Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Made4Loop: systemowa alternatywa dla jednorazowych kubków

Kategoria: Opakowania

Od 1 lipca przedsiębiorcy sprzedający napoje lub posiłki w jednorazowych kubkach lub pojemnikach muszą zapewnić klientom alternatywne, przyjaźniejsze środowisku opakowania, które pomogą ograniczyć ilość plastikowych odpadów, np. wprowadzając system własnych, wielorazowych opakowań zwrotnych. Gotowe rozwiązanie w tym zakresie stworzyły wspólnie firmy Interzero i Tedmark. Rozwój rynkowy ich pomysłu może wkrótce skorzystać z unijnego wsparcia.

- Obowiązek zapewnienia klientom alternatywnych opakowań wynika z implementacji do polskiego porządku prawnego unijnej dyrektywy SUP (single-use plastics) nr 2019/904 i jest kolejnym, po wprowadzeniu opłat za jednorazowe kubki i pojemniki na żywność oraz zakaz sprzedaży niektórych plastikowych opakowań, słomek i mieszadełek działaniem na rzecz zmniejszenia ilości odpadów z tworzyw sztucznych – przypomina Jaśmina Solecka, prezes Stowarzyszenia Natureef zrzeszającego prawie 60 wiodących firm, instytucji i jednostek naukowych z branży opakowaniowej, produkcji żywności, logistyki i recyklingu. Organizacja na bieżąco śledzi zmiany w przepisach dotyczących opakowań i pomaga się do nich przygotowywać polskim przedsiębiorstwom, organizując spotkania z ekspertami, wydając publikacje i organizując webinary.

Na zmiany w przepisach stale reaguje również zrzeszona w Natureef firma Tedmark, która od 35 lat dostarcza opakowania dla sektora HoReCa i jest, z 80-proc. udziałem w rynku, liderem w swojej dziedzinie w obsłudze stacji benzynowych w Polsce. Jej odpowiedzią na nowe wymogi jest stworzenie, wspólnie z firmą Interzero, usługi Made4Loop - gotowego systemu, z którego korzystać mogą restauracje, kawiarnie, stacje benzynowe, oraz sklepy oferujące np. kawę na wynos, a także firmy prowadzące kantyny dla pracowników. W tworzeniu rozwiązania pomogło międzynarodowe know-how i ponad 30-letnie doświadczenie w sektorze gospodarki odpadami i ochrony środowiska, jakim dysponuje Interzero.

- Made4Loop jest systemem depozytowym wielorazowych opakowań zwrotnych, który wprowadzamy u naszych klientów. W ramach kompleksowego rozwiązania z jednej strony dostarczamy im wielorazowe kubki i opakowania, a z drugiej przejmujemy obsługę całego systemu wielorazowych naczyń – tłumaczy Agnieszka Deryng, dyrektor sprzedaży Tedmark.

Made4Loop podzielony jest na cztery etapy, z których każdy stanowić może osobną usługę. Dzięki temu rozwiązanie można każdorazowo dopasować do potrzeb firmy.

Pierwszy etap to analiza potrzeb i potencjału firmy z uwzględnieniem ryzyka i konkurencji. Drugi etap polega na dostarczenie pakietu startowego składającego się z opakowań, sprzętu myjącego oraz rozwiązań online dla monitoringu całego procesu, szkolenia pracowników firmy i wsparcia w przygotowaniu materiałów edukacyjnych dla konsumentów. Kubki, opakowania i wieczka są indywidualnie oznakowane logo klienta przy użyciu różnych technik.

Firmy, które nie chcą same obsługiwać systemu depozytowego wybierają kolejny etap, czyli serwis – uwzględniający całą logistykę, w tym dostarczanie opakowań do punktów sprzedaży, odbiór, transport do centrum dystrybucyjnego i mycie.

Ostatni etap to rozliczanie kaucji za kubki lub opakowania w formie pieniężnej lub voucherów, o ile klient Made4Loop chce kaucję pobierać. Zarządzanie tym procesem odbywa się z wykorzystaniem systemu CRM oraz aplikacji konsumenckiej. Klient usługi Made4Loop może w nim zamawiać usługi odbioru kubków, ma podgląd stanu magazynowego opakowań. Natomiast konsument otrzymuje do dyspozycji aplikację, która pozwala lokalizować punkty sprzedaży, w których można zwrócić kubek, gromadzić środki za jego zwrot i np. wydawać je w modelu cashback u różnych dostawców. Silny nacisk w komunikacji z konsumentami kładziony jest na aspekt środowiskowy. W aplikacji obliczyć można zmniejszenie wpływu na środowisko dzięki użyciu kubków wielorazowych, a nawet przeznaczyć część środków na nasadzenia drzew.

