Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Europejski sektor roślinnych alternatyw wzrósł o zawrotne 49% w ciągu dwóch lat

Kategoria: Biznes

Konsumpcja roślinnych alternatyw produktów odzwierzęcych rośnie w rekordowym tempie w całej Europie, jak wynika z danych Nielsena, pierwszego i jedynego raportu tego rodzaju, opublikowanego przez projekt Smart Protein.
W ramach projektu, opracowanego we współpracy z ProVeg International, przeanalizowano wcześniej niewidoczne dane Nielsena w celu uzyskania bezprecedensowego wglądu w zwyczaje konsumentów w Europie.
W raporcie przeanalizowano dane z supermarketów z 11 krajów europejskich z ostatnich trzech lat i stanowi on największy i najdokładniejszy jak dotąd przegląd zwyczajów konsumentów produktów roślinnych.
Każdy kraj objęty badaniem odnotował wzrost konsumpcji produktów roślinnych, z oszałamiającym 49% wzrostem w całej Europie.
 

“Plant-based Food Sector Report” od projektu Smart Protein jest do pobrania TUTAJ.

Kluczowe wnioski:

  • Europejski sektor roślinnych alternatyw produktów odzwierzęcych wzrósł o 49%
  • Wartość sprzedaży mleka roślinnego w Polsce wzrosła o 62%, przy czym w przypadku dyskontów wzrost był trzycyfrowy
  • Niemiecki sektor roślinnych alternatyw mięsa wzrósł o 226%
  • Mleko owsiane jest liderem w sektorze mleka roślinnego, z najwyższą stopą wzrostu w większości krajów
  • Sprzedaż serów na bazie roślin wzrosła o 140% w Holandii i o 77% w Niemczech
Wreszcie widzimy, że ogromny rozwój żywności pochodzenia roślinnego w Europie w ciągu ostatnich kilku lat znajduje odzwierciedlenie w liczbach. Raport ten wyraźnie pokazuje ogromny wzrost sprzedaży roślinnych alternatyw i daje zielone światło przemysłowi spożywczemu w zakresie dążenia do wprowadzania większej liczby opcji opartych na roślinach - mówi dr Kai-Brit Bechtold, Senior Consumer Research Scientist w ProVeg International.
 

Kluczowe informacje o poszczególnych krajach:

Austria: W ciągu ostatnich dwóch lat odnotowano wzrost wartości sprzedaży o 57%, przy czym wzrost ten był jeszcze wyraźniejszy w sklepach dyskontowych. Roślinne alternatywy mięsa odnotowały ogromny wzrost wartości sprzedaży, na poziomie 82%.
Belgia: Wszystkie kategorie roślinnych alternatyw wykazały wzrost, ale jogurty roślinne poszybowały w górę w sklepach dyskontowych, z trzycyfrowym wzrostem w ciągu ostatnich dwóch okresów rocznych (497%).
Dania: Dania ma bardzo wysoki udział dyskontów w wartości sprzedaży, wynoszący 48%. W ciągu ostatnich dwóch okresów rocznych roślinne alternatywy mięsa odnotowały 50% wzrostu.
Francja: Francja wykazała niesamowitą stopę wzrostu w sklepach dyskontowych, na poziomie 90%, i była jeszcze silniejsza pod względem roślinnych alternatyw mięsa (100%). Na rynku mleka roślinnego prym wiedzie mleko migdałowe.
Hiszpania: Wszystkie kategorie odnotowały dwucyfrowy wzrost, przy czym mleko roślinne było liderem rynku pod względem wartości sprzedaży.
Holandia: Sektor produktów pochodzenia roślinnego odnotował silny dwucyfrowy wzrost, zwłaszcza w sklepach dyskontowych. Sery na bazie roślin odnotowały spektakularny trzycyfrowy wzrost na poziomie 400%.
Niemcy: Roślinne alternatywy ryb roślin i serów wykazały ogromny, trzycyfrowy wzrost w ciągu ostatnich dwóch lat, odpowiednio o 623% i 150%.
Polska: Wartość sprzedaży mleka roślinnego w Polsce wzrosła o 62%, przy czym w przypadku dyskontów wzrost był trzycyfrowy.
Rumunia: Roślinne alternatywy mleka i mięsa wykazały dwucyfrowy wzrost.
Wielka Brytania: Roślinne alternatywy mleka (107%) i sera (165%) wykazały trzycyfrowy wzrost wartości sprzedaży w ciągu ostatnich dwóch okresów rocznych. Mięso roślinne jest liderem na rynku produktów roślinnych w Wielkiej Brytanii.
Włochy: Mleko roślinne jest liderem rynku pod względem wartości sprzedaży i tempa wzrostu.
 

Mówiąc „roślinne alternatywy” najczęściej myślimy o żywności wprowadzonej na rynek niedawno. Istnieją jednak kategorie produktów roślinnych jak margaryny, które od dekad są alternatywą dla odzwierzęcego masła. Niestety, od 3 lat ich sprzedaż systematycznie spada. Jeszcze w 2018 r. ilościowy udział masła wynosił 40%, a margaryn i miksów 60%. Dziś stanowi odpowiednio 51% i 49%. Sprzedaż masła w Polsce rośnie m.in. z powodu historycznie niskich cen w sklepach, które są wypadkową niskich cen płaconym polskim rolnikom - mówi Sebastian Tołwiński, Regionalny Dyrektor ds. PR w UPFIELD.

Beyond Meat dąży do celu, jakim jest uczynienie mięsa roślinnego bardziej dostępnym dla każdego, ponieważ wierzymy, że nikt nie powinien być zmuszony do wyboru między smakiem a zrównoważonym rozwojem. Raport Nielsena potwierdza, że popyt na mięso pochodzenia roślinnego rośnie, a naszym celem jest sprostanie temu rosnącemu zapotrzebowaniu poprzez oferowanie konsumentom korzyści odżywczych i środowiskowych płynących z białek pochodzenia roślinnego za pośrednictwem naszych produktów - mówi Bram Meijer, Regional Marketing Director EMEA W Beyond Meat.
 
Źródło: ProVeg
 
Autor:ProVeg
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Dieta i zdrowie Dodatki i składniki Plant-based

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.