Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

5 trendów, które zdominowały rynek opakowań żywności w 2021 r.

Kategoria: Opakowania

W 2021 r. przemysł opakowaniowy był nie tylko pod wpływem pandemii, ale także doświadczał dodatkowej presji.

Podsumowanie największych problemów, które dotknęły branżę opakowań żywności w mijającym roku.

  1. Problemy z dostawami

W ciągu ostatnich 12 miesięcy brak materiałów i problemy z dostawami spowodowały wzrost kosztów. Zostało to spotęgowane przez wyzwania operacyjne związane ze środkami bezpieczeństwa wprowadzanymi w związku z Covid, takimi jak dystans społeczny i samoizolacja. Niektóre z przyczyn problemów z dostawami obejmują:

  • Wywołany pandemią niedobór operatorów i kierowców, który zakłócił światowy handel, oraz ograniczenie produkcji, ze względu na środki bezpieczeństwa, skutkujące niedoborami np. pulpy.
  • Wzrost handlu e-commerce , co spowodowało niedobór tektury i wykorzystanie plastiku jako alternatywnego materiału opakowaniowego.
  • Panika przy zakupach w odpowiedzi na braki rozpowszechniane przez media, skutkujące wzrostem cen.
  • Zasady Brexitu i post-Brexit dla brytyjskich przedsiębiorstw prowadzących handel w ramach międzynarodowych porozumień.

Gdy świat próbuje powrócić do normalności, te niedobory są nadal problemem dla branży.

  1. Niedobór dwutlenku węgla

Najbardziej znaczącym niedoborem jest brak dwutlenku węgla w drugiej połowie 2021 r., który dotknął m.in. przemysł spożywczy i dlatego zasługuje na osobne wyróżnienie. Dwutlenek węgla jest produktem ubocznym produkcji nawozów, która została wstrzymana, gdy cena gazu ziemnego wzrosła. Miało to ogromny wpływ na ubój zwierząt, konserwację żywności i utrzymanie oczekiwanego okresu trwałości żywności. 

  1. Plastik jednorazowego użytku

Kampania środowiskowa powróciła na pierwszy plan wraz ze szczytem COP26, który odbył się w tym roku. Jednym z największych źródeł zanieczyszczeń są tworzywa sztuczne jednorazowego użytku, takie jak słomki, mieszadełka, sztućce i talerze, a także produkty wykonane z polistyrenu i tworzywa sztucznego ulegającego degradacji tlenowej. W lipcu 2021 r. weszła w życie dyrektywa UE zakazująca sprzedaży produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych (SUP), której celem jest ograniczenie używania tych przedmiotów.

  1. Wpływ na środowisko i innowacyjne materiały

W ślad za szczytem COP26 detaliści zobowiązali się do zmniejszenia swojego wpływu na środowisko, co obejmuje zmniejszenie zużycia materiałów, możliwości ponownego użycia i ponownego napełnienia, zmiany materiałów na nadające się do recyklingu oraz opracowanie nowych materiałów nadających się do recyklingu. Oczywiście zmiana materiałów opakowaniowych wymaga czasu, pieniędzy i badań, przy jednoczesnym zapewnieniu, że opakowania chronią zapakowane produkty i zapewniają, że są bezpieczne do spożycia, trwałe i mogą mieć kontakt z żywnością.

  1. Podatek od tworzyw sztucznych w Wielkiej Brytanii

Nowy podatek, który wejdzie w życie od kwietnia 2022 r., będzie miał  zastosowanie do opakowań z tworzyw sztucznych produkowanych lub importowanych do Wielkiej Brytanii, zawierających mniej niż 30% plastiku z recyklingu mierzonego wagowo. Podatek będzie naliczany według stawki 200 GBP za tonę. Mniejsze firmy, które produkują lub importują mniej niż 10 ton opakowań z tworzyw sztucznych w okresie 12 miesięcy, będą zwolnione z opłaty. Intencją wprowadzanego podatku jest zachęcenie do korzystania z materiałów opakowaniowych z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu.

Źródło: Campden BRI

Autor:Katarzyna Oleksy
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Bezpieczeństwo żywności Opakowania Prawo żywnościowe

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.