Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Innowacje w branży rolno-spożywczej. Jakie pomysły mają szansę na sukces?

Kategoria: Biznes

W listopadzie odbyła się trzecia już edycja warsztatów Challenge Labs. Ponad 50 uczestników z całej Polski wzięło udział w maratonie projektowania innowacji sektora rolno-spożywczego, organizowanego przez EIT Food (Europejski Instytut Innowacji i Technologii). Zróżnicowane pod kątem wiedzy i doświadczenia zespoły szukały rozwiązań na wyzwania branży spożywczej w obszarach alternatywnych źródeł białka, zrównoważonej produkcji żywności i rolnictwa oraz żywności spersonalizowanej. 

W warsztatach oraz spotkaniach projektowych uczestnicy przeszli przez kreatywny proces generowania pomysłów, tworzenia protoperson potencjalnych klientów i weryfikacji wypracowanych rozwiązań pod kątem realiów rynkowych. Wszystko pod okiem doświadczonych moderatorów, którzy koordynowali pracę uczestników zgodnie z metodyką Design thinking oraz Service design. Zespoły przeprowadzały również wywiady i testy swoich koncepcji z konsumentami, konsultowały swoje pomysły z branżowymi ekspertami, a całość zakończyły prezentacjami inwestorskimi swoich rozwiązań.

Jakie innowacyjne produkty powstały w odpowiedzi na wyzwania sektora rolno-spożywczego?

W finalne maratonu projektowania innowacji, grono jury wyłoniło trzy najlepsze zespoły, które oceniono pod kątem rozwiązania realnego problemu sektora rolno-spożywczego, unikalności produktu, innowacyjności, realności zastosowania jego modelu biznesowego oraz wpływu na środowisko. W ocenę uczestników zaangażowani byli eksperci z firm i organizacji takich, jak Maspex, MOWI, Danone, Bakalland, Żabka, ProVeg, AgroEkoTon, SGGW, DöhlerGroup, PAN Olsztyn, UPM Raflatac, foodtech.ac, Kalgrup.

Jednym z warsztatowych wyzwań było znalezienie produktu stworzonego z bakalii, który charakteryzuje się wysokimi korzyściami zdrowotnymi. Zwycięski zespół „Rodzynka” opracował koncepcję rolki bakaliowej, która bazuje na orzechach, sokach i suszonych owocach od lokalnych producentów i jest źródłem cennych witamin i minerałów – Omega 3, Omega 6 i polifenoli. Produkt można wykorzystać na wiele sposobów – jako spód do ciasta, granolę, ciasteczka lub po prostu surową przekąskę.

Na to samo wyzwanie odpowiedział zespół „Fistaszki”, który zajął drugie miejsce w konkursie. Opracowana przez nich koncepcja na wysokobiałkowe musy bakaliowe w tubce to produkt do zjedzenia on-the-go, który może służyć jako drugie śniadanie, przekąska dla dzieci do szkoły lub posiłek potreningowy. Jest źródłem probiotyków, błonnika i białka, nie zawiera glutenu ani cukru, a do tego ma innowacyjne, w całości kompostowalne opakowanie.

Na trzecim miejscu znalazł się produkt, który odpowiada na wyzwanie związane z problemem marnowaniem żywności. Zespół „Malinowy Band” stworzył inteligentne, wielorazowe opakowanie na owoce z modyfikowaną atmosferą, które przedłuża trwałość produktu o minimum 1 tydzień. Opakowanie posiada dodatkowo wskaźnik informujący o stanie owoców: świeże, zdatne do spożycia, niezdatne do spożycia.

Wśród innych pomysłów znalazły się m.in. kanapka proteinowa o wysokiej zawartości białka i błonnika, wrap konopny, roślinna fermentowana przekąska na bazie owsa i łubinu czy suszone paluszki z łososia.

Warsztaty Challenge Labs i wypracowane przez zespoły rozwiązania dla wyzwań branży spożywczej to kolejne możliwości na rozwój rynku i stworzenie produktów, które mają potencjał biznesowy i realną szansę na komercyjny sukces w najbliższej przyszłości. Jest to wartościowe doświadczenie zarówno dla uczestników, którzy być może znajdą w ten sposób pomysł na biznes, jak i dla branżowych ekspertów, którzy mają okazję obserwować zachowania konsumentów i odkryć ich potrzeby oraz poznać nowe talenty do potencjalnej współpracy w przyszłości.

O EIT Food  

Challenge Labs to projekt wspierany przez EIT FoodEIT Food to wiodąca europejska inicjatywa w zakresie innowacji w dziedzinie żywności, której celem jest uczynienie systemu żywności bardziej zrównoważonym, zdrowym i godnym zaufania.  

EIT Food to część Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii (EIT) - niezależnego organu Unii Europejskiej utworzonego w 2008 roku i składającego się z kluczowych graczy branżowych (ponad 90 organizacji partnerskich i ponad 50 start-up’ów z 16 państw członkowskich UE). Celem EIT Food jest stworzenie i promowanie w całej Europie środowiska sprzyjającego innowacyjności i przedsiębiorczości. 

W Warszawie powstał jeden z pięciu regionalnych oddziałów EIT Food tzw. Centrum Kolokacji (Co-Location Centre – CLC). Obejmuje ono region Europy Środkowo-Wschodniej oraz kraje nordyckie.  

Więcej o  EIT Food: www.eitfood.eu lub social media: Twitter, Facebook, LinkedIn, YouTube lub Instagram

Autor:EIT Food
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.