Zapisz się do newslettera
Najważniejsze informacje dla branży spożywczej!
Zapisz się na newsletter FoodFakty i bądź na bieżąco:
Pomimo coraz popularniejszego trendu eco i healthy na polskim rynku ciągle dominują typowo czekoladowe słodycze. Dla Polaka słodycz to przede wszystkim przyjemność, która ma dostarczyć radości bez względu na skład i kalorie. Co znajduje się w TOP10 najbardziej lubianych przez Polaków słodyczy? Na to pytanie odpowie Joanna Rogalska, Client Director w Nielsenie.
Słodcy tradycjonaliści
Czy gusta polskich konsumentów słodyczy zmieniają się? Co króluje wśród ulubionych słodyczy i czy podlega to istotnym zmianom rok do roku? Jak się okazuje na czele zestawienia słodkości Polaków od dłuższego czasu królują te same produkty, a dziesiątka ulubionych słodyczy pozostaje praktycznie niezmienna na przestrzeni ostatnich trzech lat.
TOP 10 - RYNEK SŁODYCZY |
|
1 |
Kinder Surpise - jajko z niespodzianką 20g |
2 |
E. Wedel Ptasie Mleczko Waniliowe 380g |
3 |
Raffaello 150g |
4 |
Prince Polo Classic 50g |
5 |
Merci Czekoladowa Kolekcja 250g |
6 |
Kinder Bueno 43g |
7 |
Kinder Chocolate 100g |
8 |
Chipita 7 Days – rogalik 60g |
9 |
Kinder Joy – jajko 20g |
10 |
E. Wedel czekolada gorzka 100g |
Na czele zestawienia nieodmiennie Kinder Surprise – jajko z niespodzianką 20g (#1), które wraz z propozycją wakacyjną, czyli Kinder Joy – jajko 20g (#9), reprezentuje produkt impulsowy dedykowany dzieciom, który łączy w sobie funkcję małej słodkiej przekąski oraz nierzadko także nagrody.
W rankingu nie mogło zabraknąć oferty prezentowej i takiej, która pozwala na dzielenie się słodkościami z innymi osobami – tutaj możemy wskazać zarówno E. Wedel Ptasie Mleczko Waniliowe 380g (#2), jak i Raffaello 150g (#3) oraz Merci Czekoladowa Kolekcja 250g (#5).
Za każdym razem, kiedy mówimy o słodyczach, nie możemy zapominać o podstawowej funkcji, którą wypełniają, a mianowicie szybkie zaspokojenie uczucia głodu oraz sprawienie sobie słodkiej przyjemności. Takie przeznaczenie mogą spełniać zarówno wafelek Prince Polo Classic 50g (#4), jak i baton Kinder Bueno 43g (#6), ale też rogalik Chipita 7 Days 60g (#8).
Ranking top 10 ulubionych słodyczy dopełniają w końcu klasyczne tabliczki czekoladowe w ramach, których największa sprzedaż wartościowa jest udziałem Kinder Chocolate 100g (#7) oraz gorzkiej czekoladady E.Wedel 100g (#10).
Przeczytaj także
Globalna sprzedaż online produktów FMCG rośnie czterokrotnie szybciej niż sprzedaż offline, a w nadchodzących latach na rynkach europejskich prognozowany jest duży wzrost e-commerce w sektorze FMCG. Wzrost jest spodziewany ze względu na dynamikę życia zawodowego i prywatnego, rosnące zatłoczenie i coraz większą popularność trendu convenience. Tak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Nielsen...
W dniach 2-6.07.2018 w Rzymie odbyło się 41 posiedzenie Komisji Kodeksu Żywnościowego FAO, w której skład wchodzą przedstawiciele 188 państw oraz Unii Europejskiej. Eksperci ustanowili m.in. nowe limity dla metylortęci w rybach oraz naturalnie występujących zanieczyszczeń w czekoladzie...
Segment jedzenia dla dzieci nie tylko dynamicznie rośnie, ale także oferuje konsumentom wiele nowości. Tradycyjnie dla dziecięcego odbiorcy dedykowane były głównie produkty certyfikowane. Obecnie producenci dostrzegli potencjał w rozszerzaniu oferty...