Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

DSM i Firmenich łączą siły i skupią się na sektorze plant-based

Kategoria: Biznes, Składniki Żywności

Holenderski DSM połączy się ze szwajcarską firmą Firmenich, aby stać się wiodącym dostawcą składników żywności oraz produktów dla branży kosmetycznej i well-being.

Firmy poinformowały, że fuzja, która ma zostać sfinalizowana w pierwszej połowie przyszłego roku, może doprowadzić do organicznego wzrostu sprzedaży o 5% do 7% rocznie i rocznych oszczędności kosztów w wysokości 350 mln EUR (376,15 mln USD). Akcjonariusze DSM będą właścicielami 65,5% nowej holendersko-szwajcarskiej grupy, podczas gdy obecni właściciele Firmenich będą właścicielami pozostałych udziałów i otrzymają 3,5 mld EUR (3,76 mld USD) w gotówce.

DSM informował we wrześniu ubiegłego roku, że zamierza sprzedać swój dział materiałów, aby skupić się wyłącznie na produkcji zrównoważonej żywności i produktów zdrowotnych.

Umowa z Firmenich wyceniła DSM na 21,6 mld EUR skorygowanego o biznes materiałowy, podała firma.

Globalny zasięg z ogromną siecią działów badań i rozwoju

Dział Food & Beverage firmy DSM połączy się z działem Taste & Beyond firmy Firmenich, a dział perfumerii i składników firmy Firmenich dołączy do działu higieny osobistej i aromatów firmy DSM. Oddziały DSM w zakresie zdrowia, żywienia i opieki oraz żywienia zwierząt i zdrowia również staną się częścią DSM-Firmenich.

Nowo firma DSM-Firmenich będzie miała rozległy globalny zasięg z ogromną siecią działów badań i rozwoju, możliwościami tworzenia i aplikacji na całym świecie. DSM i Firmenich twierdzą, że przyspieszy to innowacje w branży i stworzy nowe możliwości rozwoju dla klientów.

Koncentracja na plant-based

W ostatnich latach DSM coraz bardziej koncentruje się na sektorze roślinnym. W ubiegłym roku firma wprowadziła na rynek gamę nowych smaków dla alternatyw mięsnych i rybnych, z których niektóre zdobyły nagrody. Ponadto pod koniec ubiegłego roku DSM przejęło wiodącego europejskiego producenta grochu i fasoli, firmę Vestkorn Milling.

Firmenich pracuje również nad rozwiązaniami roślinnymi, w tym Dynarome® SR — składnikiem poprawiającym soczystość produktów z alternatyw mięsa.

Wartość rynkowa firm

Sprzedaż działu żywienia, który produkuje produkty od witamin i innych suplementów po odżywki dla niemowląt i karmę dla zwierząt, wzrosła w zeszłym roku o 10% do 7 mld EUR. Całkowita sprzedaż DSM w 2021 r. wyniosła 9,2 mld EUR.

Firmenich odnotował w zeszłym roku sprzedaż na poziomie 4,5 mld CHF (4,7 mld USD). Obie firmy osiągnęły EBITDA na poziomie około 20%. Nowa firma będzie miała siedzibę w Szwajcarii w Kaiseraugst i Maastricht na południu Holandii. Akcje pozostaną notowane na Euronext Amsterdam. Połączenie nastąpi w drodze oferty publicznej akcji DSM, w której dotychczasowi akcjonariusze DSM będą mogli wymienić swój udział na udział w nowej spółce.

DSM w zeszłym miesiącu poinformował, że zgodził się sprzedać swój biznes materiałów ochronnych, część dywizji materiałów na sprzedaż firmie Avent Corp za 1,48 miliarda dolarów.

Źródło: https://www.cnbc.com/2022/05/31/dutch-dsm-and-swiss-firmenich-join-forces-in-cash-and-shares-deal.html

https://vegconomist.com/company-news/facts-figures/dsm-and-firmenich/

Wybierz temat: Dodatki i składniki Plant-based

Autor: Katarzyna Oleksy

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.