Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Napoje alkoholowe hard seltzer z dużym potencjałem wzrostu

Kategoria: Biznes

Amerykańskie badania rynku dowodzą, że napoje typu hard seltzer  to jedna z najbardziej rozwijających się kategorii w branży napojów alkoholowych, z ciągle sporym potencjałem wzrostu. Dodatek CBD to najnowszy trend w tym segmencie.

Veylinx , amerykańska platforma analizy konsumenckiej, która wykorzystuje badania behawioralne do przewidywania nawyków zakupowych, uwzględniła w swoim badaniu 8 marek napojów hard seltzer (AriZona SunRise, Bon V!V, Bud Light, Corona, Smirnoff, Topo Chico, Truly i White Claw), by określić jakie cechy produktu oraz potencjalne innowacje produktowe konsumenci cenią najbardziej, a które wpłyną na ich skłonność do zakupu.

Co wykazały badania Veylinx?

Badanie przeprowadzone przez Veylinx dowodzi, że prawie wszystkie testowane cechy/korzyści dodatkowe (wysoki alkohol, niska zawartość alkoholu, witaminy, kombucha, odporność, energia, zrównoważone opakowanie i CBD ) spowodowały większe zainteresowanie zakupami wśród konsumentów. Badanie wykazało, że dodanie CBD zwiększyło popyt średnio o 12%, podczas gdy wzbogacenie napojów kombucha obniżyło popyt średnio o 6%.

Inne cechy produktu, takie jak ekologiczne opakowania, wykazały potencjał rozwoju niektórych marek, ale nie wszystkich. Zrównoważone opakowania dla Corony zwiększyły popyt o 29 procent, ale zmniejszyły popyt na Truly o 23 procent.

Prognozy dla produktów typu hard seltzer

Istnieją bardzo rozbieżne prognozy dotyczące tego, czy i jak ta kategoria napojów alkoholowych utrzyma ogromny wzrost, dlatego autorzy badań chcieli rzucić światło na to, które marki i innowacje są najlepiej pozycjonowane na przyszłość.

Wyniki pokazały, że wszystkie osiem marek cieszy się pozytywną percepcją produktu w wielu wymiarach, w tym wiarygodności, wysokiej jakości i wyjątkowości, sygnalizując silny potencjał dodatkowego wzrostu.

Wersje z CBD, energetyzujące i wysokoalkoholowe radziły sobie dobrze w przypadku większości marek i chociaż lider rynku White Claw uzyskał najwyższy wynik odnośnie popytu, potencjalne rozszerzenia linii produktów w rzeczywistości spowodowały mniejszy popyt na tę markę. Każda inna testowana marka miała co najmniej jedną dodatkową korzyść, która zwiększyła popyt. W przypadku Topo Chico pięć z ośmiu dodatkowych korzyści spowodowało wzrost popytu – w tym CBD, które zapewniło wzrost o 18 procent.

„Orzeźwiający smak” był wymieniany przez większość respondentów (54 proc.) jako główny czynnik zakupu, z najwyższą punktacją w tej kategorii Truly, White Claw i Bud Light. Nieco zaskakujące dla badaczy, postrzegana zdrowotność seltzerów w porównaniu z innymi napojami alkoholowymi nie była ważnym czynnikiem napędzającym popyt (wybrana tylko przez 22 procent uczestników).

Wyniki różniły się nawet w zależności od regionu – popyt konsumencki na poszczególne marki różnił się w zależności od regionu, przy czym White Claw dominował na północno-wschodnim i środkowym zachodzie Stanów Zjednoczonych. Na południu największy popyt ma Smirnoff, podczas gdy Corona dominuje na zachodzie Stanów Zjednoczonych.

CBD dominującym trendem w napojach typu hard seltzer

Odmiana produktów z dodatkiem CBD wywołała największe zainteresowanie konsumentów zakupami na północnym wschodzie, południu i środkowym zachodzie USA.

Źródło: https://blog.veylinx.com/

https://finance.yahoo.com/news/bubbling-fizzing-behavioral-research-study-123200112.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly92ZXlsaW54LmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAADdWRfYbqtmNCvovmLp6HINMjoXy3InAontXUPVmTCfokvamRuS5-X29EwKtb9kv99kPhLjkU9S2TpyZyI8fd0HpeGSrSh1POxelIKROMSHo8tyeD3tJQQE182IV6vrowfgR8-3S3WeJ43kAaWEc2pDe0ScoM9DszEccxjVzrPRK

 

Wybierz temat: Dodatki i składniki Przemysł napojowy

Autor: Katarzyna Oleksy

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

  • 16.09.2021

    CBD (kannabidiol) jako składnik produktów spożywczych. Analiza prawna

    Produkty żywnościowe zawierające dodatek kannabidiolu to na naszym rodzimym rynku wciąż jeszcze novum, więc kwestie prawne nadal pozostawiają wiele wątpliwości zarówno dla producentów, jak i organów zajmujących się kontrolą żywności. Jednak za granicą możemy obserwować całą gamę wyrobów spożywczych wzbogaconych o, tak popularne ostatnio, CBD, które w przeciwieństwie do THC nie jest w stanie spowodować zatrucia organizmu.

    Czytaj więcej
  • 03.08.2021

    Rozwiązania Pall dla oleju konopnego CBD

    W związku z prognozowanym 4-krotnym wzrostem rynku oleju z konopi siewnych w USA i Kanadzie, produkcja oleju wyekstrahowanego z rośliny Cannabis sativa znajduje się na szybkiej ścieżce wzrostu, szczególnie w Kanadzie i USA, gdzie jego produkcja jest  zalegalizowana. W 2020 r. Deloitte prognozował, że rynek dań gotowych z olejem CBD osiągnie wartość 1,6 mld CAD w Kanadzie, a 59% kanadyjskich konsumentów chętnie spróbuje takich produktów. Dania gotowe cieszą się największym zainteresowaniem wśród wszystkich kategorii produktów, do których można dodać olej z konopi siewnych.

    Czytaj więcej
  • 13.11.2020

    Okiem eksperta: Trendy smakowe w branży napojowej - dodatki funkcjonalne

    Zapraszamy do zapoznania się z kolejną częścią cyklu "Okiem eksperta" poświęconą trendom smakowym w branży napojowej. Tym razem ekspert Robert Rzewuski-Wieprzkowicz skupił się na dodatkach funkcjonalnych.

    Czytaj więcej

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.