Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

„To już jutro – trendy w żywności i konsumenci nowej generacji” – bezpłatne warsztaty

Kategoria: Biznes

„Czyste etykiety”, żywność probiotyczna, alternatywne źródła białka, naturalne barwniki i biohacking, czyli świadome zarządzanie biochemią naszego organizmu poprzez dietę - to tylko niektóre z tzw. „megatrendów”, które kształtują międzynarodowy rynek spożywczy, a tym samym naszą codzienną dietę. 8 czerwca br. naukowcy z Instytutu Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności wraz z ekspertami z koncernu spożywczego MASPEX odsłonią na olsztyńskiej starówce globalne innowacje, które zmieniają sposób, w jaki produkujemy, kupujemy i konsumujemy produkty spożywcze.

W ramach drugiej odsłony projektu #Annual Food Agenda całe rodziny wezmą udział w bezpłatnych warsztatach, pokazach i eksperymentach pod hasłem „To już jutro – trendy w żywności i konsumenci nowej generacji”, które przybliżą im najnowsze osiągnięcia naukowców i propozycje producentów w obszarze produkcji, wyboru, przygotowania i recyklingu żywności. Podczas wydarzenia dowiemy się m.in. jak wytwarzana jest żywność, której data ważności ma 30 lat oraz czy produkty dedykowane kosmonautom, himalaistom czy żeglarzom mogą znaleźć się również w naszym codziennym menu. Przyjrzymy się też rosnącej popularności żywności probiotycznej w postaci fermentowanych produktów, takich jak kimchi i kiszonki. Na specjalnym sprzęcie z laboratorium metabolomiki przetestujemy naturalne barwniki występujące na przykład w fioletowych marchewkach, a stosowane w sokach i jogurtach. Weźmiemy też pod lupę przyprawy i produkty z egzotycznych krajów, którym przypisuje się działanie prozdrowotne i które zadomowiły się już na stałe w polskich kuchniach. Na „deser” poznamy te bardziej i mniej popularne zamienniki cukru i odkryjemy trendy wśród produktów wypiekowych.

Trendy w sektorze spożywczym to jednak nie tylko same produkty. Coraz częściej mówi się o konsumencie „nowej generacji”, który podejmuje racjonalne wybory żywieniowe, dba o ograniczenie start żywności w swoim gospodarstwie domowym i stosuje praktyki, które niwelują negatywny wpływ konsumpcjonizmu na środowisko. Podczas warsztatów na olsztyńskiej starówce uczestnicy spróbują swoich sił w gotowaniu „zero waste”, poznają ideę „foodsharingu” i nauczą się sposobów na odpowiedzialne zakupy.

Warsztaty „To już jutro – trendy w żywności i konsumenci nowej generacji”  odbędą się 8 czerwca 2019r. na olsztyńskiej starówce w godz. 12:00-16:00 podczas Pikniku Rodzinnego Polskiej Akademii Nauk. Wstęp jest bezpłatny.

​Wydarzenie jest częścią projektu „#Annual Food Agenda” (www.annualfoodagenda.com) finansowanego przez wspólnotę EITFood. W ramach tego projektu przez cały rok w regionie Warmii i Mazur odbywają się akcje podnoszące świadomość społeczeństwa nt. zdrowego odżywiania, bezpieczeństwa żywności, innowacji związanych z jej produkcją oraz umiejętnego gospodarowania odpadami żywnościowymi. Projekt #Annual Food Agenda jest realizowany w 3 krajach UE – w Polsce, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. W naszym kraju prowadzą go naukowcy z Instytutu Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN orz eksperci z koncernu spożywczego MASPEX. 

Autor: Instytut Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN

Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

  • 18.04.2019

    Jakie będą globalne trendy żywieniowe w 2025 roku?

    Co by było, gdyby zamiast zwierząt hodowlanych, ludzie zaczęli spożywać białko pochodzące z mięsa produkowanego metodą in vitro lub z owadów? Co by się stało, gdyby scalić wszystkie gospodarstwa w jedno i zautomatyzować ich pracę przy pomocy robotów lub połączyć najnowocześniejszą technologię hydroponiki z zaawansowanymi systemami hodowli ryb? Zgodnie z prognozami naukowców wprowadzenie takich rozwiązań w najbliższym czasie jest wysoce prawdopodobne.

    Czytaj więcej
  • 26.03.2019

    Najnowsze trendy w amerykańskiej branży spożywczej

    Na podstawie nowego raportu U.S. Food Market Outlook na rok 2019 agencja Packaged Facts analizująca zmiany w sektorze spożywczym wskazała 4 „top trendy” dotyczące innowacji na rynku żywnościowym w USA. Oto one:

     

    Czytaj więcej
  • 03.12.2018

    Trendy na rynku żywności w 2019 - część 1

    Biodegradowalne opakowania, biohacking i żywność funkcjonalna dla osób starszych – to tylko niektóre z zapowiadanych przez ekspertów trendów żywnościowych na 2019 rok. Agencje badawcze i specjaliści ds. tendencji rynkowych podpierają swoje prognozy wieloletnim doświadczeniem w śledzeniu wiodących trendów w branży oraz badaniu preferencji konsumenckich.

    Czytaj więcej

Artykuł opublikowany dzięki:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.