Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Na dobre polubiliśmy się z roślinnym nabiałem – nowy raport RoślinnieJemy

Kategoria: Składniki Żywności

Już 38% Polaków wybiera napoje roślinne, a 31% wprowadza do jadłospisu roślinne alternatywy sera – kampania RoślinnieJemy opublikowała wyniki badania przeprowadzonego przez Panel Ariadna odnośnie postaw konsumenckich Polaków wobec alternatyw nabiału.

Rynek roślinnych zamienników nabiału

Rynek produktów roślinnych w Polsce jest wart ok. 600 mln zł, a znaczną jego część stanowią alternatywy nabiału. Wzrost wartości sprzedaży produktów roślinnych znajduje potwierdzenie w stopniowej ewolucji postaw konsumenckich Polaków. Polacy coraz bardziej ochoczo sięgają po roślinne alternatywy nabiału.

Alternatywy mleka najpopularniejszą kategorią

Według badania przeprowadzonego przez Panel Ariadna we wrześniu 2020 r. najbardziej popularną kategorią wśród roślinnych odpowiedników nabiału są alternatywy mleka. Już 38% Polaków co najmniej okazjonalnie kupuje alternatywy mleka (6% kupuje roślinne mleko częściej niż krowie, a 3% wybiera wyłącznie mleko roślinne). 18% Polaków sporadycznie kupuje roślinne zamienniki jogurtów, a 14% konsumentów sporadycznie wybiera roślinne alternatywy sera czy lodów – to osoby, które już dzisiaj urozmaicają swoją dietę o roślinne odpowiedniki tradycyjnego nabiału. 1-2% respondentów zawsze wybiera roślinne wersje serów, jogurtów, czy lodów. 

Roślinne jest trendy

Ponad 40% badanych nie miało okazji próbować roślinnego nabiału, ale wyraża taką chęć, co pokazuje coraz większą ciekawość Polaków na nowe, bardziej zrównoważone produkty w tej kategorii. 

– W zeszłym, trudnym z powodu pandemii roku, zaobserwowaliśmy wzrost sprzedaży o 100%, w czym kluczową rolę odegrał znacznie zwiększający się udział eksportu. Nasze produkty zdobywają coraz większe uznanie, poprzez doskonały smak i wysokiej jakości skład. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, w roku obecnym wzbogacimy nasze portfolio o kolejne produkty – mówi Magdalena Kubit, CEO firmy Roślinna Magda, wytwarzającej roślinne alternatywy nabiału na bazie kokosa.

Komentarze z rynku

Jak pokazuje badanie, konsumenci cenią sobie wygodę – 31% respondentów w wieku 25-34 lat zwraca uwagę na powszechną dostępność roślinnych alternatyw nabiału jako argument, który może ich skłonić do częstszego spożywania takich produktów. Sieci handlowe stopniowo wychodzą naprzeciw tym potrzebom – obok napojów roślinnych, na półkach z nabiałem zagościły na dobre roślinne alternatywy sera czy jogurtów. Kluczowe dla konsumentów są jednak przede wszystkim przystępna cena (58% badanych wskazało tę odpowiedź), smak podobny do tradycyjnego nabiału i korzyści zdrowotne płynące ze spożycia takich produktów.

– Markę Bez Deka Mleka z perspektywy dwóch lat jej istnienia oceniamy jako trafną decyzję. Pomimo pandemii odnotowaliśmy trzykrotny wzrost obrotu rok do roku, a w pierwszym kwartale 2021 w porównaniu z pierwszym kwartałem 2020 zanotowaliśmy wzrost na poziomie 44%. Jesteśmy mocno skoncentrowani na produkcji oddającej jak najbliżej smaki wyrobów mlecznych – komentuje Prezes Zarządu OSM Łowicz, Iwona Grzybowska.

– Wśród kluczowych wniosków płynących z sondażu Panelu Ariadna można wskazać otwartość Polaków na alternatywy nabiału. Nie sposób jednak nie zwrócić uwagi na na nasze wysokie oczekiwania – mówi Maciej Otrębski, Strategic Partnerships Manager w kampanii RoślinnieJemy – Nie chcemy iść na kompromis. By na dobre zagościć w polskich domach, roślinne alternatywy nabiału muszą nie tylko konkurować w każdym z obszarów z produktami pochodzenia zwierzęcego, ale też oferować wartość dodaną – często będzie to mniej kosztowny dla środowiska sposób produkcji, czy społeczność zbudowana wokół marki – dodaje Otrębski.

Raport z wynikami badania dostępny jest bezpłatnie pod tym linkiem.

 

Wybierz temat: Dodatki i składniki Plant-based Przemysł mleczarski Przemysł napojowy

Autor: RoślinnieJemy

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.