Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Data: 05.12.2024 Miejsce: ON-LINE
Czas trwania: 10 h
Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom na świadome zarządzanie procesem obsługi reklamacji.
Blok z aspektów prawnych dostarcza wiedzy na temat obowiązków oraz przywilejów osób obsługujących lub współuczestniczących w procesie obsługi reklamacji. Dzięki tej wiedzy uczestnicy bardziej świadomie podejmują decyzje dotyczące obsługiwanej reklamacji i nie dopuszczają do sytuacji, podczas których klienci lub partnerzy wywierają na nich niedopuszczalne naciski. Materiał szkolenia został uaktualniony o przepisy obowiązujące w obszarze reklamacji i dotyczące
nadania dodatkowych przywilejów osobom fizycznym (osoby znajdujące się w rejestrze CEIDG) zawierających umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą.
Blok dotyczący współpracy zespołowej jest dawką wiedzy na temat efektywnej współpracy zespołowej. Uczestnicy zyskują wiedzę na temat metod zarządzania zespołami, które powinny ze sobą współpracować w celu eliminacji przyczyn reklamacji.
Uczestnicy nabędą, zatem wiedzę, jak nie tylko współpracować wewnątrz własnych zespołów, ale też na temat tego, jak tworzyć skuteczne zespoły z różnych komórek organizacji.
Ostatni blok szkolenia, to warsztat służący do zdiagnozowania słabych stron procesu obsługi reklamacji i wypracowania nowych, bardziej skutecznych rozwiązań.
Szkolenie skierowane jest do osób zajmujących się zarządzaniem i obsługą reklamacji, w tym kierowników i managerów
odpowiedzialnych za jakość produktów, właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw, pracowników działów zakupów
i sprzedaży, odrębnych działów reklamacji w firmach, których zadaniem jest profesjonalne przyjmowania i rozpatrywania
reklamacji składanych przez klientów jak również wobec dostawców.
1. Aspekty prawne obsługi reklamacji:
• Czym jest sprzedaż konsumencka?
• Prawa konsumenta i osoby fizycznej
• Obowiązki sprzedawcy
• Odpowiedzialność sprzedawcy
• Zwolnienie z odpowiedzialności sprzedawcy
• Obowiązki konsumenta i osoby fizycznej
• Prawa sprzedawcy
• Umowy pomiędzy przedsiębiorcami
• Ryzyko sprzedaży
• Odpowiedzialność przedsiębiorców
• Zwolnienie z odpowiedzialności
• Rękojmia, a gwarancja - różnice
2. Projekty cross-departamentalne nad eliminacją reklamacji:
• Praca zespołowa – zalety i metody
• Błędy w pracy zespołowej i ich eliminacja
• Zasady wprowadzania zmian w organizacji
3. Zarządzanie reklamacjami – zespół doskonalenia jakości:
• Zasady pracy Zespołu Doskonalenia Jakości
• Metodologia rozwiązywania problemów 8D
• Techniki i narzędzia:
• Burza mózgów
• Multi głosowanie
• Diagram pokrewieństwa
• Diagram przyczyny i skutku (diagram Ishikawy)
• Lista sprawdzająca
• Analiza Pareto
• Karta przepływu
• Diagram strzałkowy
• Metoda 5 WHY
• Inne narzędzia
4. Usprawnienie obsługi reklamacji:
• Przegląd procedur i procesów reklamacyjnych w organizacji
• Warsztat nad usprawnieniem obsługi reklamacji
• Rekomendacja skutecznych procedur obsługi reklamacji
5. Dodatkowe pytania, podsumowanie, zakończenie szkolenia.
Wypełnienie, akceptacja i przesłanie formularza zgłoszeniowego - plik .doc lub zgłoszenie ze stroy internetowej.
Zgłoszenia prosimy nadsyłać do 7 dni przed terminem szkolenia.
Link do formualrza elektronicznego dostępny na stronie - https://hamilton.com.pl/formularz-zgloszeniowy/?training_id=12412&place_id=0&utm_source=reference&utm_medium=FoodFakty.pl&utm_campaign=FF_JB&utm_id=%23SZKOLENIA
Program szkolenia - https://hamilton.com.pl/wp-content/uploads/2022/01/Program-86-JB-Zarzadzanie-reklamacjami-konsumenckimi-oraz-wobec-dostawcow_2024.pdf
W razie jakichkolwiek pytań lub wsparcia technicznego prosimy o kontakt: szkolenia@jsh.com.pl lub telefon: 58/ 766 99 46
Zapytaj organizatora o szczegóły