10 najbardziej lubianych przez Polaków słodyczy
Pomimo coraz popularniejszego trendu eco i healthy na polskim rynku ciągle dominują typowo czekoladowe słodycze. Dla Polaka słodycz to przede wszystkim przyjemność, która ma dostarczyć radości bez względu na skład i kalorie. Co znajduje się w TOP10 najbardziej lubianych przez Polaków słodyczy? Na to pytanie odpowie Joanna Rogalska, Client Director w Nielsenie.
Słodcy tradycjonaliści
Czy gusta polskich konsumentów słodyczy zmieniają się? Co króluje wśród ulubionych słodyczy i czy podlega to istotnym zmianom rok do roku? Jak się okazuje na czele zestawienia słodkości Polaków od dłuższego czasu królują te same produkty, a dziesiątka ulubionych słodyczy pozostaje praktycznie niezmienna na przestrzeni ostatnich trzech lat.
TOP 10 - RYNEK SŁODYCZY |
|
1 |
Kinder Surpise - jajko z niespodzianką 20g |
2 |
E. Wedel Ptasie Mleczko Waniliowe 380g |
3 |
Raffaello 150g |
4 |
Prince Polo Classic 50g |
5 |
Merci Czekoladowa Kolekcja 250g |
6 |
Kinder Bueno 43g |
7 |
Kinder Chocolate 100g |
8 |
Chipita 7 Days – rogalik 60g |
9 |
Kinder Joy – jajko 20g |
10 |
E. Wedel czekolada gorzka 100g |
Na czele zestawienia nieodmiennie Kinder Surprise – jajko z niespodzianką 20g (#1), które wraz z propozycją wakacyjną, czyli Kinder Joy – jajko 20g (#9), reprezentuje produkt impulsowy dedykowany dzieciom, który łączy w sobie funkcję małej słodkiej przekąski oraz nierzadko także nagrody.
W rankingu nie mogło zabraknąć oferty prezentowej i takiej, która pozwala na dzielenie się słodkościami z innymi osobami – tutaj możemy wskazać zarówno E. Wedel Ptasie Mleczko Waniliowe 380g (#2), jak i Raffaello 150g (#3) oraz Merci Czekoladowa Kolekcja 250g (#5).
Za każdym razem, kiedy mówimy o słodyczach, nie możemy zapominać o podstawowej funkcji, którą wypełniają, a mianowicie szybkie zaspokojenie uczucia głodu oraz sprawienie sobie słodkiej przyjemności. Takie przeznaczenie mogą spełniać zarówno wafelek Prince Polo Classic 50g (#4), jak i baton Kinder Bueno 43g (#6), ale też rogalik Chipita 7 Days 60g (#8).
Ranking top 10 ulubionych słodyczy dopełniają w końcu klasyczne tabliczki czekoladowe w ramach, których największa sprzedaż wartościowa jest udziałem Kinder Chocolate 100g (#7) oraz gorzkiej czekoladady E.Wedel 100g (#10).
Przeczytaj także
-
08.11.2018
Nowy raport Nielsena: sprzedaż online FMCG rośnie 4x szybciej niż offline
Globalna sprzedaż online produktów FMCG rośnie czterokrotnie szybciej niż sprzedaż offline, a w nadchodzących latach na rynkach europejskich prognozowany jest duży wzrost e-commerce w sektorze FMCG. Wzrost jest spodziewany ze względu na dynamikę życia zawodowego i prywatnego, rosnące zatłoczenie i coraz większą popularność trendu convenience. Tak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Nielsen...
-
28.08.2018
Kadm w czekoladzie i metylortęć w rybach – nowe limity Komisji Codex Alimentarius
W dniach 2-6.07.2018 w Rzymie odbyło się 41 posiedzenie Komisji Kodeksu Żywnościowego FAO, w której skład wchodzą przedstawiciele 188 państw oraz Unii Europejskiej. Eksperci ustanowili m.in. nowe limity dla metylortęci w rybach oraz naturalnie występujących zanieczyszczeń w czekoladzie...
-
06.08.2018
Mały konsument, duży potencjał
Segment jedzenia dla dzieci nie tylko dynamicznie rośnie, ale także oferuje konsumentom wiele nowości. Tradycyjnie dla dziecięcego odbiorcy dedykowane były głównie produkty certyfikowane. Obecnie producenci dostrzegli potencjał w rozszerzaniu oferty...
Artykuł opublikowany dzięki firmie:
-
NielsenIQ
45