ALDI deklaruje obniżenie zawartości soli, cukru i tłuszczu i rozszerzenie oferty produktów wegańskich i wegetariańskich
ALDI stawia na produkty regionalne i promocję zdrowego stylu życia. Sieć obniży zawartość soli, cukru i tłuszczu w produktach marek własnych i zapowiada rozszerzenie oferty produktów ekologicznych, wegańskich i wegetariańskich.
Udział produktów ekologicznych (BIO), wegetariańskich/wegańskich i produktów z certyfikatem Fairtrade w asortymencie sklepów w większości Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord stale rośnie. W roku 2019 sieć oferowała 265 produktów Fairtrade, co oznacza wzrost o 190 procent w porównaniu z rokiem 2018. W Polsce, na przestrzeni minionych dwóch lat ich liczba wzrosła z 6 do 87. Również liczba produktów marek własnych z logiem produkcji ekologicznej UE zwiększyła się z 45 do 134. W minionym roku ALDI w kraju nad Wisłą sprzedawał 73 produkty opatrzone etykietą V-Label, oznaczającą produkty wegańskie i wegetariańskie.
W ramach Zrównoważonego Odżywiania, ALDI deklaruje redukcję soli, tłuszczu, cukru oraz zwiększenie zawartości błonnika w produktach marek własnych do końca 2022 roku. Opracowana zostanie oferta dla klientów o szczególnych potrzebach żywieniowych oraz rozszerzony asortyment m.in. dla osób, które zrezygnowały ze spożywania mięsa. Jednym z głównych celów ALDI w zakresie promocji zdrowego stylu życia jest również jasne informowanie klientów o składzie odżywczym produktów. Dlatego w całej grupie dla marek własnych wprowadzone zostaną specjalne etykiety Nutri-Score.
Pozyskiwanie produktów regionalnych i zakup towarów w najbliższym otoczeniu to kolejne istotne aspekty w działalności grupy. Do końca 2021 roku sieć planuje zwiększyć udział produktów pochodzących od lokalnych dostawców – rolników i małych przedsiębiorców. Już teraz w Niemczech wprowadzona została marka własna EINFACH REGIONAL (Po Prostu Regionalne), która promuje lokalne i regionalne produkty. Z kolei w ALDI we Francji i Polsce produkty krajowe oznaczane są specjalnymi etykietami. W Polsce są to Produkt Polski, Dziedzictwo Kulinarne oraz Jakość Tradycja.
- Jednym z naszych celów jest wzmacnianie i wspieranie producentów regionalnych, a także działania na rzecz skracania tras transportu, co ma wpływ na środowisko. Zależy nam również na promowaniu zdrowego i zrównoważonego stylu życia oraz zapewnieniu jak największej liczbie klientówdostępnej cenowo, a zarazem odpowiedzialnej konsumpcji – wyjaśnia Katarzyna Bawoł, Kierownik Działu Jakości i CR.
W ofercie sieci znajdują się produkty wykorzystujące wyłącznie certyfikowany olej palmowy. Do końca 2025 roku dostępna w sieci odzież i tekstylia domowe będą miały w swoim składzie wyłącznie certyfikowaną bawełnę. W ALDI nie kupimy również kwiatów i roślin, które nie pochodzą ze zrównoważonych upraw.
Do końca 2025 roku dostępna w sieci odzież i tekstylia domowe będą miały w swoim składzie wyłącznie certyfikowaną bawełnę. W ALDI nie kupimy również kwiatów i roślin, które nie pochodzą ze zrównoważonych upraw.
Działania i cele ALDI związane ze zrównoważonym kształtowaniem oferty zawarte zostały w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju za rok 2019. Głównym celem publikacji raportu jest transparentność działalności ALDI pod kątem społecznym, ekologicznym i ekonomicznym. Główne obszary programu CR ALDI to odpowiedzialność w ramach łańcucha dostaw, oszczędzanie zasobów, polityka klimatyczna i zaangażowanie społeczne.
Raport zrównoważonego rozwoju ALDI oparty został na danych za okres obrotowy 2019, zebranych z poszczególnych spółek krajowych ALDI Nord, w tym z Polski. Jest on zgodny ze standardami raportowania GRI Sustainability Reporting Standards (Global Reporting Initiative).
Przeczytaj także
-
22.07.2020
Międzynarodowe konsorcjum z u działem naukowców z Instytutu PAN w Olsztynie bada popularność żywności pochodzenia roślinnego wśród konsumentów w Europie
Instytut Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN w Olsztynie analizuje popularność żywności pochodzenia roślinnego na rynku europejskim oraz poziom jej akceptacji przez konsumentów. Badania są prowadzone wspólnie z partnerami z uniwersytetów Hohenheim (lider), Aarhus i Turynu, firm Danone i Döhler oraz organizacji pozarządowej ProVeg International w ramach projektu „V-PLACE”.
-
19.06.2020
Nowe badania pokazują, że większość konsumentów w UE chce żywności zrównoważonej, ale napotyka przeszkody
Jak dużą wagę przywiązujesz do wpływu swoich wyborów żywieniowych na środowisko? Czy chcesz ograniczyć czerwone mięso? Czy rząd robi wystarczająco dużo, aby promować zrównoważoną żywność? To niektóre z pytań, zadane przez BEUC europejskim konsumentom.
-
20.01.2020
Ekologiczne supermarkety BIO Carrefour oraz Bio Family
Kolejne sieci decydują się na otwarcie wyspecjalizowanych sklepów, w których oferowane są wyłącznie produkty ekologiczne. Do tego grona dołączył Carrefour oraz Bio Family.