Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Wielkanocny koszyk – zakupy na święta uderzą w naszą kieszeń

Kategoria: Biznes

Wartość tegorocznych produktów żywnościowych, zakupionych na święta będzie o 6 – 7 proc. wyższa niż przed rokiem. To dość znacząca zmiana zarówno w ujęciu historycznym, jak i w porównaniu do wzrostów cen żywności ogółem, które prawdopodobnie nie przekroczą 3,5 proc. – wynika z analiz ekspertów Banku BGŻ BNP Paribas.

„Wielkanocny” koszyk droższy o ok. 11 zł niż rok wcześniej

Według szacunków analityków Banku BGŻ BNP Paribas za skomponowany przez nich koszyk, w którym znalazło się m. in. 30 sztuk jaj, trzy bochenki chleba, 8 kg mięsa i wędlin, kilogram twarogu, 3 kostki masła i 5 kg warzyw i owoców oraz dwa kilogramy cukru, polski konsument zapłaci w tym roku ok. 176 zł  czyli blisko o 11 zł więcej niż w marcu 2017 r. 

– Największy wpływ na tegoroczne wydatki będzie miał produkt najbardziej kojarzony z Wielkanocą, czyli jaja. Ich ceny, mimo obniżek od świąt Bożego Narodzenia i tak będą o ok . 33 proc. wyższe niż przed rokiem – mówi Marta Skrzypczyk, dyrektor Departamentu Analiz Ekonomicznych, Sektorowych i Rynków Rolnych w Banku BGŻ BNP Paribas. – Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku masła. Jego ceny detaliczne w ostatnich miesiącach spadają, jednak w porównaniu z marcem 2017 r. są według naszych szacunków o 25 proc. wyższe.  Zdecydowanie droższe niż przed rokiem są też owoce krajowe. W przypadku jabłek podwyżki te sięgają ponad 50 proc. – dodaje Marta Skrzypczyk.

Miłośnicy serników mogą odetchnąć z ulgą

Dla miłośników serników pocieszające jest to, że oprócz jaj, ceny pozostały produktów, wykorzystywane do ich wypieków, mogą być podobne albo nawet niższe niż w marcu 2017 r. Za kilogram twarogu powinniśmy zapłacić średnio ok. 13 zł 25 gr, czyli mniej więcej tyle samo co przed rokiem. Na półkach sklepowych zbliżone do ubiegłorocznych są także ceny mąki. Zdecydowanie mniej wydamy natomiast na cukier, gdyż jego ceny mogą być nawet o 1/3 niższe niż w ubiegłym roku.

Za mięso zapłacimy więcej

Jeżeli zdecydujemy się na samodzielne przygotowanie pieczeni ze schabu, to w marcu 2018 r. za mięso zapłacimy nieznacznie mniej niż w analogicznym okresie przed rokiem. Natomiast w sytuacji, gdy zdecydujemy się na zakup gotowych produktów z wieprzowiny – kiełbasy, szynki – to musimy liczyć się z wydatkiem ok. 4-5 proc. większym niż w marcu 2017 r. Warto zaznaczyć, że w przypadku zdobywającego coraz większą popularność w naszej diecie drobiu, podwyżki cen sięgną nawet 6 proc.

Wybierz temat: Owoce i warzywa Przemysł mięsny Przemysł mleczarski Przemysł piekarski

Autor: BGŻ BNP Paribas

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.