Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Dni marek własnych w Kielcach. Biznesy, dyskusje i… konkurs

Kategoria: Biznes

Wystawa produktów z Polski, Europy, a nawet USA, spotkania z przedstawicielami dużych sieci handlowych z kraju i zagranicy, Forum Marek Własnych, Kongres Ekspansywnych Eksporterów, konkurs „Smak Jakości” z cenionymi w branży jurorami, Okrągły Stół Branży Mięsnej i Handlu Nowoczesnego – 15 i 16 listopada w Targach Kielce to czas przeznaczony dla intensywnego rozwoju branży. Do udziału w Targach Marek Własnych cały czas można się zgłaszać.  

Marki własne idą w górę

50 procent konsumentów w Europie Centralnej deklaruje kupowanie w sklepach dyskontowych i wybieranie produktów marek własnych – wynika z raportu „State of Grocery in Central Europe 2023: The battle for the new shopper” przygotowanego przez McKinsey & Company.  Z kolei wg. badań Nielsen IQ wzrost wartości sprzedaży produktów marek własnych w tym roku jest o ponad 12% wyższy niż towarów brandowych.

– Udział w Targach Marek Własnych jest więc szansą na efektywną odpowiedź na potrzeby klientów i zapełnienie półek produktami z potencjałem – podkreśla Jakub Nogaj, menedżer projektu w Targach Kielce. 

Wartością Future Private Labels Expo w Kielcach, jedynego w Europie Środkowo-Wschodniej wydarzenia poświęconego w całości markom własnym, są przygotowane i ustalone wcześniej grafiki spotkań. – Dla wystawców i kupców opracowujemy plany spotkań biznesowych. Dzięki temu producenci i dystrybutorzy prezentują produkty potencjalnym klientom. Kupcy zaś wybierają w ofercie opracowanej wedle ich potrzeb – mówi Joanna Marcjan, zastępca wydziału targów w kieleckim ośrodku wystawienniczym. – Dla rozwoju segmentu marek własnych ta możliwość konkretnych spotkań jest cenna, przyśpiesza proces dotarcia do poszukiwanego kontrahenta, znalezienia nowego produktu i nowej drogi zbytu.  

Od żywności po opakowania na Targach Marek Własnych

Produkty wystawią polskie, niemieckie, albańskie, litewskie, słowackie i estońskie firmy. Amtra z Sosnowca zaprezentuje kosmetyki i akcesoria do samochodów. Bio Planet z Wielkopolski przygotowuje ofertę produktów ekologicznych, jak makarony i płatki, bydgoski Maltex - wyroby z tworzyw sztucznych z przeznaczeniem dla sektora AGD, zaś Novo-Pak z Mazowsza szykuje opakowania plastikowe na kosmetyki i artykuły spożywcze. Pupil Foods przywiezie karmę dla zwierzaków. Będą też znane firmy Kupiec, W. Lewandowski, Dawtona, Escargots.

Zagraniczni producenci również mocno zaznaczą swoja obecność. Niemieckie Nölken Hygiene Products przyjedzie z artykułami higieny, zaś PNZ – PRODUKTE pokaże ekologiczne farby. Interesującym wystawcą jest albańska firma Lajthiza Invest, która oferuje wodę mineralną. A estońskie przedsiębiorstwo Rhumveld Baltic wypełni swoje stoisko bakaliami.

Dla 10 słowackich firm zostanie zaaranżowana specjalna strefa, w której zaprezentują swoje produkty. Będą to m.in. napój o działaniu detoksykującym, regeneracyjnym i witalizującym firmy SPACElab, żywność dla niemowląt i produkty na bazie przecierów owocowych od NOVOFRUCT SK, pieczone rogaliki z nadzieniem od Frost. Produkty nabiałowe przywiozą mleczarnie Tatranská mliekareň, AgroTami Nitra i Syráreň Havran Senica. Ofertę przygotowuje TATRAKON, największa firma produkująca konserwy na Słowacji.

Ciekawą propozycją zarówno dla wystawców, jak i kupców będzie oferta samochodu elektrycznego klasy premium – NIO. 

Kupcy z supermarketów na Targach Marek Własnych

Produkty będą poznawać przedstawiciele dużych sieci z Polski i Europy.  Na targach pojawią się kupcy z franczyzowej sieci supermarketów spożywczych Intermarché, działającej w ramach Grupy Muszkieterów – największego europejskiego zrzeszenia niezależnych przedsiębiorców. Udział w Targach Marek Własnych zapowiedzieli też specjaliści z Krajowej Platformy Handlowej Społem, która planuje zwiększenie o kilkadziesiąt procent listy asortymentowej  produktów marki. Wśród kupców są też przedsiębiorcy z Niemiec, Czech, Włoch i Portugalii, a dzięki współpracy z Polską Agencją Inwestycji i Handlu, Polską Izbą Handlu oraz Polską Organizacją Handlu i Dystrybucji zainteresowanie udziałem stale rośnie. Aby wydobyć maksymalny potencjał biznesowy został wprowadzony program Hosted Buyers dla kupców z Polski i zagranicy.

Przedstawiciele sieci Społem byli obecni także podczas przedpandemicznych edycji Targów Marek Własnych w Kielcach. Wówczas także wybierali w produktach do wprowadzenia pod marką własną. (Fot. Społem)

Dyskusje dla rozwoju branży marek własnych w Targach Kielce

- Rozmowy kontraktacyjne producentów i kupców otworzą kolejne drzwi dla firm, cenna jest również wiedza i prognozy na przyszłość. Naszym celem jest przeprowadzenie wydarzenia mającego znaczący wpływ na rozwój całej branży, więc targom będą towarzyszyć Kongres Ekspansywnych Eksporterów oraz Forum Marek Własnych. Organizuje je partner wydarzenia firma Ewa- Bis. Prelekcje i dyskusje poruszą kluczowe dla branży zagadnienia.

Wokół branży mięsnej i handlu nowoczesnego w Kielcach

Wydarzenie wzbogacą aktywności przygotowane przez agencję Gemini Group, która jest jednym z głównych partnerów Targów Marek Własnych.  Pierwszą z nich jest konkurs pod nazwą „Smak Jakości”, do którego firmy z branży mięsnej, wędliniarskiej i garmażeryjnej mogą zgłaszać produkty. W jury zasiądą kupcy reprezentujący największe sieci handlowe w Polsce. - Będzie to doskonała okazja dla producentów, by zaprezentowali swojej produkty osobom decydującym o zakupach tego asortymentu w swoich sieciach – mówi Marek Bielski, właściciel agencji Gemini Group. - Drugą aktywnością jest Okrągły Stół Branży Mięsnej i Handlu Nowoczesnego. To pierwsze i jedyne tego typu spotkanie łączące producentów przetworów mięsnych z przedstawicielami sieci handlowych. Serdecznie zapraszam do udziału w całym wydarzeniu, które stanowi świetną okazję do prezentacji oferty i nawiązania relacji biznesowych -  zaznacza Marek Bielski. 

Targi Marek Własnych Future Private Labels odbędą się 15 i 16 listopada w Centrum Kongresowym Targów Kielce.  O tym, jak wziąć udział w targach i wszystkich wydarzeniach sprawdź na: targikielce.pl/future-private-labels

FoodFakty są patronem medialnym targów.

Wybierz obszar: Kongresy i Targi

Autor: Targi Kielce

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.