Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Stały wzrost handlu rolno-spożywczego w UE w pierwszych ośmiu miesiącach 2021 r.

Kategoria: Biznes

Całkowita wartość unijnego handlu produktami rolno-spożywczymi (eksport plus import) w okresie styczeń-sierpień 2021 r. osiągnęła wartość 210,5 mld euro, co stanowi wzrost o 5,1% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Eksport wzrósł o 7% do 127,5 mld euro, podczas gdy import wzrósł o 2,3% do 85 mld euro, dając całkowitą nadwyżkę w handlu produktami rolno-spożywczymi w wysokości 44 mld euro w pierwszych ośmiu miesiącach roku. To wzrost o 17% w porównaniu z analogicznym okresem w 2020 roku.

Wahania eksportu

Pozytywne dane odnotowano w eksporcie do Stanów Zjednoczonych, który wzrósł o 2 miliardy euro lub 15%, głównie dzięki dobrym wynikom wina, napojów spirytusowych i likierów. Ponadto eksport do Chin wzrósł o 812 mln euro, podczas gdy wzrost wartości odnotowano również w eksporcie do Szwajcarii (531 mln euro), Korei Południowej (o 464 mln euro), Norwegii (o 393 mln euro) i Izraela (o 393 mln euro). 288 mln).

Eksport do Wielkiej Brytanii w tym okresie był prawie taki sam jak w zeszłym roku. Przy wartości zaledwie 116 milionów euro lub 0,4% niższym niż w 2020 r., ilustruje to znaczne odbicie w ostatnich miesiącach, biorąc pod uwagę, jak obniżony był eksport do Wielkiej Brytanii we wcześniejszych częściach roku.

Pomimo znacznego ogólnego wzrostu eksportu produktów rolno-spożywczych, eksport do wielu krajów spadł w porównaniu z tym samym okresem w 2020 r. Największy spadek zaobserwowano w eksporcie do Arabii Saudyjskiej, który spadł o 399 mln euro lub 16%, głównie z powodu spadek eksportu pszenicy, jęczmienia i przetworów zbożowych. Inne znaczące spadki odnotowano w eksporcie do Hongkongu (spadek o 103 mln euro) i Kuwejtu (spadek o 101 mln euro).

Spadki importu do UE

Pomimo dowodów silnego ożywienia eksportu do Wielkiej Brytanii, import z Wielkiej Brytanii spadł bardziej niż z jakiegokolwiek innego kraju w pierwszych ośmiu miesiącach tego roku, przy czym zgłoszono spadek o 2,6 miliarda euro lub 27%. Znaczący spadek odnotowano również w imporcie ze Stanów Zjednoczonych, który spadł o 544 mln euro lub 9%, a także z Mołdawii (o 122 mln euro), Wietnamu (o 122 mln euro) i Chile (o 113 mln euro). milion).

Kategorie produktów

Jeśli chodzi o poszczególne kategorie produktów, w pierwszych ośmiu miesiącach 2021 r. nastąpił znaczny wzrost wartości eksportu wina (o 2,5 mld euro) oraz napojów spirytusowych i likierów (o 1,3 mld euro), co stanowi wzrost odpowiednio o 31% i 32%. Kolejny wzrost wartości eksportu dotyczył olejów rzepakowego i słonecznikowego (wzrost o 611 mln euro) oraz czekolady i wyrobów cukierniczych (610 mln euro). Spadek odnotowano jednak w przypadku eksportu pszenicy (spadek o 892 mln euro) i żywności dla niemowląt (spadek o 736 mln euro), przy czym mniejsze, ale znaczące spadki odnotowano również w przypadku warzyw (153 mln euro), masła (spadek o 130 mln euro). ) oraz owoce tropikalne (spadek o 125 mln EUR).

Największy wzrost wartości importu odnotowano w przypadku makuchów (o 1,1 mld euro), nasion soi (o 1,1 mld euro), kwasów tłuszczowych i wosków (o 500 mln euro), oleju palmowego i z ziaren (o 479 mln euro). oraz ziarna kakaowego (wzrost o 291 mln euro). Z drugiej strony największy spadek wartości importu odnotowano w przypadku owoców tropikalnych, orzechów i przypraw (o 669 mln euro), soków owocowych (o 194 mln euro), owoców cytrusowych (o 159 mln euro), surowca tytoniowego (spadek o 194 mln euro). 158 mln euro) i ryżu (spadek o 140 mln euro).

 

Więcej informacji: https://ec.europa.eu/info/sites/default/files/food-farming-fisheries/trade/documents/monitoring-agri-food-trade_aug2021_en.pdf

 

Źródło: Komisja Europejska

 

Autor: Komisja Europejska

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.