Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Piąty plebiscyt na Najlepszy Roślinny Produkt Roku 2022 kampanii RoślinnieJemy wszedł w kolejny etap - publiczność konsumencka przez cały miesiąc będzie mogła oddawać głosy na produkty i marki, które szczególnie zapadły im w pamięć, wpłynęły na ich zwyczaje żywieniowe lub ułatwiły dostęp do pełnowartościowej diety roślinnej.
W kategorii Najlepszy Roślinny Produkt o prestiżowy tytuł walczy prawie 20 produktów z różnych kategorii: alternatywy nabiału, gotowe dania, słodkie przekąski i oczywiście roślinne zamienniki mięsa. O miano Roślinnego Game Changera konkurują różne kreatywne inicjatywy: wyrównanie cen produktów roślinnych i mięsnych w IKEA, pierwsza lada z roślinnymi alternatywami mięsa marki Bezmięsny w sieciach Carrefour, dynamiczny rozwój marek Alpro, Roślinny Qurczak Apollo i OneDayMore, wspieranie rozwoju młodych marek przez akcelerator foodtech.ac, rozwój roślinnych marek własnych sieci Lidl, Biedronka i Żabka - to wszystko sprawiło, że w 2022 roku branża roślinna osiągnęła kolejne stadium rozwoju.
“Z roku na rok coraz trudniej zawęzić listę do głosowania. Najbardziej ekscytuje mnie głosowanie w kategorii Nowej Roślinnej Marki – wygrana w tej kategorii to w mojej opinii też swego rodzaju wyznacznik tego, co lada dzień będzie najciekawsze w polskiej branży roślinnej” - mówi Maciej Otrębski z kampanii RoślinnieJemy.
Wszystkie marki nominowane w tej kategorii oferują wysokiej jakości roślinne produkty, w dużej mierze oparte na białku pochodzącym ze strączków, co pokazuje, w którą stronę rozwija się roślinna branża. Ostatnią kategorią, w której swoje głosy oddają konsumenci, jest Roślinny Debiut Gastronomiczny - tu obok dań restauracyjnych z alternatywami ryb nominowane zostały roślinne kanapki kilku sieci kawiarni, roślinne sieci franczyzowe, którym udało się w zeszłym roku dynamicznie rozwinąć, czy piekarnie z wegańskimi słodyczami.
Formularz głosowania wraz ze wszystkimi finalnymi nominacjami dostępny jest pod tym linkiem. Oprócz czterech kategorii konsumenckich w plebiscycie zwycięży również jeden Najlepszy Produkt dla Profesjonalistów, jednak w tej kategorii wyboru dokonuje jury. Więcej informacji można znaleźć w kanałach RoślinnieJemy.
Przeczytaj także
Przewiduje się, że w 2023 r. na rynek trafi więcej innowacji z branży żywności roślinnej niż kiedykolwiek. Ten rok był rokiem wegańskich kurczaków, ale w 2023 ro. to wegańskie ryby i owoce morza będą prosperować rynkowo.
Badania naukowe jednoznacznie pokazują, że osoby ograniczające udział w diecie żywności pochodzenia zwierzęcego mają niższe ryzyko zgonu w porównaniu z osobami, które częściej spożywają tego typu produkty. Nowe dowody wskazują jednak, że dieta roślinna diecie roślinnej nie równa.
Piąta edycja konferencji Plant-Powered Perspectives za nami: ponad 300 uczestników, 23 wystawców w strefie Showroom, 35 prelegentów i prelegentek na dwóch scenach, 7 startupów w Plant-Powered Pitching oraz najświeższe dane na temat roślinnych innowacji w branży spożywczej.