Nowelizacja ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia – o co chodzi? cz. I - Abstrakt artykułu
Kategoria: Bezpieczeństwo Żywności, Prawo Żywnościowe
03.02.2023
Początek stycznia okazał się bardzo ważny dla branży żywności ze względu na ogłoszenie projektu ustawy Ministra Zdrowia o zmianie ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia, który aktualnie jest na etapie opiniowania. A dlaczego jest on aż tak ważny? Ponieważ porusza temat przez bardzo długi czas skrzętnie omijany przy nowelizacjach ustawy. Chodzi o suplementy diety i dynamicznie rozwijający się rynek tych produktów. Jak wskazano w uzasadnieniu do projektu – liczba powiadomień do Głównego Inspektoratu Sanitarnego każdego roku nieustannie wzrasta. Od 2007 r. (pierwsza rejestracja produktu w kategorii „suplementu diety”) do 2016 r. do GIS wpłynęło około 33 114 powiadomień o wprowadzeniu lub zamiarze wprowadzenia suplementów diety po raz pierwszy do obrotu. W latach 2017 – 2020 do GIS wpłynęło 62 808, a w 2021 r. około 21 993 powiadomień[i].
Z pełnej wersji artykułu dowiesz się m.in.:
- jak wygląda sytuacja ekonomiczna na rynku suplementów diety,
- jakie są powody dla których konieczne jest wprowadzenie zmian,
- czego dotyczy planowana nowelizacja.
Informacja o wynikach kontroli Najwyżej Izby Kontroli, „Dopuszczanie do obrotu suplementów diety”.
Pełna wersja artykułu dostępna jest wyłącznie w Strefie Managera pod adresem:
STREFA MANAGERA: NOWELIZACJA USTAWY O BEZPIECZEŃSTWIE ŻYWNOŚCI I ŻYWIENIA – O CO CHODZI?
W Strefie Managera dodatkowo znajdziesz:
- Raporty Food Risk
- LEX Scan - miesięczny raport zmian w prawie żywnościowym wraz z krótkim komentarzem
- Opracowania Prawne naszych Ekspertów
- Tablicę Managera Food Fraud i Food Risk
- Dedykowane webinaria, szkolenia, warsztaty – śledź nowe elementy wpisując w pole szukaj Strefa Managera
>> Więcej o STREFIE MANAGERA <<
Zadzwoń +48 501 370 590 lub napisz strefamanagera@foodfakty.pl
Wybierz obszar:
Prawo żywnościowe
Suplementy diety
Autor: Andrzej Skrobiszewski
Andrzej Skrobiszewski jest menedżerem i ekspertem z udokumentowanymi sukcesami w realizacji projektów B+R. Posiada ponad 8-letnie doświadczenie z zakresu tworzenia i wdrażania innowacyjnych oraz rozwojowych rozwiązań. Dodatkowo swoje umiejętności w biznesie stale rozszerza w obszarze zarządzania projektami, sprawozdawczości czy raportowania. Co-founder R&D Hub Sp. z o.o, której główną częścią działalności jest realizacja projektów rozwojowych oraz innowacyjnych, jak również doradztwo w zakresie prawa żywnościowego, własności intelektualnej czy prawa nowych technologii. Spółka zajmuje się również obsługą administracyjną, tworzeniem dokumentacji projektowej czy kompleksową obsługą sprawozdawczą na rzecz klientów. Ponadto współtwórca Fundacji R&D Hub, która skupia się na dostarczeniu polskiemu społeczeństwu wiedzy na temat: innowacji, przemysłu 4.0, zero waste, gospodarki obiegu zamkniętego, rynku rolno-spożywczego i rolnictwa, społecznych i gospodarczych konsekwencji wprowadzenia modelu
niemarnowania żywności.
Kontakt: andrzej.skrobiszewski@rdhub.pl
andrzej.skrobiszewski@fundacjardhub.pl
https://rdhub.pl/
https://fundacjardhub.pl/
Przeczytaj także
-
25.11.2022
W Dzienniku Ustaw opublikowana została ustawa z dnia 29 września 2022 r. o zmianie ustawy o nawozach i nawożeniu. Jej celem jest dostosowanie zakresu i istniejącej terminologii do wymagań unijnego prawa oraz rozszerzenie katalogu produktów nawozowych m.in. o polepszacze gleby i inhibitory.
Czytaj więcej
-
07.10.2022
Zgodnie z ustawą o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych, każdy przedsiębiorca, który produkuje, składuje, konfekcjonuje lub prowadzi obrót artykułami rolno-spożywczymi zobowiązany jest zgłosić tego rodzaju działalność gospodarczą (oraz zaprzestanie takiej działalności) do wojewódzkiego inspektora jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych. Każdy zgłoszony przedsiębiorca podlega kontroli Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno Spożywczych
Czytaj więcej
-
23.08.2022
Od jakiegoś czasu producenci czy dystrybutorzy suplementów diety szukają różnych ścieżek reklamy swoich produktów, które spowodują dotarcie do jak największej liczby odbiorców. W dobie Internetu i ogromnej popularności social mediów nie ma lepszego sposobu, niż robienie tego właśnie za ich pośrednictwem.
Czytaj więcej
Artykuł opublikowany dzięki firmie: