Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

New Food Conference: Społeczny punkt zwrotny w akceptacji żywności pochodzenia roślinnego – konferencja ujawni szczegóły

Kategoria: Biznes

Tegoroczna konferencja New Food Conference, organizowana przez ProVeg International, będzie miejscem, gdzie usłyszymy, że „społeczny punkt zwrotny” jest coraz bliżej, ponieważ jedzenie mniejszej ilości mięsa staje się normą.

Konferencja, która odbędzie się 3 września w Berlinie, zgromadzi międzynarodową branżę alternatywnych białek, w tym ugruntowanych producentów i innowacyjne startupy, postępowych inwestorów oraz dostawców zorientowanych na przyszłość, naukowców aplikacyjnych oraz zaangażowanych rzeczników. Wspólnie przeanalizują aktualny stan rozwoju rynku, najnowsze trendy oraz najlepsze praktyki w łańcuchu dostaw, ze szczególnym uwzględnieniem rynku europejskiego.Wśród kluczowych prelegentów znajduje się profesor Armando Perez-Cueto z Uniwersytetu Umeå w Szwecji, który w tym miesiącu opublikował wyniki badania na grupie 7800 konsumentów z dziewięciu krajów europejskich, dotyczącego postaw konsumentów wobec fermentowanej żywności pochodzenia roślinnego.Badanie wykazało, że 27% respondentów, którzy określili się jako wszystkożercy, w rzeczywistości spożywa mięso mniej niż trzy razy w miesiącu.

To badanie konsumenckie rzuciło nowe światło na rozwój w kierunku społecznego punktu zwrotnego. Około 27% wszystkożerców odżywia się jak fleksitarianie, nie identyfikując się jako fleksitarianie, co jest krokiem naprzód, ponieważ sugeruje to, że redukcja spożycia mięsa staje się nową normą” – powiedział profesor Perez-Cueto w komunikacie prasowym dotyczącym badania.

 „Nie możemy się doczekać, aby usłyszeć więcej na temat tego badania podczas New Food Conference oraz poznać jego implikacje dla rynku żywności pochodzenia roślinnego w nadchodzących latach” – powiedziała Virginia Cecchini Kuskow, Senior Food Industry Manager w dziale Corporate Engagement w ProVeg.

Inne prezentacje na tegorocznej konferencji New Food Conference będą obejmować takie tematy jak:

Precyzyjna fermentacja

Fermentacja zachodzi, gdy mikroorganizmy przekształcają substancje. Ludzie fermentują swoje jedzenie od tysiącleci, na przykład w celu produkcji chleba, sera czy kiszonej kapusty. Precyzyjna fermentacja to biotechnologiczny proces ukierunkowanej fermentacji: bakterie, drożdże lub grzyby „uczą się” produkować białka mleka, takie jak serwatka, kazeina lub podpuszczka, bez udziału zwierząt.Proces ten, uważany za obiecujący, może zrewolucjonizować produkcję produktów mlecznych i w tym roku jest w centrum finansowania alternatywnych białek przez Europejską Radę Innowacji (kwota 50 milionów euro). Producenci kazeiny Fermify z Austrii, producent białka serwatkowego Vivici z Holandii, producent aromatów Givaudan ze Szwajcarii oraz firma inwestycyjna Gerber-Rauth z Włoch wyjaśnią, w jaki sposób precyzyjna fermentacja zmienia procesy produkcyjne.

Wartość odżywcza alternatywnych białek: Jak przekazać właściwy komunikat

Medium jest przekaźnikiem: dla konsumentów dbających o zdrowie wartość odżywcza alternatywnych białek ma kluczowe znaczenie. Surowce i ich przetwarzanie powinny być tak dobre, jak komunikacja wokół produktów. Ważne jest, aby dotrzeć do konsumentów tam, gdzie są, i skutecznie wyjaśniać nieporozumienia. Jak to działa, omówią na konferencji Denise Schmidt z Unilever, profesor Armando Perez-Cueto z Uniwersytetu Umeå oraz Christopher Bryant, konsultant ds. akceptacji konsumentów, wspólnie z Anną-Leną Klapp, dyrektorem ds. żywienia i zdrowia w ProVeg International.

