Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Bądź EKO od zaraz w 5 prostych krokach!

Kategoria: Biznes , Opakowania

Troska o środowisko to modny temat – i bardzo dobrze! Pozytywne nawyki w zakresie ochrony naszej planety są konieczne, byśmy mogli niezmiennie cieszyć się jej pięknem. Wizja totalnej rewolucji w celu osiągnięcia doskonałości w tym aspekcie wydaje się kusząca, jednak często kończy się po prostu… szybkim zniechęceniem. Dobra wiadomość jest taka, że każdy z nas może przyczynić się do zmian na lepsze – bez wywracania swojego życia do góry nogami. Bowiem już kilka niemal niezauważalnych dla nas zmian może być zauważalne dla środowiska. Dlatego Nałęczowianka dzieli się pomysłami na skuteczne eko-postępy!

Po pierwsze – używaj ponownie

Na pewno niejedna wyprawa do sklepu zakończyła się dla nas zdobyciem dodatkowej reklamówki z marketu do naszej kolekcji. Skoro już je mamy, to spakujmy je w bawełnianą torbę i używajmy ich np. do pakowania warzyw i owoców, zamiast brać kolejne. Wykorzystajmy nasze zapasy, zabierając je do sklepu aż do zużycia. Brzmi banalnie, ale dla wielu z nas sztuka polega na tym, by o własnej torbie na zakupy po prostu pamiętać.

Najprostszym sposobem będzie skomponowanie zestawu reklamówek i powieszenie go przy drzwiach wejściowych do naszego domu, by pamiętać o zabraniu go na zakupy. Alternatywnie możemy je ciasno złożyć w pakiecik i włożyć na stałe do codziennej torebki czy plecaka. W ten sposób spontaniczna wizyta w sklepie nie zaowocuje kolejną, nową plastikową torebką. Oczywiście atrakcyjna, bawełniana torba nie jest konieczna do zrobienia zakupów, ale jeżeli sprawi nam ona radość, a przede wszystkim zmotywuje do regularnego zabierania jej do sklepu, to czemu nie?

Po drugie – oddaj do recyklingu

Współcześnie wiele (i stale coraz więcej) produktów jest opakowanych w materiały nadające się do recyklingu. Dobrym tego przykładem są opakowania wykonane z politereftalanu etylenu, powszechnie znanego jako PET. Jest to wytrzymałe tworzywo, powszechnie wykorzystywane do produkcji butelek na wodę, które z powodzeniem może być ponownie przetwarzane i w przyszłości wrócić do nas pod postacią nowej butelki, a nawet kurtki, słuchawek czy torby sportowej!

Warto zatem zrobić z tego użytek i pamiętać, że poprzez odpowiednią segregację odpadów dajemy im szansę na „drugie życie”. Sklepy oferują teraz szereg różnych koszy do segregacji – niektóre to prawdziwe perełki designerskie, wystarczy poszukać! A segregując odpady, np. umieszczając butelkę PET w żółtym koszu na tworzywa sztuczne i metale, możemy sprawić, że trafi ona bezpiecznie do zakładu recyklingu.

Po trzecie – wybieraj świadomie

W odpowiedzialnych zakupach najważniejsze jest ich odpowiedzialne zaplanowanie – tak, by mieć pewność, że je odpowiednio wykorzystamy. Szacuje się, że globalnie 1/3 żywności niepotrzebnie trafia do kosza![1]

Warto także zwrócić uwagę na to, czy opakowania produktów podlegają recyklingowi i/lub z niego pochodzą (przynajmniej częściowo). Na przykład popularne butelki PET nie tylko w pełni nadają się do ponownego przetworzenia, ale na rynku dostępne są także butelki wyprodukowane z wykorzystaniem PET z recyklingu – tzw. rPET. Takie butelki ma w swojej ofercie Nałęczowianka (o pojemności 1L i 1,5L, wykonane w 50% z rPET), która planuje już wprowadzenie także kolejnych tego typu produktów. Pamiętajmy – liczą się małe kroki ku wielkim zmianom!

