Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Holenderski DSM połączy się ze szwajcarską firmą Firmenich, aby stać się wiodącym dostawcą składników żywności oraz produktów dla branży kosmetycznej i well-being.
Firmy poinformowały, że fuzja, która ma zostać sfinalizowana w pierwszej połowie przyszłego roku, może doprowadzić do organicznego wzrostu sprzedaży o 5% do 7% rocznie i rocznych oszczędności kosztów w wysokości 350 mln EUR (376,15 mln USD). Akcjonariusze DSM będą właścicielami 65,5% nowej holendersko-szwajcarskiej grupy, podczas gdy obecni właściciele Firmenich będą właścicielami pozostałych udziałów i otrzymają 3,5 mld EUR (3,76 mld USD) w gotówce.
DSM informował we wrześniu ubiegłego roku, że zamierza sprzedać swój dział materiałów, aby skupić się wyłącznie na produkcji zrównoważonej żywności i produktów zdrowotnych.
Umowa z Firmenich wyceniła DSM na 21,6 mld EUR skorygowanego o biznes materiałowy, podała firma.
Globalny zasięg z ogromną siecią działów badań i rozwoju
Dział Food & Beverage firmy DSM połączy się z działem Taste & Beyond firmy Firmenich, a dział perfumerii i składników firmy Firmenich dołączy do działu higieny osobistej i aromatów firmy DSM. Oddziały DSM w zakresie zdrowia, żywienia i opieki oraz żywienia zwierząt i zdrowia również staną się częścią DSM-Firmenich.
Nowo firma DSM-Firmenich będzie miała rozległy globalny zasięg z ogromną siecią działów badań i rozwoju, możliwościami tworzenia i aplikacji na całym świecie. DSM i Firmenich twierdzą, że przyspieszy to innowacje w branży i stworzy nowe możliwości rozwoju dla klientów.
Koncentracja na plant-based
W ostatnich latach DSM coraz bardziej koncentruje się na sektorze roślinnym. W ubiegłym roku firma wprowadziła na rynek gamę nowych smaków dla alternatyw mięsnych i rybnych, z których niektóre zdobyły nagrody. Ponadto pod koniec ubiegłego roku DSM przejęło wiodącego europejskiego producenta grochu i fasoli, firmę Vestkorn Milling.
Firmenich pracuje również nad rozwiązaniami roślinnymi, w tym Dynarome® SR — składnikiem poprawiającym soczystość produktów z alternatyw mięsa.
Wartość rynkowa firm
Sprzedaż działu żywienia, który produkuje produkty od witamin i innych suplementów po odżywki dla niemowląt i karmę dla zwierząt, wzrosła w zeszłym roku o 10% do 7 mld EUR. Całkowita sprzedaż DSM w 2021 r. wyniosła 9,2 mld EUR.
Firmenich odnotował w zeszłym roku sprzedaż na poziomie 4,5 mld CHF (4,7 mld USD). Obie firmy osiągnęły EBITDA na poziomie około 20%. Nowa firma będzie miała siedzibę w Szwajcarii w Kaiseraugst i Maastricht na południu Holandii. Akcje pozostaną notowane na Euronext Amsterdam. Połączenie nastąpi w drodze oferty publicznej akcji DSM, w której dotychczasowi akcjonariusze DSM będą mogli wymienić swój udział na udział w nowej spółce.
DSM w zeszłym miesiącu poinformował, że zgodził się sprzedać swój biznes materiałów ochronnych, część dywizji materiałów na sprzedaż firmie Avent Corp za 1,48 miliarda dolarów.
https://vegconomist.com/company-news/facts-figures/dsm-and-firmenich/
Przeczytaj także
253 firmy zaprezentowały najnowsze innowacje, które zmieniają przemysł spożywczy. A 386 ekspertów z całego świata debatowało na temat przyszłości żywności w kontekście zrównoważonego rozwoju, cyfryzacji i nowych zwyczajach konsumentów.
Dn. 25 maja br. w godzinach 14:00 – 18:00 odbędzie się spotkanie techniczne EFSA dla przedsiębiorców branży spożywczej i innych zainteresowanych stron w sprawie projektu niniejszych wytycznych.
Wbrew powszechnemu przekonaniu, nowe badania sugerują, że troska o środowisko nie jest głównym motywatorem dla ludzi do wyboru mięsnych alternatyw. W porównaniu do tradycyjnych produktów spożywczych, takich jak mięso, ryby i ser, substytuty mięsa zostały również ocenione jako mniej naturalne.