Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Międzynarodowe konsorcjum z u działem naukowców z Instytutu PAN w Olsztynie bada popularność żywności pochodzenia roślinnego wśród konsumentów w Europie

Kategoria: Biznes , Składniki Żywności

Instytut Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN w Olsztynie analizuje popularność żywności pochodzenia roślinnego na rynku europejskim oraz poziom jej akceptacji przez konsumentów. Badania są prowadzone wspólnie z partnerami z uniwersytetów Hohenheim (lider), Aarhus i Turynu, firm Danone i Döhler oraz organizacji pozarządowej ProVeg International w ramach projektu „V-PLACE”. Finansuje go Europejska Wspólnota Wiedzy i Innowacji w obszarze żywności – EIT Food.

Dieta roślinna w zawrotnym tempie przyciąga nowe rzesze wielbicieli. Już około 75 milionów Europejczyków sięga po produkty wegetariańskie i pochodzenia roślinnego, a liczba osób które dążą do ograniczenia konsumpcji mięsa (tzw. fleksitarianie) jest jeszcze wyższa. W Polsce już 4 na 6 osób stara się jeść mniej mięsa. Fakt, iż niemal w każdym supermarkecie znajdziemy produkty alternatywne dla mięsa i nabiału, świadczy o tym,  że zmienia się zawartość naszej lodówki i zmieniają się nasze nawyki żywieniowe.

„Ten projekt to dla nas wyjątkowa okazja, aby dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców z rzetelną, wiedzą na temat możliwości ograniczenia mięsa w diecie i stosowania zamienników pochodzenia roślinnego” – mówi dr Michał Janiak z Instytutu Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN w Olsztynie.

Naukowcy oraz eksperci ds. żywności chcą dowiedzieć się więcej o rosnącej popularności żywności pochodzenia roślinnego. Jak motywują swoje wybory konsumenci? Czy kierują nimi jedynie względy zdrowotne, etyczne i ekologiczne? Jakie wątpliwości i zastrzeżenia budzą wśród konsumentów  kolejne zamienniki produktów pochodzenia zwierzęcego? Czy ich smak i wygląd powinny dokładnie odwzorowywać oryginał - czy też odwrotnie, różnice powinny być bardzo odczuwalne? Badania prowadzone w ramach projektu „V-PLACE” mają pomóc znaleźć odpowiedź na te i wiele innych pytań, które w równym stopniu dotykają konsumentów, ekspertów i całego rynku rolno-spożywczego.

Projekt zakłada również stworzenie specjalnej platformy internetowej oraz aplikacji mobilnej, które będą źródłem rzetelnych informacji na temat diety roślinnej. Narzędzia te będą zintegrowane z serwisem Food Unfolded EIT Food (https://www.foodunfolded.com), który każdego dnia dostarcza treści edukacyjne na temat żywności i żywienia do kilkudziesięciu tysięcy konsumentów w Europie.

 „Ze względu na specyfikę naszej krajowej kuchni istnieje wiele przekonań dotyczących diety roślinnej, które niekoniecznie mają oparcie w faktach. Osoby myślące o zmianie nawyków żywieniowych lub te, które ten proces już zaczęły, będą mogły znaleźć na platformie V-PLACE informacje odpowiadające na ich wątpliwości i pytania, które w ramach projektu zadaliśmy już konsumentom w kilku europejskich krajach, w tym w Polsce.” – dodaje dr Janiak.

Platforma V-PLACE będzie dostępna już w połowie 2021 roku.

 

    

 

Autor:Instytut Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Badania żywności

Artykuł opublikowany dzięki:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.