Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Youth Business Poland we współpracy z Carrefour Foundation i Carrefour Polska uruchomił unikatowy projekt skierowany do młodych ludzi, którzy chcą realizować projekty społeczne w zakresie edukacji żywieniowej.
Projekt ImpactFood Leaders odpowiada na pilną potrzebę edukacji w zakresie zdrowego odżywiania, aktywności fizycznej oraz niemarnowania żywności. Jak podaje Światowa Organizacja Zdrowia (WHO), „niezdrowa dieta i brak aktywności fizycznej są jednymi z największych globalnych zagrożeń dla zdrowia”. Edukacja i promocja zdrowych nawyków są kluczowe, aby przeciwdziałać tym wyzwaniom.
Uczestnicy programu opracowują projekty edukacyjne, które promują zdrowe nawyki, aktywność fizyczną i zrównoważone praktyki żywieniowe
Program jest adresowany do młodych ludzi w wieku 15–29 lat, którzy chcą wprowadzić pozytywne zmiany w swoim otoczeniu, mają już pomysł na projekt lub planują działania związane z edukacją żywieniową. W ramach programu na uczelniach w całej Polsce odbędą się otwarte warsztaty rozwijające umiejętności liderskie, inspirujące do działań impaktowych oraz wspierające inicjatywy promujące zdrowe nawyki żywieniowe.
Wybrani uczestnicy wezmą udział w Hackathonie, podczas którego dopracują swoje pomysły, a następnie, przy wsparciu mentorów i ekspertów, przekształcą je w konkretne działania projektowe skierowane do młodego pokolenia. Cały proces potrwa 4 miesiące, a jego efektem będą dopracowane, gotowe do wdrożenia projekty oraz wzrost kompetencji liderskich uczestników. Najlepsze projekty otrzymają granty o łącznej wartości 75 000 zł na realizację zaplanowanych działań. Udział w projekcie jest bezpłatny.
Jak podkreśla Marie-Astrid Raoult, dyrektorka Fundacji Carrefour:
„Dzięki programowi ImpactFood Leaders, Fundacja Carrefour zobowiązuje się do wspierania młodych liderów zmian w ułatwianiu dostępu do zdrowej i zrównoważonej żywności. Poprzez ten program i realizowane inicjatywy, będziemy wzmacniać edukację żywieniową i zachęcać do zmiany sposobu odżywiania, przynosząc korzyści społecznościom najbardziej potrzebującym”.
Organizatorem programu jest Youth Business Poland, które od 15 lat wspiera młodych przedsiębiorców i innowatorów, stawiając na rozwiązania wpływające na społeczeństwo i środowisko.
Adrian Migoń, prezes Youth Business Poland, mówi o projekcie:
„Widzimy ogromną potrzebę współpracy z młodymi osobami, które chcą angażować się w tworzenie innowacyjnych projektów społecznych związanych z żywieniem. Chcemy również pomóc im zdobyć pierwsze doświadczenia zawodowe. Z radością podejmujemy świadome działania z Carrefour Foundation już trzeci rok z rzędu, promując zrównoważony rozwój.”
Program Impactfood Leaders wpisuje się również w długofalową strategię transformacji żywieniowej realizowaną przez Grupę Carrefour, a także jest zgodny z założeniami najnowszej odsłony programu Act For Food. Jej celem jest zwiększenie dostępu Polaków do żywności wysokiej jakości, która ma pozytywny wpływ na nasze zdrowie.
Rekrutacja do programu trwa do 1 grudnia 2024. Zgłoszenia projektów edukacyjnych można składać poprzez formularz na stronie: https://impact.ybp.org.pl/
Przeczytaj także
Od 1 lipca przedsiębiorcy sprzedający napoje lub posiłki w jednorazowych kubkach lub pojemnikach muszą zapewnić klientom alternatywne, przyjaźniejsze środowisku opakowania, które pomogą ograniczyć ilość plastikowych odpadów, np. wprowadzając system własnych, wielorazowych opakowań zwrotnych.
Szkolenie odbędzie się w godzinach 11:00 – 14:00, w dniu 28 listopada 2024r., w Centrum Konferencyjnym “Zielna” przy ul. Zielnej 37 w Warszawie.
Organizacja Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa (FAO) wraz ze Światową Organizacją Zdrowia (WHO) opublikowały wspólny dokument opisujący czym powinna charakteryzować się dieta, którą uznać można za zdrową.