32,21%. Obecność dużej liczby producentów produktów wspomagających układ trawienny i rosnąca świadomość konsumentów w zakresie dostępności różnorodnych produktów wspomagających układ trawienny znacząco przyczyniły się do wzrostu rynku północnoamerykańskiego. Ponadto, postęp technologiczny, innowacje produktowe i szybka dostawa produktów do domu napędzały wzrost rynku produktów wspomagających układ trawienny w Ameryce Północnej w ostatnich latach.

Rynek europejski

Rynek produktów wspomagających układ trawienny w Europie dynamicznie rośnie. Wzrost rynku jest napędzany przez rosnącą świadomość konsumentów dotyczącą związku między zdrowiem jelit a ogólnym samopoczuciem. Kolejnym istotnym czynnikiem wpływającym na rozwój rynku europejskiego jest zwiększona zapadalność na zapalenie trzustki obserwowana w takich krajach jak Finlandia, Polska, Szkocja i Hiszpania. Wynika to po części z faktu, że starzejące się społeczeństwo europejskie jest bardziej podatne na choroby i zaburzenia układu pokarmowego. W związku z tym europejscy konsumenci coraz częściej poszukują naturalnych i skutecznych metod poprawy zdrowia układu trawiennego. Doprowadziło to do wzrostu popytu na suplementy diety, żywność funkcjonalną i różnorodne produkty zawierające naturalne składniki, takie jak probiotyki, błonnik, prebiotyki i enzymy.

Azja i Pacyfik

Przewiduje się, że region Azji i Pacyfiku będzie najszybciej rozwijającym się rynkiem produktów wspomagających układ trawienny w nadchodzących latach. Rosnąca penetracja rynku produktów zdrowotnych przez producentów z dużych gospodarek, takich jak Chiny, Japonia i Indie, napędza wzrost rynku w regionie Azji i Pacyfiku. Ponadto, ogromna baza konsumentów, rosnący dochód rozporządzalny, szybka urbanizacja i rosnąca liczba osób w wieku produkcyjnym doskonale wspierają wzrost rynku w tym regionie.

Prognoza wzrostu wg składników

Segment prebiotyków oczekuje znacznego wzrostu w prognozowanym okresie. Rosnąca częstość występowania zaburzeń żołądkowo-jelitowych, w tym zaparć, zespołu jelita drażliwego (IBS), choroby refluksowej przełyku (GERD) i chorób zapalnych jelit, nasiliła obawy dotyczące zdrowia jelit, co ma napędzać wzrost rynku w prognozowanym okresie. Ponadto, oczekuje się, że rosnący wzrost i gromadzenie naturalnych ziół prebiotycznych również pobudzi rynek. Co więcej, kluczowe składniki prebiotyczne, takie jak inulina i fruktooligosacharydy (FOS), są poszukiwane w produktach wymagających niskokalorycznej słodyczy, co z kolei napędza wzrost całego rynku prebiotyków w prognozowanym okresie.

Źródło: https://www.precedenceresearch.com/digestive-health-products-market

Autor:Katarzyna Oleksy
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Bezpieczeństwo żywności Dieta i zdrowie Dodatki i składniki

Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.