Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Cenzura roślinnych zamienników nabiału zatrzymana - poprawka 171 została odrzucona

Kategoria: Składniki Żywności

Rada Europejska, Komisja Europejska i państwa członkowskie zaprzestały dalszych prac nad poprawką 171, nieprzyjazną klimatowi regulacją dotyczącą sektora żywnościowego.

Poprawka została uznana za atak na zrównoważony rozwój przez globalne organizacje pozarządowe, w tym ProVeg International, Greenpeace i WWF, roślinnych producentów - firmy Upfield, Oatly, Nestle i Alpro, a także ponad 450 000 konsumentów, którzy podpisali petycję online sprzeciwiającą się jej wprowadzeniu.

Sukces branży roślinnej

„Już kilka lat temu ze sklepów zniknęły takie produkty jak mleko sojowe, mleko kokosowe, masło orzechowe, masło roślinne, masło z tofu, serek roślinny itp. Same produkty pozostały – ale ich nazwy zmieniono, wprowadzając konsternację wśród konsumentów i sieci handlowych. To efekt zakazu używania określeń typu ser, mleko, śmietana – w nazwach i składzie produktów roślinnych. Cieszymy się więc, że poprawka 171 do rozporządzenia 1308/2013 została odrzucona, a wsparcie akcji #StopAm171 okazało tak wielu konsumentów” – mówi Sebastian Tołwiński, Regionalny Dyrektor ds. Korporacyjnych i PR w Upfield Polska. Upfield to producent roślinnych margaryn m.in. Rama, Flora, Flora ProActiv, wegańskich alternatyw sera Violife, a także oliwy z oliwek extra virgin Altis.

„Konieczność przejścia na dietę roślinną jest pilna – biorąc pod uwagę kwestie naszego zdrowia, jak i przyszłości naszej planety. Można to jednak osiągnąć tylko wtedy, gdy żywność pochodzenia roślinnego jest sprawiedliwie traktowana w kontekście regulacji politycznych i prawnych względem nabiału i produktów odzwierzęcych. Decyzja o odrzuceniu poprawki 171 jest więc zwycięstwem sektora przemysłu spożywczego opartego na roślinach, a także wszystkich tych, którzy dążą do tego, by ich dieta była coraz bardziej roślinna – a jest to, także w Polsce, coraz więcej osób. To także sukces setek tysięcy zainteresowanych, którzy podpisali petycję online, aby zadeklarować swoje poparcie” – mówi Sebastian Tołwiński, Regionalny Dyrektor ds. Korporacyjnych i PR w Upfield Polska.

Konsumenci chcą jeść roślinnie

Badanie „Nawyki żywieniowe Polaków w czasie izolacji społecznej podczas epidemii koronawirusa 2020” zrealizowane przez Upfield w 2020 roku na grupie 2000 Polaków pokazało, że Polacy coraz chętniej spożywają produkty pochodzenia roślinnego. 31,6% badanych przyznało, że podczas społecznego odosobnienia kupowało więcej niż zwykle produktów tego typu. W tej grupie 32,9% kupiło zamienniki dla mięsa, 28,5% - napoje roślinne, 24,8% - ser bezmleczny, a dla 17,7% - wyborem stała się margaryna zamiast masła. Ponadto, prawie 14% respondentów przyznało, że do gotowania podczas izolacji wykorzystywało więcej składników pochodzenia roślinnego w stosunku do czasu przed izolacją.

Więcej informacji na temat odrzucenia poprawki 171 znaleźć można w artykule:

https://www.surgeactivism.org/articles/european-lawmakers-reject-am171-plant-based-censorship-in-a-landmark-victory-against-meat-and-dairy-lobbyists 

Do odrzucenia poprawki 171 do rozporządzenia 1308/2013 wzywało Komisję Europejską i państwa członkowskie UE prawie 100 organizacji zrzeszonych przy Europejskim Sojuszu na Rzecz Żywności Pochodzenia Roślinnego (EAPF).

Stanowisko Europejskiego Sojuszu na Rzecz Żywności Pochodzenia Roślinnego (EAPF) dotyczące odrzucenia poprawki 171:

https://plantbasedfoodalliance.eu/wp-content/uploads/2021/05/EAPF-Press-statement-final-vote-Am171.pdf 

 

Wybierz temat: Plant-based

Autor: informacja prasowa Upfield

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.