Strategie dekarbonizacji

Przejście na procesy produkcyjne, które nie emitują gazów cieplarnianych, nazywane jest dekarbonizacją. Alternatywne białka mogą znacząco przyczynić się do redukcji emisji w przemyśle spożywczym. Można to zmierzyć, co może pomóc w sukcesie narodowych strategii dekarbonizacji. Jednocześnie alternatywne białka, dzięki swoim niskim wymaganiom zasobowym, wzmacniają globalne bezpieczeństwo żywnościowe. Ivo Rzegotta z Good Food Institute Europe wyjaśni w swoim wykładzie kluczową rolę, jaką alternatywne białka mogą odegrać dla firm i rządów.

Inwestycje

Tam, gdzie pojawiają się nowe rynki, potrzebne są inwestycje. Startupy z ProVeg Incubator, które już pomogły ponad 100 nowym firmom podbić rynek alternatywnych białek, są gotowe do działania. W tym roku swoje firmy zaprezentują Atlantic Fish Co, Optimized Foods i Friends & Family Pet Food Company z USA, AIProtein z Egiptu oraz Fisheroo z Singapuru. Dana Wilson z sieci inwestorów FAIRR Initiative podzieli się trendami, które ekscytują inwestorów.

Łańcuchy dostaw

Łańcuchy dostaw dla roślinnych produktów alternatywnych zaczynają się na polu, a kończą przy kasie supermarketu. Łączą rolników z dostawcami, producentami, detalistami i konsumentami. Aby łańcuchy dostaw były przyszłościowe i stabilne, wszystkie perspektywy muszą być uwzględnione. Tegoroczna konferencja New Food Conference gościć będzie na jednej scenie sieć Forum Moderne Landwirtschaft i handlarza rolnego BayWa z detalistami i Duńskim Stowarzyszeniem Wegetariańskim.

Nudging

Nudging, czyli oddziaływanie poprzez impulsy behawioralne, pomaga konsumentom podejmować zrównoważone decyzje konsumpcyjne za pomocą małych wskazówek. Celem jest ułatwienie ludziom zmiany nawyków bez wywierania presji lub stawiania wymagań. Może to odbywać się dyskretnie, na przykład, gdy producenci zastępują składniki zwierzęce roślinnymi. Alexander Lamm z International Flavors & Fragrances i Kim van Drie z Hands Off My Chocolate przedstawią swoje doświadczenia w tej materii.

Alternatywne białka

Białka przeznaczone do spożycia przez ludzi, które nie opierają się na przemysłowej hodowli zwierząt, obejmują produkty na bazie roślin lub grzybów, a także rozwiązania komórkowe, w tym te z precyzyjnej fermentacji. Oferują alternatywy dla konsumentów i producentów i są kluczowe dla New Food Conference. Denise Blömers z instytutu badania rynku GfK przedstawi aktualne trendy wynikające z Panelu Konsumenckiego GfK, który odzwierciedla zachowania zakupowe konsumentów w Niemczech.

Skalowanie

Kiedy produkt trafia na rynek, wizja staje się rzeczywistością. Jeśli produkt zyskuje również uznanie wśród docelowej grupy odbiorców, czas na skalowanie sukcesu: powinna rosnąć grupa odbiorców, sprzedaż i udział w rynku. Wymaga to zrównoważonych strategii. Niezależnie od tego, czy jest to producent marek własnych Lidl, przetwórca mięsa Tönnies, czy startupy Planted i Nosh Bio – wszyscy z powodzeniem skalowali roślinne produkty alternatywne i podzielą się swoimi doświadczeniami na New Food Conference.

Aby zarejestrować się na konferencję zarówno na żywo, jak i online, kliknij tutaj.

 

Wybierz temat: Kongresy i Targi

Autor: Proveg

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Organizatorem wydarzenia jest:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.