Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Światowy Dzień Żywności - Banki Żywności zapraszają na wydarzenie

Kategoria: Biznes

Alarmujące prognozy naukowców, bijące rekordy wzrosty temperatury i coraz gwałtowniejsze zmiany pogodowe są wyraźnym ostrzeżeniem, że nadchodzą zmiany klimatyczne. To już nie jest pytanie „czy”, tylko „kiedy” odczujemy wyraźnie ich skutki. Jak podchodzą do tych kwestii Polacy i czy przekonują ich doniesienia medialne? W jakim stopniu jesteśmy gotowi do wyrzeczeń w imię powstrzymania zmian klimatycznych? Na te pytania odpowiemy w najnowszym raporcie „Czy Polacy są gotowi na uratowanie Ziemi” wydanym z okazji Światowego Dnia Żywności.

W 2030 ma zostać zrealizowanych 17 celów zrównoważonego rozwoju ustanowionych przez ONZ. Cele te dotyczą ochrony środowiska, ale także bezpieczeństwa żywnościowego, walki z ubóstwem, głodem, nierównościami oraz dążenia do podnoszenia poziomu edukacji. W 2021 roku Polska awansowała o 8 miejsc w rankingu Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, wyprzedzając Kanadę, Wielką Brytanię i Szwajcarię.

Oprócz zmian systemowych kluczowe jest podejście całego społeczeństwa, jego świadomość ekologiczna, właściwe postawy i działania mające na celu ochronę planety.

Mamy głębokie przekonanie, że kształtowanie świadomości ekologicznej społeczeństwa stanowi nadrzędny cel zrównoważonego rozwoju. Aby zmienić świat, musimy zacząć od siebie, poprzez zmianę codziennych nawyków jak i praktycznego podejścia do kwestii dbania o czystość naszej planety – mówi Beata Ciepłaprezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.

Zmiany klimatu już dotyczą naszego życia. Fale upałów czy powodzie to nie jedyne manifestacje zmieniającego się świata. Już niedługo z półek sklepów znikną niektóre gatunki win z basenu Morza Śródziemnego, a czekolada i kawa będą bardziej rarytasem niż codziennością. Miejmy świadomość, że każdy wyrzucony kilogram jedzenia to czyjaś praca, zasoby planety, energia i woda. Na szczęście jest proste rozwiązanie tego palącego problemu! Wystarczy nie marnować żywności. To ważne, bo zmarnowanie jedzenie odpowiada za 10% emisji CO2e. To proste, zróbmy rachunek sumienia i podejmijmy wyzwanie niemarnowania. Skorzysta na tym nie tylko środowisko, ale także nasze portfele. - dodaje Anna KurnatowskaCountry Managerka Too Good To Go.

Patrząc z perspektywy czasu, zmianie uległa zarówno świadomość Polaków, jak również podejście firm do kwestii ochrony środowiska. Coraz częściej działania dla planety stają się ważną częścią ich strategii biznesowej.

Jako marka świadoma swojego wpływu na kształtowanie zachowań konsumenckich, jesteśmy zaangażowani w liczne projekty, mające na celu promocję pro-ekologicznych zwyczajów konsumenckich. Przykładem takiego działania jest nasza ostatnia kampania pod hasłem „Sztuka niemarnowania”, w ramach której edukowaliśmy konsumentów w zakresie niemarnowania żywności. Inny przykład stanowi projekt edukacyjny „Ekomisja – nie marnuję”, który realizujemy wraz z Federacją Polskich Banków Żywności i dzięki któremu dotarliśmy z treściami edukacyjnymi na temat niemarnowania żywności już do 35 tys. uczniów z 205 szkół, zlokalizowanych w 12 województwach w Polsce. Wierzymy, że działając wielotorowo, możemy razem kształtować zachowania konsumenckie, przyjazne dla planety i jej zasobów. – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head Of Corporate Communications & CSR.

Wspólnie z marką Winiary pragniemy inspirować konsumentów do pozytywnych zmian. Dlatego realizując działania na rzecz środowiska, nie ograniczamy się do operacji naszej firmy. Staramy się również wspierać konsumentów w ważnych dla nich kwestiach. Znakomitym przykładem takich działań jest program Winiary „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”, którego celem jest pomoc w ograniczaniu marnowania żywności w domach. Dzięki ciekawym ambasadorom i prostym wskazówkom na niemarnowanie, kampania cieszy się ogromnym zainteresowaniem naszych konsumentów. Pokazuje to, jak chętnie korzystają oni ze wsparcia, by zmniejszyć swój wpływ na środowisko. – komentuje Szymon UlkowskiKierownik ds. e-Business i Komunikacji Europy Centralnej i Wschodniej w Nestlé Polska.

Jak pokazują nasze badania wysoka jest również gotowość i chęć Polaków do zdecydowanych działań, w tym poniesienia kosztów finansowych i zmiany dotychczasowego stylu życia. Czy to oznacza gotowość do przeprowadzenia rewolucji proekologicznej w naszym kraju? W rozmowach z Polakami skupiliśmy się na szerokim spektrum tematów, począwszy od naszych nawyków komunikacyjnych, podejścia do energii atomowej po odpowiedzialną konsumpcję.

Prezentacja raportu odbędzie się podczas wydarzenia organizowanego 15 października z okazji Światowego Dnia Żywności. Wyniki będą komentowane podczas panelu przez ekspertów z różnych branż: (handlu, produkcji, startupów).

W trakcie eventu zostanie również poruszony temat ustawy o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności. Spróbujemy podsumować dwa lata obowiązywania tego aktu prawnego i ocenić jej wymierne skutki. Również podejmiemy dyskusję mającą na celu nakreślenie kluczowych zmian przy nowelizacji ustawy.

Wydarzenie rozpoczyna się o godzinie 12:00 i odbędzie w Marzycielach i Rzemieślnikach przy ul. Brackiej 25.

Jest ono otwarte dla gości (limit osób 30), po wcześniejszej rejestracji w systemie Evenea https://app.evenea.pl/event/SwiatowyDzienZywnosci2021/

 

Całość wydarzenia będzie transmitowana na profilu FB Banków Żywności.

Raport będzie można również pobrać ze strony internetowej FPBŻ https://bankizywnosci.pl/raport-sdz-2021/

Organizatorami są Federacja Polskich Banków Żywności oraz Bank Żywności SOS w Warszawie.

Wydarzenie wspierają partnerzy strategiczni: Miasto Warszawa/Kampania „Wiem, co jem”WiniaryLidl oraz partnerzy wspierający: Too Good To GoRestaurant Club.

Autor:Federacja Polskich Banków Żywności
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Eko

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.