Po czwarte – woda jest najważniejsza

Warto zapamiętać prostą zasadę – wody należy pić odpowiednio dużo, ale jak najmniej marnować. Możemy zastosować kilka bardzo prostych trików: zakręcajmy wodę podczas mycia zębów (zaoszczędzimy każdorazowo co najmniej kilkanaście litrów wody!), zamiast kąpieli weźmy kilkuminutowy prysznic, naczynia myjmy z napełnionym wodą zlewie, możemy też zbierać deszczówkę do podlewania roślin… To naprawdę niewielkie gesty o wielkim znaczeniu dla środowiska.

Oszczędzanie wody to także kolejny argument za tym, by nie marnować jedzenia (do produkcji 1 ziemniaka potrzeba 25 litrów wody!) oraz odpowiednio segregować odpady tak, by mogły zostać ponownie przetworzone (np. recykling 1 tony tworzywa PET pozwala zaoszczędzić 670 l wody, czyli tyle, ile potrzeba na 33 cykle pracy zmywarki do naczyń![2]).

Po piąte – lepsze małe postępy dzisiaj, niż perfekcjonizm „kiedyś”

Najważniejsze, by się nie zniechęcać. Nie musimy od razu mieć idealnych eko-mieszkań wypełnionych wyłącznie naturalnymi materiałami, żeby nasze działania się liczyły. Oczywiście warto postawić sobie jakiś ambitny cel, ale pamiętajmy, że nie osiągniemy go natychmiast. Dajmy sobie czas i przestrzeń na wszelkiego rodzaju potknięcia, którymi na pewno nie powinniśmy się zniechęcać. Lepsze jest stopniowe wdrażanie małych, prostych zmian, niż obiecywanie sobie, że „kiedyś zacznę”. Z byciem eko jest podobnie jak z realizacją wszystkich innych celów i pragnień. Najpierw należy zrobić ten pierwszy, nawet niewielki krok, potem kolejny i w ten sposób konsekwentnie zmierzać do celu.

Bycie eko nie musi być nudne!

Troska o środowisko może wielu z nas kojarzyć się z czymś trudnym, nużącym, z ciągłymi ograniczeniami… Wcale tak nie musi być! Na rynku dostępnych jest wiele akcesoriów, gadżetów i sprzętów, które mają nam ułatwić życie według zasad eko. Można je zdobyć m.in. w loterii organizowanej przez Nałęczowiankę, w której do wygrania są torby sportowe wykonane z przetworzonych butelek plastikowych, elektryczne rowery trekkingowe KROSS, a także… w  pełni elektryczny samochód Nissan Leaf! Wystarczy kupić 3 dowolne butelki Nałęczowianki i do 30 listopada zarejestrować paragon. Więcej informacji na https://www.naleczowianka.pl/loteriaeko.

 

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 25 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.

O Nestlé Waters na świecie

Numer 1 na świecie w produkcji wody butelkowanej. Firma prowadzi swoją działalność produkcyjną w 30 krajach, posiada 87 zakładów i zatrudnia blisko 28 tys. pracowników. W portfolio Nestlé Waters znajduje się 48 unikatowych marek (od naturalnych wód mineralnych po wody stołowe), włączając w to markę Nestlé Pure Life, wodę Acqua Panna, wody gazowane Perrier i S.Pellegrino oraz rozlewaną w Polsce Nałęczowiankę. Poprzez te marki Nestlé Waters zachęca całe rodziny do picia większej ilości wody oraz napojów na bazie naturalnych składników, współpracuje z lokalnymi społecznościami, by chronić wspólne zasoby wodne, a także opracowuje kompleksowe rozwiązania w zakresie opakowań z tworzyw sztucznych, w celu zmniejszenia wpływu na środowisko.

 

[1]  http://www.fao.org/food-loss-and-food-waste/en/

[2] Dane od Citeo, francuskiej, instytucji zajmującej się gospodarką odpadami

Autor:Nestlé Polska
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.