Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Na przełomie września i października odbędzie się 35. edycja Międzynarodowych Targów Wyrobów Spożywczych Polagra Food. Jakie cele stawiają sobie organizatorzy?
Targi POLAGRA FOOD
Targi POLAGRA FOOD to jedno z najważniejszych wydarzeń odbywających się w cyklu rocznym dedykowanych branży spożywczej. To miejsce promocji polskiej gospodarki, otwierania nowych kontaktów biznesowych, pozyskiwania odbiorców, rozmów na temat przyszłości sektora. O randze wydarzenia świadczy m.in. szerokie grono patronów i partnerów targów. Tegoroczna edycja targów Polagra Food również w tym roku objęta została patronatem honorowym przez Ministra Rolnictwa, Jana Krzysztofa Ardanowskiego. W gronie patronów branżowych znalazły się natomiast czołowe instytucje i stowarzyszenia wspierające rozwój polskiego sektora rolno-spożywczego oraz handlu, jak: Związek Polskie Mięso, Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich, Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, Polska Izba Handlowa, Polska Federacja Producentów Żywności, Krajowa Unia Producentów Soków czy Stowarzyszenie Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych POLBISCO.
"Po pierwsze jakość"
Tegoroczna edycja targów odbędzie się pod hasłem „Po pierwsze jakość”. Hasłem tym chcemy przede wszystkim zaakcentować to nad czym pracuje cała branża spożywcza, czyli wysokiej jakości żywność, z którą można zapoznać się podczas targów. – objaśnia Filip Bittner, Dyrektor Grupy Produktów. W targach POLAGRA FOOD co roku udział bierze kilkuset producentów mięsa i jego przetworów, słodyczy, mleka i wyrobów mleczarskich, herbat, napojów, przetworów owocowo-warzywnych, przypraw czy bakali. Nowości prezentują liderzy w swoich kategoriach jak np. Mlekovita, Krajowa Spółka Cukrowa czy zakłady mięsne znane ze swoich wyrobów w całej Polsce, a także firmy, które dopiero pracują nad rozwojem swojego brandu. W gronie tym znajdują się także producenci i dystrybutorzy żywności zza granicy. To dzięki nim co roku odwiedzający targi przedstawiciele sieci handlowych i hurtowni spożywczych mogą zapoznać się z ciekawą ofertą wyrobów spoza naszego kraju, a niektóre z nich potrafią być naprawdę zaskakujące i obdarzane są szczególną atencją w szczególności przez przedstawicieli sektora gastronomicznego, w tym najlepszych kucharzy w Polsce biorących udział w odbywającym się w tym samym czasie Kulinarnym Pucharze Polski. – mówi Filip Bittner.
Aspekt jakości żywności jest kluczowy w szczególności w formule konkursu o Złoty Medal MTP, który towarzyszy targom. Statuetka wręczana zwycięzcom jest potwierdzeniem doskonałości produktu i jego innowacyjności. To nagroda stanowiąca także istotny element w strategii promocji danego produktu. Nagrodzone firmy wykorzystują ją w komunikacji z odbiorcami, ponieważ stanowi ona rekomendację ekspertów branżowych, którzy poddają wnikliwej analizie takie atrybutu produktu jak innowacyjność, estetyka, ekonomiczność użycia czy bezpieczeństwo dla środowiska.
Promowanie polskiej żywności
Jakość na targach POLAGRA FOOD jest w centrum uwagi organizatorów również w odniesieniu do samej formuły targów. Staramy się, by wydarzenie, które organizujemy było skutecznym narzędziem promocji żywności, w szczególności polskiej. Coraz głośniej mówi się o potrzebie stworzenia marki polskiej żywności. To proces długotrwały, ale jako lider rynku eventów chcemy w nim aktywnie uczestniczyć i mamy nadzieję, że w te działania zaangażują się także wspierające nas instytucje i stowarzyszenia, które objęły patronat nad targami POLAGRA FOOD. – objaśnia Filip Bittner. Organizatorzy targów planują w tym roku m.in. oddać scenę targów do dyspozycji branżowych organizacji, by mogły zaprezentować potencjał polskiego sektora żywności przez zwiedzającymi zza granicy, w szczególności gośćmi targów zaproszonymi w ramach programu Hosted Buyer. Wystawcy będą mogli skorzystać także z dodatkowych, nieodpłatnych form promocji jak prezentacja nowości w kanałach online, a warto podkreślić, że aż 40% użytkowników odwiedzających stronę internetową targów pochodzi spoza Polski.
Powrót do jesiennego bloku targowego
Warto również podkreślić, że w tym roku targi POLAGRA FOOD wracają do jesiennego bloku targowego Polagra. Eksperymentalna, majowa edycja POLAGRA FOOD pozwoliła uzyskać transparentność z grupie zwiedzających. Niemniej jednak wystawcy w ankietach wskazali, że w ramach targów odbywających się w Poznaniu zależy im również na kontaktach biznesowych z grupą ich dostawców – producentami maszyn i urządzeń dla sektora spożywczego, dodatków do żywności czy też rozwiązań z zakresu logistyki i opakowań. Stąd powrót targów POLAGRA FOOD do terminu jesiennego i dużego bloku targowego, w ramach którego odbędą się tak jak to do tej pory bywało Międzynarodowe Targi Technologii Spożywczych POLAGRA TECH, Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Etykietowania TAROPAK, a także Międzynarodowe Targi Gastronomii i Wyposażenia Hoteli POLAGRA GASTRO/INVEST HOTEL. – tłumaczy Filip Bittner, Dyrektor Grupy Produktów.
Przeczytaj także
1-4 października 2018 w Poznaniu odbędą się dwa niezwykle ważne dla branży opakowaniowej wydarzenia – Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Etykietowania TAROPAK oraz, równolegle, Targi 4Print Week. Przedstawiamy listę produktów nagrodzonych Medalem Międzynarodowych Targów Poznańskich, które będą prezentowane podczas obu wydarzeń.
Czy „mleko kokosowe” nadal sprzedamy jako mleko, a „masło orzechowe” pozostanie masłem? Czy każdy produkt spożywczy będzie można oznaczyć jako „polski” lub „tradycyjny”? Czy lody „szampańskie” muszą mieć smak szampana?...
Już za 4 tygodnie Międzynarodowe Targi Wyrobów Spożywczych POLAGRA FOOD. Podczas tegorocznej edycji wydarzenia, w ramach otwartej sceny szkoleniowej, zaplanowano między innymi spotkanie na temat...