Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Czy presja na producentów ma swoje uzasadnienie?

Kategoria: Biznes , Składniki Żywności

Koszty związane z problemem otyłości zdecydowanie zaczęły przewyższać korzyści wynikające z większej konsumpcji. System stracił równowagę i koszty opieki medycznej innych powiązanych z chorobą nadwagi zmuszają rządy do ingerencji na rynku spożywczym. Presja oddolna, konsumencka zmusza z kolei producentów bezpośrednio do poszukiwania rozwiązań pokazujących ich działania w dobrym świetle i stąd szereg inicjatyw i konkretnych działań zmierzających do obniżania kaloryczności, cukru, porcji itp. w produktach.

Sytuacja dotycząca nadwagi wygląda rzeczywiście zatrważająco. Według danych WHO już w 2009 sytuacja była alarmująca.

Niestety kolejne lata tylko pogarszają sytuację co pokazuje, że część z działań zupełnie się nie powiodła. Poniżej wykres pokazujący już tylko przypadki otyłości. To co szczególnie niepokojące to kwestia większego odsetka w populacji dzieci.

Czy producenci mogą wpłynąć aktywnie na sytuację? Na pewno tak, szczególnie poprzez przełamywanie stereotypów dotyczących kaloryczności danych kategorii produktowych.

Często pokazywanych w konkretnej grupie kaloryczności, ale czy rzeczywiście te kategorie są spójne pod tym kątem, czy jednak technologia i decyzje marketingowe mogą wpłynąć na finalny produkt.

Dzięki uprzejmości właściciela aplikacji Probase360 przedstawiamy kilka zestawień ze zrealizowanych  projektów monitoringu rynku produktów spożywczych.

1. Kategoria kabanosy – często promowana jako zdrowa przekąska białkowa

Wykres pokazuje rozkład zawartości tłuszczu w grupie 267 unikalnych produktów z rynku w kategorii kabanosy. Zawartość tłuszczu kształtowała się od 16% do 50% masy produktu.

2. Herbatniki – czy zawsze muszą być słodkie ?

Wykres pokazuje rozkład zawartości cukrów w 131 unikalnych produktach z kategorii herbatniki z rynku polskiego.

3. Serki kanapkowe – źródło białka ?

Wykres pokazuje rozkład zawartości białka w 219 unikalnych produktach z rynku polskiego.

W bazie dostępne są wszystkie informacje dotyczące składowych wartości odżywczych jak również wszystkich składników użytych do produkcji i zadeklarowanych na etykietach produktów.

Wniosek jest oczywisty, w ramach każdej kategorii produktowej ze względu na brak powszechnie stosowanych norm można się spotkać z ogromną różnorodnością pod względem najistotniejszych składników dla danej kategorii. W związku z tym konsument wybierając produkt nie powinien kierować się ogólnie przyjętym schematem tylko szczegółowo zapoznawać się z informacją na etykiecie. Z drugiej strony pokazuje to jak duże możliwości kształtowania składu produktów ma przemysł.

Autor:ProBase360
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Więcej informacji o produktach w bazie i aplikacji Probase360 dowiesz się w firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.