Napoje alkoholowe hard seltzer z dużym potencjałem wzrostu
Amerykańskie badania rynku dowodzą, że napoje typu hard seltzer to jedna z najbardziej rozwijających się kategorii w branży napojów alkoholowych, z ciągle sporym potencjałem wzrostu. Dodatek CBD to najnowszy trend w tym segmencie.
Veylinx , amerykańska platforma analizy konsumenckiej, która wykorzystuje badania behawioralne do przewidywania nawyków zakupowych, uwzględniła w swoim badaniu 8 marek napojów hard seltzer (AriZona SunRise, Bon V!V, Bud Light, Corona, Smirnoff, Topo Chico, Truly i White Claw), by określić jakie cechy produktu oraz potencjalne innowacje produktowe konsumenci cenią najbardziej, a które wpłyną na ich skłonność do zakupu.
Co wykazały badania Veylinx?
Badanie przeprowadzone przez Veylinx dowodzi, że prawie wszystkie testowane cechy/korzyści dodatkowe (wysoki alkohol, niska zawartość alkoholu, witaminy, kombucha, odporność, energia, zrównoważone opakowanie i CBD ) spowodowały większe zainteresowanie zakupami wśród konsumentów. Badanie wykazało, że dodanie CBD zwiększyło popyt średnio o 12%, podczas gdy wzbogacenie napojów kombucha obniżyło popyt średnio o 6%.
Inne cechy produktu, takie jak ekologiczne opakowania, wykazały potencjał rozwoju niektórych marek, ale nie wszystkich. Zrównoważone opakowania dla Corony zwiększyły popyt o 29 procent, ale zmniejszyły popyt na Truly o 23 procent.
Prognozy dla produktów typu hard seltzer
Istnieją bardzo rozbieżne prognozy dotyczące tego, czy i jak ta kategoria napojów alkoholowych utrzyma ogromny wzrost, dlatego autorzy badań chcieli rzucić światło na to, które marki i innowacje są najlepiej pozycjonowane na przyszłość.
Wyniki pokazały, że wszystkie osiem marek cieszy się pozytywną percepcją produktu w wielu wymiarach, w tym wiarygodności, wysokiej jakości i wyjątkowości, sygnalizując silny potencjał dodatkowego wzrostu.
Wersje z CBD, energetyzujące i wysokoalkoholowe radziły sobie dobrze w przypadku większości marek i chociaż lider rynku White Claw uzyskał najwyższy wynik odnośnie popytu, potencjalne rozszerzenia linii produktów w rzeczywistości spowodowały mniejszy popyt na tę markę. Każda inna testowana marka miała co najmniej jedną dodatkową korzyść, która zwiększyła popyt. W przypadku Topo Chico pięć z ośmiu dodatkowych korzyści spowodowało wzrost popytu – w tym CBD, które zapewniło wzrost o 18 procent.
„Orzeźwiający smak” był wymieniany przez większość respondentów (54 proc.) jako główny czynnik zakupu, z najwyższą punktacją w tej kategorii Truly, White Claw i Bud Light. Nieco zaskakujące dla badaczy, postrzegana zdrowotność seltzerów w porównaniu z innymi napojami alkoholowymi nie była ważnym czynnikiem napędzającym popyt (wybrana tylko przez 22 procent uczestników).
Wyniki różniły się nawet w zależności od regionu – popyt konsumencki na poszczególne marki różnił się w zależności od regionu, przy czym White Claw dominował na północno-wschodnim i środkowym zachodzie Stanów Zjednoczonych. Na południu największy popyt ma Smirnoff, podczas gdy Corona dominuje na zachodzie Stanów Zjednoczonych.
CBD dominującym trendem w napojach typu hard seltzer
Odmiana produktów z dodatkiem CBD wywołała największe zainteresowanie konsumentów zakupami na północnym wschodzie, południu i środkowym zachodzie USA.
Źródło: https://blog.veylinx.com/
Przeczytaj także
-
16.09.2021
CBD (kannabidiol) jako składnik produktów spożywczych. Analiza prawna
Produkty żywnościowe zawierające dodatek kannabidiolu to na naszym rodzimym rynku wciąż jeszcze novum, więc kwestie prawne nadal pozostawiają wiele wątpliwości zarówno dla producentów, jak i organów zajmujących się kontrolą żywności. Jednak za granicą możemy obserwować całą gamę wyrobów spożywczych wzbogaconych o, tak popularne ostatnio, CBD, które w przeciwieństwie do THC nie jest w stanie spowodować zatrucia organizmu.
-
03.08.2021
Rozwiązania Pall dla oleju konopnego CBD
W związku z prognozowanym 4-krotnym wzrostem rynku oleju z konopi siewnych w USA i Kanadzie, produkcja oleju wyekstrahowanego z rośliny Cannabis sativa znajduje się na szybkiej ścieżce wzrostu, szczególnie w Kanadzie i USA, gdzie jego produkcja jest zalegalizowana. W 2020 r. Deloitte prognozował, że rynek dań gotowych z olejem CBD osiągnie wartość 1,6 mld CAD w Kanadzie, a 59% kanadyjskich konsumentów chętnie spróbuje takich produktów. Dania gotowe cieszą się największym zainteresowaniem wśród wszystkich kategorii produktów, do których można dodać olej z konopi siewnych.
-
13.11.2020
Okiem eksperta: Trendy smakowe w branży napojowej - dodatki funkcjonalne
Zapraszamy do zapoznania się z kolejną częścią cyklu "Okiem eksperta" poświęconą trendom smakowym w branży napojowej. Tym razem ekspert Robert Rzewuski-Wieprzkowicz skupił się na dodatkach funkcjonalnych.