Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Amerykańskie badania rynku dowodzą, że napoje typu hard seltzer to jedna z najbardziej rozwijających się kategorii w branży napojów alkoholowych, z ciągle sporym potencjałem wzrostu. Dodatek CBD to najnowszy trend w tym segmencie.
Veylinx , amerykańska platforma analizy konsumenckiej, która wykorzystuje badania behawioralne do przewidywania nawyków zakupowych, uwzględniła w swoim badaniu 8 marek napojów hard seltzer (AriZona SunRise, Bon V!V, Bud Light, Corona, Smirnoff, Topo Chico, Truly i White Claw), by określić jakie cechy produktu oraz potencjalne innowacje produktowe konsumenci cenią najbardziej, a które wpłyną na ich skłonność do zakupu.
Co wykazały badania Veylinx?
Badanie przeprowadzone przez Veylinx dowodzi, że prawie wszystkie testowane cechy/korzyści dodatkowe (wysoki alkohol, niska zawartość alkoholu, witaminy, kombucha, odporność, energia, zrównoważone opakowanie i CBD ) spowodowały większe zainteresowanie zakupami wśród konsumentów. Badanie wykazało, że dodanie CBD zwiększyło popyt średnio o 12%, podczas gdy wzbogacenie napojów kombucha obniżyło popyt średnio o 6%.
Inne cechy produktu, takie jak ekologiczne opakowania, wykazały potencjał rozwoju niektórych marek, ale nie wszystkich. Zrównoważone opakowania dla Corony zwiększyły popyt o 29 procent, ale zmniejszyły popyt na Truly o 23 procent.
Prognozy dla produktów typu hard seltzer
Istnieją bardzo rozbieżne prognozy dotyczące tego, czy i jak ta kategoria napojów alkoholowych utrzyma ogromny wzrost, dlatego autorzy badań chcieli rzucić światło na to, które marki i innowacje są najlepiej pozycjonowane na przyszłość.
Wyniki pokazały, że wszystkie osiem marek cieszy się pozytywną percepcją produktu w wielu wymiarach, w tym wiarygodności, wysokiej jakości i wyjątkowości, sygnalizując silny potencjał dodatkowego wzrostu.
Wersje z CBD, energetyzujące i wysokoalkoholowe radziły sobie dobrze w przypadku większości marek i chociaż lider rynku White Claw uzyskał najwyższy wynik odnośnie popytu, potencjalne rozszerzenia linii produktów w rzeczywistości spowodowały mniejszy popyt na tę markę. Każda inna testowana marka miała co najmniej jedną dodatkową korzyść, która zwiększyła popyt. W przypadku Topo Chico pięć z ośmiu dodatkowych korzyści spowodowało wzrost popytu – w tym CBD, które zapewniło wzrost o 18 procent.
„Orzeźwiający smak” był wymieniany przez większość respondentów (54 proc.) jako główny czynnik zakupu, z najwyższą punktacją w tej kategorii Truly, White Claw i Bud Light. Nieco zaskakujące dla badaczy, postrzegana zdrowotność seltzerów w porównaniu z innymi napojami alkoholowymi nie była ważnym czynnikiem napędzającym popyt (wybrana tylko przez 22 procent uczestników).
Wyniki różniły się nawet w zależności od regionu – popyt konsumencki na poszczególne marki różnił się w zależności od regionu, przy czym White Claw dominował na północno-wschodnim i środkowym zachodzie Stanów Zjednoczonych. Na południu największy popyt ma Smirnoff, podczas gdy Corona dominuje na zachodzie Stanów Zjednoczonych.
CBD dominującym trendem w napojach typu hard seltzer
Odmiana produktów z dodatkiem CBD wywołała największe zainteresowanie konsumentów zakupami na północnym wschodzie, południu i środkowym zachodzie USA.
Źródło: https://blog.veylinx.com/
Przeczytaj także
Produkty żywnościowe zawierające dodatek kannabidiolu to na naszym rodzimym rynku wciąż jeszcze novum, więc kwestie prawne nadal pozostawiają wiele wątpliwości zarówno dla producentów, jak i organów zajmujących się kontrolą żywności. Jednak za granicą możemy obserwować całą gamę wyrobów spożywczych wzbogaconych o, tak popularne ostatnio, CBD, które w przeciwieństwie do THC nie jest w stanie spowodować zatrucia organizmu.
W związku z prognozowanym 4-krotnym wzrostem rynku oleju z konopi siewnych w USA i Kanadzie, produkcja oleju wyekstrahowanego z rośliny Cannabis sativa znajduje się na szybkiej ścieżce wzrostu, szczególnie w Kanadzie i USA, gdzie jego produkcja jest zalegalizowana. W 2020 r. Deloitte prognozował, że rynek dań gotowych z olejem CBD osiągnie wartość 1,6 mld CAD w Kanadzie, a 59% kanadyjskich konsumentów chętnie spróbuje takich produktów. Dania gotowe cieszą się największym zainteresowaniem wśród wszystkich kategorii produktów, do których można dodać olej z konopi siewnych.
Zapraszamy do zapoznania się z kolejną częścią cyklu "Okiem eksperta" poświęconą trendom smakowym w branży napojowej. Tym razem ekspert Robert Rzewuski-Wieprzkowicz skupił się na dodatkach funkcjonalnych.