Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Według GfK Polonia w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2021 r. sprzedaż roślinnych alternatyw nabiału wzrosła o 50 proc., a roślinne alternatywy mięsa odnotowały wzrost aż o 179 proc. Roślinne alternatywy mięsa i nabiału po raz kolejny znajdą się w centrum uwagi w czasie czwartej edycji konferencji Plant-Powered Perspectives, która odbędzie się 14 i 15 października.
Konferencja Plant-Powered Perspectives to największe tego rodzaju wydarzenie w tej części Europy, przyciągające ekspertki i ekspertów oraz osoby związane z branżami HoReCa i FMCG. Konferencja co roku pozwala nie tylko lepiej poznać rynek produktów roślinnych, lecz także umożliwia zdobycie wiedzy osobom, które chcą tworzyć bardziej roślinną przyszłość.
Pandemia COVID-19 wpłynęła na zmianę nawyków żywieniowych Polek i Polaków – coraz więcej osób deklaruje chęć ograniczenia spożycia mięsa i produktów pochodzenia zwierzęcego, a liczne przesłanki wskazują na dynamiczny rozwój rynku roślinnych produktów, nie tylko w Polsce – według GfK Polonia w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2021 r. sprzedaż roślinnych alternatyw nabiału wzrosła o 50 proc., a roślinne alternatywy mięsa odnotowały wzrost aż o 179 proc. Rynek produktów roślinnych w Polsce jest wart ponad 600 mln PLN. Wartość europejskiego rynku produktów roślinnych w okresie między 2018 a 2020 wzrosła o 49%, osiągając wartość 3,6 mld EUR.
Branża spożywcza coraz bardziej zdecydowanie odpowiada na te potrzeby, tworząc więcej alternatyw dla produktów tradycyjnych i tym samym demokratyzując dostęp do roślinnego jedzenia. Uczestnicy konferencji będą mieli okazję wziąć udział w dyskusji o trendach i udanych produktowych debiutach, dowiedzieć się więcej o roślinnym nabiale czy zamiennikach ryb oraz o tym, jak z sukcesem prowadzić sprzedaż produktów na dużą skalę, a także będą mogli wziąć udział w warsztatach prowadzonych przez specjalistki i specjalistów z branży.
W ramach konferencji odbędzie się sesja Plant-Powered Pitching organizowana we współpracy z akceletatorem Foodtech.ac, przeznaczona dla start-upów i innowatorów, którzy będą mogli przedstawić swoje pomysły szerszemu gronu odbiorców, a także zdobyć nagrody, które ułatwią ich produktom wejście na rynek.
W tym roku wydarzenie odbędzie się w formacie hybrydowym. Spotkania na żywo dostępne są tylko dla osób w pełni zaszczepionych na COVID-19. Bilety w specjalnej cenie są dostępne na stronie partnera wydarzenia, platformie Eventory.
Program konferencji dostępny jest na stronie: https://konferencje.roslinniejemy.org/ppp-2021
Bilety zakupić można na stronie Eventory: https://eventory.cc/event/plant-powered-perspectives-2021
O kampanii RoślinnieJemy
Celem kampanii RoślinnieJemy jest wsparcie producentów żywności, sieci handlowych i właścicieli restauracji we wprowadzaniu oraz promowaniu roślinnych produktów i dań. Swoje działania RoślinnieJemy opiera na badaniach rynku, społecznych ankietach oraz rzetelnej wiedzy z zakresu kuchni roślinnej i najnowszych światowych trendów. W ramach kampanii RoślinnieJemy prowadzona jest także akcja „Roślinne poniedziałki” inspirowana ogólnoświatowym „Meatless Mondays”, której celem jest zachęcenie odbiorców do ograniczenia spożycia produktów odzwierzęcych raz w tygodniu.
Przeczytaj także
Konsumenci XXI wieku stali się bardziej wymagający i zróżnicowani pod względem żywieniowym. Biorąc pod uwagę spożycie mięsa, wzrasta liczba osób stosujących dietę wegetariańską z różnymi jej odmianami. W odpowiedzi na tę sytuację producenci żywności wprowadzają na rynek spożywczy różnorodne produkty, których podstawą jest matryca roślinna, a produkty wegetariańskie, czy wegańskie cieszą się coraz większą popularnością.
Polski konsument coraz chętniej sięga po alternatywy mięsa. Dodatki takie, jak sztuczne barwniki, mogą jednak skutecznie zniechęcić tych, dla których ważna jest zdrowa dieta. Żywność Barwiąca EXBERRY® daje producentom możliwość tworzenia efektownych produktów roślinnych z czystą i zrozumiałą etykietą.