Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Wspólne gotowanie, smażenie, grillowanie i pieczenie. Naukowe eksperymenty, świąteczne przepisy i nieoczekiwane połączenia smaków. Oficjalne spotkania i nieformalne pikniki. IV edycja kampanii „Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje” za nami. W rolach głównych: polskie mięso drobiowe i wieprzowe, a wszystkim działaniom towarzyszyli ambasadorzy - Jakub i Gaja Kuroniowie. Sukces kampanii to zasługa jej inicjatora: Związku Polskie Mięso.
Celem prowadzonych działań́ było zwiększenie wiedzy i uświadomienie przeciętnemu Kowalskiemu walorów odżywczych i ważnej roli mięsa w codziennej diecie. Mówiono o pochodzeniu mięsa i podkreślano potrzebę wspierania polskich producentów i hodowców w tym zakresie. Prezes Zarządu Związku Polskie Mięso Witold Choiński tak mówi o kampanii:
Merytoryczna dyskusja na temat walorów odżywczych mięsa, jego certyfikowanej jakości, roli w budowaniu zrównoważonej diety to nasz wkład w debatę, która toczy się w wielu polskich domach. Podkreślamy nie tylko istotny udział branży mięsnej w rozwój ekonomiczny i technologiczny polskiego rolnictwa, ale również jej wpływ na podnoszenie szeroko pojętych standardów biznesowych.
Debata, o której mówi prezes Choiński, była jednym ze spoiw wszystkich kampanijnych aktywności, a jej forma była dopasowana do tego, jaką rolę odgrywa polskie mięso na polskim stole. Twórcy kampanii inspirowali się tradycjami wspólnego gotowania, przekazywania przepisów z pokolenia na pokolenie i wielogodzinnego biesiadowania przy stole. Hasło IV edycji kampanii Związku Polskiego Mięso brzmiało: „Pewne jest jedno. Polskie Mięso. Zawsze w dobrym towarzystwie”. Ostatni element sloganu to nie tylko dodatki i przyprawy, w których towarzystwie mięsne walory nabierają jeszcze lepszego smaku. To przede wszystkim bliscy ludzie, bez których spotkania przy stole nie mają tak serdecznego wymiaru.
Z tego właśnie powodu ambasadorami tegorocznej odsłony kampanii zostało rodzeństwo Gaja i Jakub Kuroniowie, którzy tradycje kulinarne mają we krwi. Za stronę merytoryczną odpowiadali znani i cenieni eksperci. Prof. Agnieszka Wierzbicka z warszawskiej SGGW, która jako ekspert kampanii brała już udział w jej poprzednich edycjach i doskonale porusza się w tematyce trendów oraz nowości w obszarze polskiego mięsa drobiowego i wieprzowego. Do grona ekspertów dołączyła również dietetyczka Dorota Osóbka, która przedstawiała zalety zdrowotne i wartości odżywcze polskiego mięsa potwierdzone wynikami najnowszych badań.
Wszystkie działania kampanijne dla polskiego drobiu i polskiej wieprzowiny były prowadzone w oparciu o wspólny mianownik: wysoką jakość polskiego mięsa. Podkreślano przy tym funkcjonowanie znaku jakości PQS (Pork Quality System) oraz QAFP (Quality Assurance for Food Products). Hasłem przewodnim promującym polski drób zostało: „Polski drób. Różnorodność́ z polotem”. Nie tylko kurczak, indyk, kaczka, gęś, ale też bażant czy perliczka to gwarancja sukcesu w kuchni – udanego dania, zadowolonych i najedzonych, niezależnie od okazji, gości. Mięso wieprzowe promowane było z kolei hasłem: „Polska wieprzowina. Bryluje na stole”, podkreślając wartość smakową i odżywczą polskiej wieprzowiny.
