Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Silny rozwój produkcji opakowań szklanych z 2016 roku świadczy o znaczącym, historycznym wzroście ich udziału w sektorze opakowań.
Według danych opublikowanych przez FEVE (Europejską Federację Opakowań Szklanych), produkcja opakowań szklanych w Europie w 2016 roku wzrosła o 2,9% w tonażu i o 2,1% w ujęciu jednostkowym. Wzrost ten spowodowany był eksportem oraz stałym silnym popytem na opakowania szklane w segmencie żywności i napojów w Europie. Łącznie, biorąc pod uwagę opakowania przeznaczone do pakowania żywności i napojów, w Europie w 2016 roku wyprodukowano
20,9 milionów ton oraz, w ujęciu jednostkowym, 75,9 miliardów opakowań.
Jak twierdzi Johan Gorter, prezes FEVE: „Wysoki popyt na szkło to wyraz silnego zaufania klientów wobec naszej branży, opakowania szklane pomagają wyróżnić się markom zarówno w kręgu europejskim, jak i na rynku międzynarodowym”. Silny wzrost produkcji opakowań szklanych w 2016 roku wpisuje się w tendencje obserwowane przez ostatnie 5 lat – od 2012 roku przemysł zwiększył produkcję szklanych opakowań o 5,8%, biorąc pod uwagę masę i 6,1%, uwzględniając jednostkę opakowania.
Szkło wciąż traktowane jest jako referencyjny materiał do pakowania alkoholi wysokoprocentowych, wina i piwa. Coraz częściej wykorzystywane jest również do pakowania innych produktów spożywczych – napojów bezalkoholowych czy produktów mleczarskich. Popularność opakowań szklanych z pewnością związana jest z nową tendencją do konsumpcji żywności lokalnej, organicznej i naturalnej. Na pewno nie bez znaczenia jest też pozytywny wizerunek opakowań szklanych, które postrzegane są przez konsumentów jako ekologiczne. Konsumenci doceniają również ich barierowość, twierdząc, iż dzięki nim produkt zachowuje smak, a oni zdrowie – jako, że z opakowania szklanego nie przenikają do produktu żadne toksyczne związki. Zgodnie z niedawno opublikowanymi wynikami badań opakowania szklane są, w opinii konsumentów, najlepszym typem opakowania. Połowa, spośród ankietowanych Europejczyków, twierdzi, iż używają oni zdecydowanie więcej szkła niż trzy lata temu, natomiast 75% ankietowanych uważa, że opakowania szklane są najbardziej przyjazne dla środowiska spośród wszystkich rodzajów opakowań.
Podsumowując wyniki badań i raportu, dotyczącego produkcji opakowań szklanych, Johan Gorterer, prezes FEVE, zachęca konsumentów do wybierania opakowań szklanych. Jest przekonany, że dzięki wysiłkom FEVE opakowania szklane stosowane do pakowania żywności i napojów charakteryzują się najwyższą jakością, a szkło jest najlepszym materiałem pozwalającym zachować wysoką jakość produktów, które do tych opakowań trafiają.
Źródło:
Glass packaging demand growth: the market trusts glass
http://www.foodexecutive.it/en/marketing/2721-glass-market.html
Przeczytaj także
Liczne badania potwierdzaj, że młodsze pokolenia będą wydawać więcej na produkty, które są przyjazne dla środowiska. Badania online przeprowadzone przez firmę Nielsen...
Konsument przechodząc przez alejkę sklepową może nie zdawać sobie nawet sprawy z tego ile wysiłku włożonego zostało w planowanie i projektowanie opakowań, które mija.