Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
POLAGRA to wydarzenie o najdłuższej tradycji biznesowej w Polsce, jedno z kluczowych wydarzeń branży spożywczej i HoReCa. Tegoroczna edycja wydarzenia zaplanowana została na dni 4-6 października.
Co roku udział w tych targach bierze kilkuset wystawców i kilkadziesiąt tysięcy zwiedzających z całego świata. W ubiegłym roku było to jedno z nielicznych wydarzeń branżowych, które, choć na mniejszą skalę, to jednak odbyło się. Jakie plany mają organizatorzy na ten rok?
Ekspozycja – źródło wiedzy i kontaktów
Niewątpliwym atutem POLAGRY jest jej różnorodność i to się na pewno nie zmieni. Ekspozycja ma pozwolić zapoznać się z żywność stanowiącą odpowiedź na preferencje dietetyczne konsumentów, nowymi technologiami wspierającymi procesy produkcyjne z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa w produkcji żywności, a także z rozwiązaniami dedykowanymi sektorowi HoReCa. Organizatorzy mają nadzieję, że w tym roku uda się też powrócić do utworzenia stref dedykowanych polskiej branży mięsnej i mleczarskiej realizowanych przy wsparciu partnerów branżowych, które mają na celu promocję polskiej produkcji. W planach jest również strefa poświęcona rozwijającemu się sektorowi produktów eko związana ze świadomością rosnącego znaczenia żywności wyróżniającej się jakościowo oraz zmieniającymi się preferencjami konsumentów.
Formuła targów
Targi to przede wszystkim miejsce bezpośrednich kontaktów biznesowych, ale nie jest wykluczone,
że POLAGRA 2021 zostanie zrealizowana w formie hybrydowej, by umożliwić realizację kontaktów biznesowych z całego świata.
- Przygotowujemy się na hybrydowy model targów POLAGRA. Zależy nam bardzo, by mogli z niego skorzystać między innymi kontrahenci zza granicy zainteresowani importem polskiej żywności, którzy mogą spotkać się z ograniczeniami w podróżowaniu – informuje Dariusz Wawrzyniak, dyrektor grupy produktów.
Grupa MTP ma już za sobą pierwsze wydarzenie o charakterze kontraktacyjnym zrealizowane
za pośrednictwem platformy online. Zdobyte w tym zakresie doświadczenie niewątpliwie przełoży się na realizację POLAGRY.
Promocja polskiej żywności
Do tej pory proeksportowe cele na POLAGRZE realizowane były przede wszystkim w ramach projektu Hosted Buyers, w ramach którego aranżowane były bezpośrednie spotkania producentów
z wyselekcjonowaną grupą kupców zagranicznych. W poprzednich edycjach w programie wzięło udział ponad 100 przedstawicieli sieci handlowych z takich krajów jak: Rosja, Ukraina, Estonia, ZEA, Algieria, Włochy, Belgia, Wielka Brytania, Chorwacja, Francja, Rumunia, Izrael, Liban, Białoruś czy Arabia Saudyjska.
- Hosted Buyers to bardzo istotny element targów pozwalający promować polską żywność na rynkach zagranicznych. Nie wyobrażamy sobie, by mogło go zabraknąć podczas tegorocznej edycji. Nasze prace związane platformą online służącą do umawiania spotkań biznesowych niewątpliwe pomogą nam wzmocnić ten punkt programu POLAGRY – objaśnia Dariusz Wawrzyniak.
POLAGRA EXPORT MEETING
W tym roku polski sektor spożywczy będzie promowany także podczas premierowej edycji kongresu POLAGRA EXPORT MEETING, która odbędzie się drugiego dnia targów - 5 października 2021. Przedsięwzięcie ma na celu wzmocnienie konkurencyjności polskich przedsiębiorstw na rynku europejskim oraz pozostałych rynkach zewnętrznych. Planowane prezentacje potencjału poszczególnych grup towarowych, dyskusje czy spotkania matchmakingowe niewątpliwie pozwolą na zaprezentowanie Polski jako prężnego, wiarygodnego i konkurencyjnego pod względem jakości i ceny dostawcy wyrobów spożywczych. Wydarzenie odbywa się przy wsparciu Ministerstwa Rozwoju, Pracy
i Technologii.
Transfer specjalistycznej wiedzy
POLAGRA to nie tylko ekspozycja, ale także wydarzenia jej towarzyszące. Pandemia modeluje na swój własny sposób różne gałęzie gospodarki. Dlatego organizatorzy planują w tym roku specjalną część targów poświęcić prezentacji istotnych dla branży raportów związanych ze zmieniającym się rynkiem, preferencjami konsumenckimi oraz tendencjami, jakie obierają poszczególne sektory branży spożywczej. Mają one stać się podstawą do debaty interesariuszy wybranej tematyki na temat kierunków działań w kolejnych latach. Wzorem lat poprzednich planowane są także specjalistyczne szkolenia z różnych obszarów prowadzenia biznesu w sektorze spożywczo-gastronomicznym, a także warsztaty kulinarne.
Targi POLAGRA od lat integrują branżę spożywczo-gastronomiczną i są miejscem eksploracji nowych kontaktów biznesowych, wymiany wiedzy, rozmów o przeszłości sektora. Organizatorzy deklarują, że ta tradycja zostanie utrzymana. POLAGRA będzie, zgodnie z hasłem przewodnim, zaprojektowana ze smakiem, a przy tym z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa pozwalając jej uczestnikom realizować cele biznesowe w dogodnej dla nich formie.
Więcej informacji: www.polagra.pl
Przeczytaj także
Nowa odsłona znanego projektu „Narodowy Dzień Mlecznej Fermy”, który w związku z COVID-19, przyjął inny format – hybrydowy, czyli połączenie tradycyjnego offline z efektywnym online. Dni Farmy Mlecznej w formacie hybrydowym, organizowane przez InConventusGroup, jest dla hodowców swoistym rodzajem szkolenia, możliwością znacząco poszerzyć swą wiedzę dotyczącą hodowli, nawet w czasie pandemii.
NCBR ogłosiło wyniki konkursu Szybka Ścieżka - Agrotech. Dofinansowanie w łącznej wysokości ponad 362 mln PLN przyznano 54 projektom z zakresu rolnictwa i przemysłu spożywczego.
Tegoroczna edycja, choć przygotowywana w trudnych warunkach, była pełna smaku i interesujących spotkań. Nie zabrakło także ciekawych szkoleń i warsztatów.