- Z naszych obliczeń wynika, że Made4Loop pozwoli w ogromnym stopniu zmniejszyć zużycie surowców i ślad węglowy towarzyszący produkcji opakowań. Zakładając, że kubek wielorazowy o wadze 60 g użyty zostanie tysiąc razy, zastępuje on tysiąc 15-gramowych kubków jednorazowych, których łączna masa wynosi 15 kg. Kubki wielokrotnego użytku, które stosujemy wykonane są m.in. ze zużytych olejów roślinnych, co gwarantuje, że są one przyjazne dla środowiska i zrównoważone, albo z nadającego się do recyklingu polipropylenu. Dla porównania aż 99 proc. używanych jednorazowych kubków nie jest poddawanych recyklingowi tylko trafia na wysypiska śmieci lub do spalarni – mówi Agnieszka Deryng i dodaje, że wdrożenie Made4Loop pozwala stosującym ją firmom na redukcję kosztów gospodarki odpadami, przy bezproblemowej realizacji obowiązków prawnych wynikających m.in. z ustawy SUP i z rozszerzonej odpowiedzialności producenta.

System zarządzania opakowaniami zwrotnymi firm Interzero i Tedmark jako praktyczna odpowiedź na nadchodzące zmiany legislacyjne w Unii Europejskiej znalazł się wśród przedsięwzięć zgłoszonych do europejskiego projektu Value4Pack, tworzonego przez organizacje z branży opakowań, producentów i recyklingu z 11 europejskich regionów. Koordynatorem projektu w Polsce jest stowarzyszenie Natureef.

26 listopada podczas webinarium organizowanego w ramach Value4Pack zaprezentowanych zostanie 30 projektów biznesowych z całej Europy pozwalających w konkretny sposób dostosować się firmom i samorządom do wymagań stawianych przez mające wejść niebawem w życie rozporządzenie PPWR. Do udziału w bezpłatnym webinarium można zgłosić się na stronie https://value4pack.b2match.io/page-2711. Będzie to znakomita okazja do wymiany doświadczeń z twórcami innowacyjnych projektów z dziedziny opakowań i przetwórstwa żywności.

Wybierz temat: Bezpieczeństwo żywności Opakowania Przemysł napojowy

Autor: Stowarzyszenie Natureef

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

  • 07.11.2024

    PPWR i innowacje kontra odpady opakowaniowe

    W Unii Europejskiej powstaje co roku ok. 80 mln ton odpadów opakowaniowych. Ich ilość zmniejszyć mają ograniczenia i wymagania, które na producentów nałoży wchodzące niebawem w życie rozporządzenie PPWR. Ale już teraz wiele polskich firm wdraża rozwiązania pozwalające na redukcję masy wprowadzanych na rynek materiałów opakowaniowych.

    Czytaj więcej
  • 29.10.2024

    Mikroplastik i szkodliwe substancje na celowniku UE

    Nowe przepisy, w tym projekt rozporządzenia PPWR, które będzie regulowało europejski rynek opakowań, mają pomóc ograniczyć do minimum obecność i stężenie substancji potencjalnie niebezpiecznych w opakowaniach do żywności oraz zredukować negatywny wpływ na środowisko mikrodrobin plastiku, nakładając obowiązki i ograniczenia na producentów działających na tym rynku. W ustalaniu norm w tym zakresie mogą pomóc badania, w których uczestniczą polskie organizacje i firmy.

    Czytaj więcej
  • 14.08.2024

    Wsparcie dla biznesowych pomysłów związanych z PPWR czeka na przedsiębiorców

    Zgłoś pomysł i zyskaj wsparcie, wiedzę oraz partnerów biznesowych – taką ofertę przygotowali partnerzy projektu Value4Pack, tworzonego przez organizacje z branży opakowań, producentów i recyklingu z 11 regionów Europy. W Polsce koordynatorem inicjatywy jest Stowarzyszenie Natureef.

    Czytaj więcej

Artykuł opublikowany dzięki firmie:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.