Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Najnowsze trendy w amerykańskiej branży spożywczej

Kategoria: Biznes

Na podstawie nowego raportu U.S. Food Market Outlook na rok 2019 agencja Packaged Facts analizująca zmiany w sektorze spożywczym wskazała 4 „top trendy” dotyczące innowacji na rynku żywnościowym w USA. Oto one:

  1. Lokalna produkcja – więcej niż „eko”

Moda na produkty ekologiczne od dłuższego czasu zajmuje czołową pozycję na liście najważniejszych nurtów w branży spożywczej, a produkcja lokalna to kolejny etap w rozwoju tej kategorii żywności. Dotyczy to w szczególności świeżych, pakowanych sałatek. Wytwarzane w zakładach przetwórczych zlokalizowanych blisko docelowych punktów sprzedaży cechują się one większą świeżością i trwałością, ponieważ nie muszą przemierzać tysięcy kilometrów zanim trafią na sklepową półkę. Są ponadto uprawiane w szklarniach z wykorzystaniem bezglebowych metod hydroponicznych, co czyni je bardziej przyjaznymi dla środowiska. Przykładem wiodącej firmy w nurcie produkcji lokalnej jest Local Roots, która do uprawy swoich warzyw zużywa o 99% mniej wody niż tradycyjne gospodarstwa, a ponadto nie wykorzystuje do tego celu środków ochrony roślin.

  1. Autentyczność przede wszystkim

Konsumenci coraz częściej poszukują produktów do samodzielnego przygotowania, których jakość nie odbiega od dań serwowanych w restauracjach przez doświadczonych szefów kuchni. Szczególnie przedstawiciele młodszych pokoleń oczekują od spożywanych posiłków większej autentyczności, która bardziej kojarzy się z kucharzem przygotowującym posiłek w lokalu niż z wielkim zakładem produkującym żywność na skalę przemysłową. W nurcie tym prym wiodą producenci dań mrożonych – przykładem może być firma Grainful, która oferuje mrożone potrawy na bazie pełnego ziarna owsa, komosy ryżowej i sorga, z dodatkiem warzyw oraz źródeł białka, okraszone smakowitymi sosami. Przedsiębiorstwo dumnie podkreśla, że dania te „przygotowywane są przez prawdziwego kucharza w prawdziwej kuchni”.

  1. Koniec ze statusem quo w sektorze lodów

Tradycyjnie to najwięksi gracze w branży podejmowali kroki prowadzące do wprowadzenia innowacji w sektorze, jednak w niektórych segmentach rynku rolę tę zaczęły przejmować mniejsze przedsiębiorstwa. Przykładem może być rynek lodów – w 2012 na scenę wkroczyła marka Halo Top, której wysokobiałkowe i niskokaloryczne produkty o obniżonej zawartości cukru natychmiast zjednały sobie rzeszę fanów. Firma idealnie trafiła w gusta konsumentów, którzy również od słodyczy oczekują wyższej ilości białka, mniejszej kaloryczności i jak najmniejszej zawartości cukrów. Halo Top posunęło się nawet do opublikowania na swojej stronie internetowej bezpośrednich porównań swoich lodów z wyrobami liderów branży. Zmusiło to największe firmy do szybkiej reakcji na nowy trend – przykładowo Unilever zaktualizował swoją ofertę o nowe produkty w ramach marek Ben&Jerry’s oraz Breyers.

  1. Dla zdrowia jelit

Jako że konsumenci coraz chętniej wybierają produkty sprzyjające prawidłowemu funkcjonowaniu układu trawiennego, popularność zyskuje żywność fermentowana, taka jak kefir, kombucha czy kimchi. Mimo że do kategorii tej nie należą wyroby zbożowe, ich producenci starają się nadążyć za modą, oferując nowe rozwiązania oparte na probiotykach i innych składnikach wpływających na zdrowie jelit. Koncern Kellogg’s zaprezentował niedawno nowe płatki śniadaniowe HI! Happy Inside, wzbogacone w prebiotyki i probiotyki. Są one połączeniem owoców, jogurtu i pełnego ziarna. Zawierają żywe kultury bakterii, 2,5 grama prebiotyków, 8-9 gramów włókna pokarmowego i dostępne są w trzech różnych wersjach smakowych.

 Źródła:

Autor:Wojciech Grodzicki
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.