W dobrym towarzystwie przy polskim drobiu i polskiej wieprzowinie spotykano się kilkanaście razy. IV edycja kampanii „Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje” to m.in. oficjalne wydarzenia dla mediów z udziałem jej ambasadorów. Jakub i Gaja byli gospodarzami „Domówki u Kuroniów”, „Wielkanocy u Kuroniów” oraz „Pikniku z Kuroniami”. Spotykano się także w naukowej atmosferze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie („Laboratorium kulinarne w SGGW”), czy w mniej formalnych okolicznościach trasy foodtrucka Związku Polskie Mięso (m.in. Targi Śniadaniowe, 500-lecie Grodziska Mazowieckiego, Street Food Festiwal czy Piknik Poznaj Dobrą Żywność). Wydarzenia oficjalne zainspirowały również inne, już poza oficjalnym harmonogramem kampanii, co potwierdziły indywidualne spotkania z mediami, instytucjami, kuluarowe rozmowy i mikrodebaty.
To, co zasługuje na szczególne podkreślenie to swoisty efekt domina. O kampanii, o polskim mięsie, mówiło się również w środowiskach, które do tej pory rzadko zajmowały się tą tematyką. Stworzyliśmy także przestrzeń do mniej formalnych dyskusji, dzięki czemu - co uważam za szczególnie cenne - skutecznie zmierzyliśmy się ze stereotypowym postrzeganiem drobiu czy wieprzowiny – zauważa Witold Choiński.
Kampania „Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje” miała swoją odsłonę również w kanale digital. Jej osią były autorskie dania serwowane przez Jakuba i Gaję Kuroniów. Działania prowadzone były na Facebooku, Instagramie, Twitterze oraz YouTube. Do akcji zaproszeni zostali również znani i cenieni kulinarni influencerzy: Anna Starmach, Grzegorz Zawierucha, Damian Kordas, Tomasz Strzelczyk, Piotr Ogiński. W telewizji działania kampanijne objęły lokowanie TVP („Pytanie na śniadanie”), TVN („Dzień dobry TVN” i Polsat (Ewa Gotuje) oraz placementy w Food Network TV. Nie zapomniano o obecności w prasie drukowanej. Kampania była obecna w takich tytułach, jak m.in.: Pani, Dobre Rady, Kobieta i Życie czy Przyjaciółka.
Ostatnie kilka miesięcy to dla polskiego drobiu i polskiej wieprzowiny bardzo udany czas. Już dawno o flagowych okrętach naszej kuchni nie było tak głośno i tak merytorycznie. Slogan kampanii „Pewne jest jedno. Polskie Mięso. Zawsze w dobrym towarzystwie” wybrzmiał wielokrotnie i zapewne będzie przywoływany niejeden raz, gdy na stole brylować będzie polska wieprzowina, a polski drób zachwycać nas będzie „różnorodnością z polotem.”
Więcej informacji na temat kampanii znajduje się na stronie: www.pewnejestjedno.pl
Warto odwiedzić profile w mediach społecznościowych w serwisach: Facebook, Instagram, Youtube.
Na dodatkowe pytania udzielą Państwu informacji:
Łukasz Jurkiewicz, tel. 695 471 000
Joanna Trąbka, tel. 883 222 992
Kampania w całości została sfinansowana z Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego oraz Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego
Przeczytaj także
Coroczny przegląd opisany przez Food Standards Agency (FSA) i Food Standards Scotland (FSS) pomagający określić obiektywną ocenę bezpieczeństwa i norm dotyczących żywności na przestrzeni czasu.
Chińskie Ministerstwo Rolnictwa i Obszarów Wiejskich opublikowało właśnie swój oficjalny pięcioletni plan rolny, w którym po raz pierwszy uwzględniono mięso hodowane komórkowo.
Eksport mięsa, w ujęciu wartościowym, pozostał na poziomie sprzed roku, tj. 3,2 mld euro. Z kolei pod względem wolumenu zanotowano 3-procentowy wzrost. Był to efekt głównie niższych r/r cen transakcyjnych na rynku wieprzowiny oraz drobiu. W kolejnych miesiącach...