Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Konsumenci wybierają szkło! – wzrost zapotrzebowania na opakowania szklane

Kategoria: Biznes

Silny rozwój produkcji opakowań szklanych z 2016 roku świadczy o znaczącym, historycznym wzroście ich udziału w sektorze opakowań.

Według danych opublikowanych przez FEVE (Europejską Federację Opakowań Szklanych), produkcja opakowań szklanych w Europie w 2016 roku wzrosła o 2,9% w tonażu i o 2,1% w ujęciu jednostkowym. Wzrost ten spowodowany był eksportem oraz stałym silnym popytem na opakowania szklane w segmencie żywności i napojów w Europie. Łącznie, biorąc pod uwagę opakowania przeznaczone do pakowania żywności i napojów, w Europie w 2016 roku wyprodukowano
20,9 milionów ton oraz, w ujęciu jednostkowym, 75,9 miliardów opakowań.

Jak twierdzi Johan Gorter, prezes FEVE: „Wysoki popyt na szkło to wyraz silnego zaufania klientów wobec naszej branży, opakowania szklane pomagają wyróżnić się markom zarówno w kręgu europejskim, jak i na rynku międzynarodowym”. Silny wzrost produkcji opakowań szklanych w 2016 roku wpisuje się w tendencje obserwowane przez ostatnie 5 lat – od 2012 roku przemysł zwiększył produkcję szklanych opakowań o 5,8%, biorąc pod uwagę masę i 6,1%, uwzględniając jednostkę opakowania.

Szkło wciąż traktowane jest jako referencyjny materiał do pakowania alkoholi wysokoprocentowych, wina i piwa. Coraz częściej wykorzystywane jest również do pakowania innych produktów spożywczych – napojów bezalkoholowych czy produktów mleczarskich. Popularność opakowań szklanych z pewnością związana jest z nową tendencją do konsumpcji żywności lokalnej, organicznej i naturalnej. Na pewno nie bez znaczenia jest też pozytywny wizerunek opakowań szklanych, które postrzegane są przez konsumentów jako ekologiczne. Konsumenci doceniają również ich barierowość, twierdząc, iż dzięki nim produkt zachowuje smak, a oni zdrowie – jako, że z opakowania szklanego nie przenikają do produktu żadne toksyczne związki. Zgodnie z niedawno opublikowanymi wynikami badań opakowania szklane są, w opinii konsumentów, najlepszym typem opakowania. Połowa, spośród ankietowanych Europejczyków, twierdzi, iż używają oni zdecydowanie więcej szkła niż trzy lata temu, natomiast 75% ankietowanych uważa, że opakowania szklane są najbardziej przyjazne dla środowiska spośród wszystkich rodzajów opakowań.

Podsumowując wyniki badań i raportu, dotyczącego produkcji opakowań szklanych, Johan Gorterer, prezes FEVE, zachęca konsumentów do wybierania opakowań szklanych. Jest przekonany, że dzięki wysiłkom FEVE opakowania szklane stosowane do pakowania żywności i napojów charakteryzują się najwyższą jakością, a szkło jest najlepszym materiałem pozwalającym zachować wysoką jakość produktów, które do tych opakowań trafiają.

 

Źródło:

Glass packaging demand growth: the market trusts glass

http://www.foodexecutive.it/en/marketing/2721-glass-market.html

Autor: Aleksandra Zawadzka

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.