Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

ALDI deklaruje obniżenie zawartości soli, cukru i tłuszczu i rozszerzenie oferty produktów wegańskich i wegetariańskich

Kategoria: Biznes, Składniki Żywności

ALDI stawia na produkty regionalne i promocję zdrowego stylu życia. Sieć obniży zawartość soli, cukru i tłuszczu w produktach marek własnych i zapowiada rozszerzenie oferty produktów ekologicznych, wegańskich i wegetariańskich.

Udział produktów ekologicznych (BIO), wegetariańskich/wegańskich i produktów z certyfikatem Fairtrade w asortymencie sklepów w większości Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord stale rośnie. W roku 2019 sieć oferowała 265 produktów Fairtrade, co oznacza wzrost o 190 procent w porównaniu z rokiem 2018. W Polsce, na przestrzeni minionych dwóch lat ich liczba wzrosła z 6 do 87. Również liczba produktów marek własnych z logiem produkcji ekologicznej UE zwiększyła się z 45 do 134. W minionym roku ALDI w kraju nad Wisłą sprzedawał 73 produkty opatrzone etykietą V-Label, oznaczającą produkty wegańskie i wegetariańskie.

W ramach Zrównoważonego Odżywiania, ALDI deklaruje redukcję soli, tłuszczu, cukru oraz zwiększenie zawartości błonnika w produktach marek własnych do końca 2022 roku. Opracowana zostanie oferta dla klientów o szczególnych potrzebach żywieniowych oraz rozszerzony asortyment m.in. dla osób, które zrezygnowały ze spożywania mięsa. Jednym z głównych celów ALDI w zakresie promocji zdrowego stylu życia jest również jasne informowanie klientów o składzie odżywczym produktów. Dlatego w całej grupie dla marek własnych wprowadzone zostaną specjalne etykiety Nutri-Score.

Pozyskiwanie produktów regionalnych i zakup towarów w najbliższym otoczeniu to kolejne istotne aspekty w działalności grupy. Do końca 2021 roku sieć planuje zwiększyć udział produktów pochodzących od lokalnych dostawców – rolników i małych przedsiębiorców. Już teraz w Niemczech wprowadzona została marka własna EINFACH REGIONAL (Po Prostu Regionalne), która promuje lokalne i regionalne produkty. Z kolei w ALDI we Francji i Polsce produkty krajowe oznaczane są specjalnymi etykietami. W Polsce są to Produkt Polski, Dziedzictwo Kulinarne oraz Jakość Tradycja.

 - Jednym z naszych celów jest wzmacnianie i wspieranie producentów regionalnych, a także działania na rzecz skracania tras transportu, co ma wpływ na środowisko. Zależy nam również na promowaniu zdrowego i zrównoważonego stylu życia oraz zapewnieniu jak największej liczbie klientówdostępnej cenowo, a zarazem odpowiedzialnej konsumpcji – wyjaśnia Katarzyna Bawoł, Kierownik Działu Jakości i CR.

W ofercie sieci znajdują się produkty wykorzystujące wyłącznie certyfikowany olej palmowy. Do końca 2025 roku dostępna w sieci odzież i tekstylia domowe będą miały w swoim składzie wyłącznie certyfikowaną bawełnę. W ALDI nie kupimy również kwiatów i roślin, które nie pochodzą ze zrównoważonych upraw.

Do końca 2025 roku dostępna w sieci odzież i tekstylia domowe będą miały w swoim składzie wyłącznie certyfikowaną bawełnę. W ALDI nie kupimy również kwiatów i roślin, które nie pochodzą ze zrównoważonych upraw.

Działania i cele ALDI związane ze zrównoważonym kształtowaniem oferty zawarte zostały w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju za rok 2019. Głównym celem publikacji raportu jest transparentność działalności ALDI pod kątem społecznym, ekologicznym i ekonomicznym. Główne obszary programu CR  ALDI to odpowiedzialność w ramach łańcucha dostaw, oszczędzanie zasobów, polityka klimatyczna i  zaangażowanie społeczne.

Raport zrównoważonego rozwoju ALDI oparty został na danych za okres obrotowy 2019, zebranych z poszczególnych spółek krajowych ALDI Nord, w tym z Polski. Jest on zgodny ze standardami raportowania GRI Sustainability Reporting Standards (Global Reporting Initiative).

Wybierz temat: Znakowanie żywności

Autor: ALDI - informacja prasowa

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.