Konsumenci wybierają szkło! – wzrost zapotrzebowania na opakowania szklane
Silny rozwój produkcji opakowań szklanych z 2016 roku świadczy o znaczącym, historycznym wzroście ich udziału w sektorze opakowań.
Według danych opublikowanych przez FEVE (Europejską Federację Opakowań Szklanych), produkcja opakowań szklanych w Europie w 2016 roku wzrosła o 2,9% w tonażu i o 2,1% w ujęciu jednostkowym. Wzrost ten spowodowany był eksportem oraz stałym silnym popytem na opakowania szklane w segmencie żywności i napojów w Europie. Łącznie, biorąc pod uwagę opakowania przeznaczone do pakowania żywności i napojów, w Europie w 2016 roku wyprodukowano
20,9 milionów ton oraz, w ujęciu jednostkowym, 75,9 miliardów opakowań.
Jak twierdzi Johan Gorter, prezes FEVE: „Wysoki popyt na szkło to wyraz silnego zaufania klientów wobec naszej branży, opakowania szklane pomagają wyróżnić się markom zarówno w kręgu europejskim, jak i na rynku międzynarodowym”. Silny wzrost produkcji opakowań szklanych w 2016 roku wpisuje się w tendencje obserwowane przez ostatnie 5 lat – od 2012 roku przemysł zwiększył produkcję szklanych opakowań o 5,8%, biorąc pod uwagę masę i 6,1%, uwzględniając jednostkę opakowania.
Szkło wciąż traktowane jest jako referencyjny materiał do pakowania alkoholi wysokoprocentowych, wina i piwa. Coraz częściej wykorzystywane jest również do pakowania innych produktów spożywczych – napojów bezalkoholowych czy produktów mleczarskich. Popularność opakowań szklanych z pewnością związana jest z nową tendencją do konsumpcji żywności lokalnej, organicznej i naturalnej. Na pewno nie bez znaczenia jest też pozytywny wizerunek opakowań szklanych, które postrzegane są przez konsumentów jako ekologiczne. Konsumenci doceniają również ich barierowość, twierdząc, iż dzięki nim produkt zachowuje smak, a oni zdrowie – jako, że z opakowania szklanego nie przenikają do produktu żadne toksyczne związki. Zgodnie z niedawno opublikowanymi wynikami badań opakowania szklane są, w opinii konsumentów, najlepszym typem opakowania. Połowa, spośród ankietowanych Europejczyków, twierdzi, iż używają oni zdecydowanie więcej szkła niż trzy lata temu, natomiast 75% ankietowanych uważa, że opakowania szklane są najbardziej przyjazne dla środowiska spośród wszystkich rodzajów opakowań.
Podsumowując wyniki badań i raportu, dotyczącego produkcji opakowań szklanych, Johan Gorterer, prezes FEVE, zachęca konsumentów do wybierania opakowań szklanych. Jest przekonany, że dzięki wysiłkom FEVE opakowania szklane stosowane do pakowania żywności i napojów charakteryzują się najwyższą jakością, a szkło jest najlepszym materiałem pozwalającym zachować wysoką jakość produktów, które do tych opakowań trafiają.
Źródło:
Glass packaging demand growth: the market trusts glass
http://www.foodexecutive.it/en/marketing/2721-glass-market.html
Przeczytaj także
-
01.02.2017
Eko innowacje – opakowania
Liczne badania potwierdzaj, że młodsze pokolenia będą wydawać więcej na produkty, które są przyjazne dla środowiska. Badania online przeprowadzone przez firmę Nielsen...
-
04.01.2017
Wpływ opakowania Premium na produkt
Konsument przechodząc przez alejkę sklepową może nie zdawać sobie nawet sprawy z tego ile wysiłku włożonego zostało w planowanie i projektowanie opakowań, które mija.