Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

Autonomiczne roboty mobilne – intralogistyka i ochrona zdrowia

Kategoria: Procesy i Technologie

Mobile Industrial Robots (MiR), czołowy producent autonomicznych robotów mobilnych (AMR), poinformował, że na przestrzeni ostatnich miesięcy roboty MiR wdrożyły organizacje z różnych sektorów i o różnej skali działania, m.in. Schneider Electric w zakładach w Polsce, Bułgarii, Francji i we Włoszech, chiński oddział przedsiębiorstwa farmaceutycznego Novo Nordisk, hiszpańska fabryka TB Spain Injection zajmująca się przetwórstwem tworzyw sztucznych oraz amerykański zakład Bossard – lider na rynku elementów złącznych. Kluczowe rezultaty robotyzacji wymieniane przez użytkowników to przede wszystkim optymalizacja kosztów i efektywności transportu wewnętrznego, a także szansa na zaangażowanie personelu w inne obszary.

Rynek CEE – 10% udziału w globalnej sprzedaży 2020

W 2020 MiR wzmocnił sieć partnerską w regionie CEE, zarówno od strony dystrybutorów – nowi partnerzy (Słowacja i Węgry), jak i integratorów systemów. Najbardziej aktywne segmenty w zakresie wdrażania AMR to motoryzacja i branże pokrewne, jednak bardzo wyraźne jest zapotrzebowanie ze strony sektora FMCG i logistyki. Poza firmami z Polski, Czech, Słowacji i Węgier zdecydowanie przyspieszyła Rumunia. Aktualnie udział regionu CEE w łącznej, globalnej sprzedaży robotów Mobile Industrial Robots to 10%.

„Ten rok pokazał, jak bardzo procesy produkcyjne są narażone na przestoje w wyniku nieprzewidzianych sytuacji. Robotyzacja zapewnia elastyczność i gwarantuje stabilne działanie pomimo niekorzystnych warunków. Obserwujemy zdecydowanie wyższe zainteresowanie automatyzacją intralogistyki, także w kontekście nowym wymogów bezpieczeństwa i higieny, oraz aplikacji związanych z dezynfekcją przestrzeni. Spodziewamy się, że przyszły rok będzie bardzo intensywny” – mówi Jesper Sonne Thimsen, dyrektor sprzedaży w regionie CEE, Mobile Industrial Robots.

W Polsce MiR oferuje swoje roboty poprzez dwóch dystrybutorów – krakowską firmę ASTOR oraz wrocławską ProCobot.

Rynek AMR i AGV warty 1,9 mld USD

Według raportu World Robotics 2020, Service Robots, Międzynarodowej Federacji Robotyki[1], pod koniec 2019 r. wartość sprzedaży robotów logistycznych wyniosła 1,9 mld USD. Firmy i organizacje na całym świecie kupiły 75 tys. autonomicznych robotów mobilnych i systemów AGV – o 42% więcej niż w roku poprzednim. IFR szacuje, że wzrost sprzedaży w tym segmencie w 2020 roku utrzyma się na podobnym poziomie. Kluczowe trendy wpływające na rynek to cyfryzacja produkcji, elastyczne modele RaaS (Robot as a Service, robot jako usługa) oraz zainteresowanie autonomiczną dezynfekcją.

 

„Autonomiczne roboty mobilne są wykorzystywane zarówno w magazynach, jak i nowoczesnych zakładach przemysłowych. Koniec 2019 roku oraz 2020 rok to także zdecydowany wzrost wykorzystania robotów AMR w obszarze dezynfekcji różnego rodzaju pomieszczeń – w segmencie opieki zdrowotnej, przemyśle i różnego rodzaju obiektach użyteczności publicznej. Pokazuje to jak uniwersalną i elastyczną platformą są roboty AMR – w zależności od potrzeb mogą stanowić wsparcie w praktycznie każdym sektorze” – mówi Søren E. Nielsen, prezes Mobile Industrial Robots.

IFR podkreśla, że roboty AMR są odporne na silne substancje oraz światło UV – dzięki temu mogą stale dezynfekować wybrane obszary, bez narażania personelu. Z kolei w zakładach przemysłowych i magazynach AMR podnoszą efektywność transportu wewnętrznego, obniżają koszty intralogistyki oraz zapewniają bezpieczeństwo, szczególnie w dynamicznym otoczeniu.

 

[1] International Federation of Robotics, World Robotics 2020, Service Robots

Autor:Mobile Industrial Robots
Udostępnij
Facebook
Twitter/X
LinkedIn
e-mail
Whatsapp
Link

Przeczytaj także

Wybierz temat: Procesy i Technologie

Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.