Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Dynamiczny rozwój globalnej konsumpcji i polskiego eksportu drobiu

Kategoria: Biznes

13% wzrost eksportu

Według danych Eurostatu, wartość przetworów drobiowych (CN1601) wyeksportowanych z Polski w 2017 r. wyniosła ponad 630 milionów euro, czyli ponad 13% więcej niż w 2016 r. Ponad połowa polskich przetworów z drobiu trafiła do 6 krajów: Wielkiej Brytanii (25,3%), Niemiec (9%), Francji (6,9%), Słowacji (4,2%), Litwy (3,6%) i Czech (3,4%). Cena eksportowanych przetworów różniła się w zależności od kraju przeznaczenia – do państw Europy zachodniej sprzedawano przetwory w średniej cenie ponad 3 €/kg, natomiast na Litwę lub do Czech – ponad 2,5 €/kg. W świetle negocjacji dotyczących Brexitu należy zastanowić się, czy po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej, kraj ten nadal pozostanie głównym odbiorcą polskich przetworów drobiowych. Wielka Brytania, z prawie 13-proc. udziałem, jest też drugim, po Niemczech, rynkiem zbytu dla polskiego mięsa i podrobów drobiowych (CN 0207). Według danych MRiRW eksport mięsa drobiowego do tego kraju w styczniu 2018 r. wzrósł o ponad 21% względem poprzedniego roku.

Najpopularniejszy gatunek mięsa

Na wyniki eksportowe duży wpływ ma wzrost globalnej konsumpcji drobiu – według danych OECD w 2017 r. stał się on najczęściej konsumowanym gatunkiem mięsa na świecie (13,8 kg na osobę), zajmując miejsce wieprzowiny. Warto dodać, że zeszłoroczne prognozy wskazywały, iż zmiana ta będzie miała miejsce dopiero w 2025 r. Wśród krajów, które w najbliższych latach mogą najbardziej zwiększyć import drobiu w ujęciu wolumenowym, wymienia się Arabię Saudyjską, Wietnam i Filipiny. Nadal nie jest znana przyszłość sprzedaży drobiu do krajów afrykańskich, takich jak Republika Południowej Afryki. Pod koniec lutego Krajowa Rada Drobiarska – Izba Gospodarcza została koordynatorem wizyty służb weterynaryjnych RPA, mającej na celu przywrócenie eksportu drobiu do tego kraju. Do państw, do których eksport polskiego drobiu wzrósł najbardziej dynamicznie w styczniu 2018 r. względem poprzedniego roku, można zaliczyć Belgię (42%), Ukrainę (34%), Rumunię (29%), Wielką Brytanię (21%) oraz Irlandię (19%).

Raport NIK i niskie ceny wieprzowiny

Jeżeli chodzi o rynek krajowy, to według danych IERGŻ w 2017 r. spożycie drobiu wzrosło o 1 kg z 29,5 kg do 30,5 kg (3,3%). W 2018 r. czynnikiem hamującym dalszy przyrost może być reakcja konsumentów na najnowszy raport Najwyższej Izby Kontroli informujący o wykorzystaniu antybiotyków w produkcji zwierzęcej. Błędnie interpretowany raport stał się powodem wielu publikacji stawiających branżę drobiarską w niekorzystnym świetle, co w krótkim okresie może mieć przełożenie na spożycie drobiu. Relatywnie niskie ceny wieprzowiny również mogą wpłynąć na decyzje konsumentów, zachęcając do zakupu tego gatunku mięsa.

Wybierz temat: Przemysł mięsny

Autor: BGŻ BNP Paribas

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.