Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Menu

Menu

Facebook Twitter LinkedIn

Najnowsze trendy w amerykańskiej branży spożywczej

Kategoria: Biznes i Wydarzenia

Na podstawie nowego raportu U.S. Food Market Outlook na rok 2019 agencja Packaged Facts analizująca zmiany w sektorze spożywczym wskazała 4 „top trendy” dotyczące innowacji na rynku żywnościowym w USA. Oto one:

  1. Lokalna produkcja – więcej niż „eko”

Moda na produkty ekologiczne od dłuższego czasu zajmuje czołową pozycję na liście najważniejszych nurtów w branży spożywczej, a produkcja lokalna to kolejny etap w rozwoju tej kategorii żywności. Dotyczy to w szczególności świeżych, pakowanych sałatek. Wytwarzane w zakładach przetwórczych zlokalizowanych blisko docelowych punktów sprzedaży cechują się one większą świeżością i trwałością, ponieważ nie muszą przemierzać tysięcy kilometrów zanim trafią na sklepową półkę. Są ponadto uprawiane w szklarniach z wykorzystaniem bezglebowych metod hydroponicznych, co czyni je bardziej przyjaznymi dla środowiska. Przykładem wiodącej firmy w nurcie produkcji lokalnej jest Local Roots, która do uprawy swoich warzyw zużywa o 99% mniej wody niż tradycyjne gospodarstwa, a ponadto nie wykorzystuje do tego celu środków ochrony roślin.

  1. Autentyczność przede wszystkim

Konsumenci coraz częściej poszukują produktów do samodzielnego przygotowania, których jakość nie odbiega od dań serwowanych w restauracjach przez doświadczonych szefów kuchni. Szczególnie przedstawiciele młodszych pokoleń oczekują od spożywanych posiłków większej autentyczności, która bardziej kojarzy się z kucharzem przygotowującym posiłek w lokalu niż z wielkim zakładem produkującym żywność na skalę przemysłową. W nurcie tym prym wiodą producenci dań mrożonych – przykładem może być firma Grainful, która oferuje mrożone potrawy na bazie pełnego ziarna owsa, komosy ryżowej i sorga, z dodatkiem warzyw oraz źródeł białka, okraszone smakowitymi sosami. Przedsiębiorstwo dumnie podkreśla, że dania te „przygotowywane są przez prawdziwego kucharza w prawdziwej kuchni”.

  1. Koniec ze statusem quo w sektorze lodów

Tradycyjnie to najwięksi gracze w branży podejmowali kroki prowadzące do wprowadzenia innowacji w sektorze, jednak w niektórych segmentach rynku rolę tę zaczęły przejmować mniejsze przedsiębiorstwa. Przykładem może być rynek lodów – w 2012 na scenę wkroczyła marka Halo Top, której wysokobiałkowe i niskokaloryczne produkty o obniżonej zawartości cukru natychmiast zjednały sobie rzeszę fanów. Firma idealnie trafiła w gusta konsumentów, którzy również od słodyczy oczekują wyższej ilości białka, mniejszej kaloryczności i jak najmniejszej zawartości cukrów. Halo Top posunęło się nawet do opublikowania na swojej stronie internetowej bezpośrednich porównań swoich lodów z wyrobami liderów branży. Zmusiło to największe firmy do szybkiej reakcji na nowy trend – przykładowo Unilever zaktualizował swoją ofertę o nowe produkty w ramach marek Ben&Jerry’s oraz Breyers.

  1. Dla zdrowia jelit

Jako że konsumenci coraz chętniej wybierają produkty sprzyjające prawidłowemu funkcjonowaniu układu trawiennego, popularność zyskuje żywność fermentowana, taka jak kefir, kombucha czy kimchi. Mimo że do kategorii tej nie należą wyroby zbożowe, ich producenci starają się nadążyć za modą, oferując nowe rozwiązania oparte na probiotykach i innych składnikach wpływających na zdrowie jelit. Koncern Kellogg’s zaprezentował niedawno nowe płatki śniadaniowe HI! Happy Inside, wzbogacone w prebiotyki i probiotyki. Są one połączeniem owoców, jogurtu i pełnego ziarna. Zawierają żywe kultury bakterii, 2,5 grama prebiotyków, 8-9 gramów włókna pokarmowego i dostępne są w trzech różnych wersjach smakowych.

 Źródła:

Autor: Wojciech Grodzicki

Zapisz się do newslettera

Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!

Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:

Zapisz się
Facebook Twitter LinkedIn