Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Plant-Powered Perspectives: system żywnościowy roślinnieje na naszych oczach

Kategoria: Biznes

Piąta edycja konferencji Plant-Powered Perspectives za nami: ponad 300 uczestników, 23 wystawców w strefie Showroom, 35 prelegentów i prelegentek na dwóch scenach, 7 startupów w Plant-Powered Pitching oraz najświeższe dane na temat roślinnych innowacji w branży spożywczej.

“Słowem tegorocznej konferencji jest ekosystem” - podsumowywali po Plant-Powered Perspectives prowadzący scenę główną, Maciej Otrębski i Katarzyna Sałata. Ta edycja konferencji jak nigdy dotąd pokazała, że przemiany systemu żywnościowego zachodzą międzysektorowo, w ramach współprac organizacji, start-upów, firm i instytucji. Wszystkie muszą działać jak sprawny ekosystem, bo od ich powiązanych ze sobą działań zależy przyszłość etycznej produkcji żywności - a goście tegorocznej Plant-Powered Perspectives pokazali, że właśnie tam dążą.

"Odpowiedzialność za przemiany systemu żywnościowego nie może spoczywać tylko na konsumentach. Oni mają dużą moc sprawczą, ale muszą mieć przestrzeń na zrównoważone wybory" - mówił Piotr Grabowski z akceleratora start-upów foodtech.ac podczas panelu o źródłach finansowania roślinnej rewolucji. "Biznes musi mieć warunki do zmian - potrzebujemy państwowych programów, za którymi idą konkretne rozwiązania, których potrzebujemy już teraz - nie mamy dużo czasu" - dodała Karolina Kubara, współwłaścicielka marki Dobra Kaloria. Michał Siwek z PNB Paribas podkreślił, że te rozwiązania nadchodzą w ramach polityk środowiskowych i przygotować się do nich musi również sektor finansowy. Po raz pierwszy w programie konferencji znalazł się panel o zmianach instytucjonalnych (pod patronatem Parlamentu Europejskiego); Ann Sarah Madi podzieliła się praktykami rządu Izraela, jak finansowanie rozwoju roślinnych start-upów czy badań nad mięsem hodowanym komórkowo.

Poznaliśmy ogólną sytuację roślinnego segmentu branży spożywczej w oparciu o dane eksperckie: chociaż sprzedaż i tempo rozwoju rynku spada, to po przyjrzeniu się jego poszczególnym aspektom, prognozy są pozytywne. Alternatywy mięsa aż dwukrotnie zwiększyły swoją sprzedaż w porównaniu do początku roku, a 35% polskich konsumentów deklaruje ograniczenie mięsa według danych zaprezentowanych przez Monikę Dyrdę i Aldonę Padulę (Nielsen IQ). Wegan i wegetarian jest stosunkowo niewielu, ale już około 30% Polaków to fleksitarianie - potwierdził Grzegorz Mech z Gfk Polonia. Roślinny nabiał i mięso to kategorie produktów rozwijających się szybciej, niż pozostałe artykuły spożywcze, a do tego produkty roślinne cenowo zbliżają się do produktów odzwierzęcych. Takeaway.com zanotowało w zeszłym roku gigantyczne wzrosty sprzedaży kuchni wegańskiej, czym podzieliła się Katarzyna Makowska.

O rozwoju polskiej branży roślinnej mógł się zresztą na własne oczy przekonać każdy, kto był uczestnikiem lub uczestniczką Plant-Powered Perspectives w tym roku i w poprzednich latach - świadczyła o nim strefa Showroom, dużo bogatsza niż do tej pory. Podczas konferencji miały miejsce aż dwie premiery nowych produktów - roślinnego tatara od Planeat oraz roślinnego tuńczyka Plantway. Swoje stoiska miały też niektóre start-upy, które zostały zakwalifikowane do konkursu Plant-Powered Pitching - wysokobiałkowy ser z łubinu Serio, który zdobył główną nagrodę jury i publiczności; My Egg, roślinne jajko w płynie, pozwalające na szybkie przygotowanie naleśników, omletów czy jajecznicy - zdobywca drugiego miejsca w konkursie; oraz FoodJack, roślinny zamiennik mięsa z owoca chlebowca. Oprócz nowych graczy, produkty o mocnej już pozycji rynkowej zaprezentowały m.in. Magda Roślinna, It’s Bean, VioLife czy Zdrowidło.

 

Więcej informacji: https://konferencje.roslinniejemy.org/ppp-2022

Organizator: RoślinnieJemy

Autor:Plant-Powered Perspectives 2022
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Kongresy i Targi Plant-based

  • 03.11.2022

    Foodtech Lab - nowy program akceleracyjny Grupy Żabka

    Innowacyjne produkty spożywcze, alternatywne źródła białka, czy rozwiązania wspierające recykling i wielokrotne użycie. To tylko niektóre z obszarów programu akceleracyjnego Foodtech Lab, który Grupa Żabka uruchomiła 18 października. Projekt skierowany jest do startupów z całej Europy, a najbardziej innowacyjne firmy będą mogły zrealizować pilotażowe wdrożenia swoich rozwiązań w ramach ekosystemu Grupy Żabka.

    Czytaj więcej
  • 18.10.2022

    Przyszłość należy do białka roślinnego

    Zapotrzebowanie na białka roślinne jest zaspokajane głównie przez białka sojowe. Jednak zapotrzebowanie na alternatywy niemodyfikowane genetycznie jest bardzo duże. Obecnie jest ono pokrywane głównie przez białka grochu, choć w przyszłości można by również skuteczniej wykorzystać ziemniaka. Optymalizacja przetwarzania pozwala na jeszcze efektywniejsze wykorzystanie surowców roślinnych. Wirówki przemysłowe, takie jak dekantery Flottweg, pomagają wykorzystać te cenne zasoby.

    Czytaj więcej
  • 11.10.2022

    Oceany możliwości - substytuty ryb stają się coraz bardziej popularne

    Segment substytutów ryb rozwija się wolniej niż rynek mięsa roślinnego, ale nie bez przyczyny – produkty rybne są trudniejsze do odtworzenia w wegańskiej wersji. Istnieją jednak wyraźne oznaki, że substytuty ryb stają się coraz bardziej popularne. Spodziewając się, że zainteresowanie konsumentów wyjdzie poza ‘’klasyczne’’ nuggetsy i paluszki – Brenntag pracuje obecnie nad rozwiązaniami dla kolejnych produktów z tej kategorii.

    Czytaj więcej

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.