Przejdź na stronę główną FoodFakty LinkedIn
Newsletter FoodFakty Newsletter
Profesjonalne informacje z branży żywności.
Bądź na bieżąco w prosty sposób.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym przez firmę Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Serwituty 25 będącą właścicielem portalu FoodFakty.pl w celach marketingowych i promocyjnych, w szczególności powiadomienia o nowych publikacjach, biuletynach i wydarzeniach dotyczących usług oferowanych przez portal jak również kontrahentów portalu; realizacji obowiązków związanych z wymogami w zakresie niezależności, zarządzania ryzykiem i jakością;Podanie adresu e-mail oznacza zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany adres informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, 02-233, ul Serwituty 25, NIP 5260201821, który jest wydawcą portalu FoodFakty.pl.

Administratorem podanych danych osobowych jest Prokonsument Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na ul. Serwituty 25 . Dane osobowe przechowywane są przez okres 3 lat. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści oraz poprawiania swoich danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie odwołać (wycofać) wyrażone zgody. Odwołanie (wycofanie) zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed tym faktem. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Podane przez Pana/Panią dane osobowe są warunkiem zrealizowania świadczenia. Więcej informacji zawarte w:

Przypomnij hasło Jeśli nie masz konta, Utwórz je
Napisz
Śledź nas na

Rejestracja - czytelnik

Przypomnij hasło

Facebook X LinkedIn

"Badanie towarów spożywczych" - recenzja nowej publikacji PWN

Kategoria: Bezpieczeństwo Żywności, Biznes

Nowe opracowanie ekspertów z AGH

Liczba nowych artykułów spożywczych rośnie z roku na rok w błyskawicznym tempie. Równocześnie wzrasta świadomość konsumentów dotycząca ich jakości, powstaje też coraz więcej norm i przepisów określających wymagania z zakresu bezpieczeństwa żywności. Czynniki te sprawiają, że badanie jakości towarów spożywczych jest obecnie koniecznością dla wszystkich producentów w branży żywnościowej. Aby usystematyzować wiedzę w tym zakresie i przybliżyć jej podstawy wszystkim zainteresowanym towaroznawstwem, eksperci z Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie przygotowali kompleksowe opracowanie zatytułowane „Badanie towarów spożywczych”, które zostało opublikowane przez Wydawnictwo Państwowe PWN.

Metody oceny jakości produktów spożywczych

Przekazany w ręce czytelników tom I książki przedstawia sposoby oceny towaroznawczej mięsa, jaj, ryb, tłuszczów, warzyw i owoców, przetworów zbożowych oraz mleka. Znalazły się w nim obszerne informacje dotyczące metod laboratoryjnych, organoleptycznych i użytkowych, które wspólnie pozwalają na całościowy opis danego produktu spożywczego oraz ustalenie jego jakości. Prezentowane analizy obejmują wszystkie najistotniejsze właściwości produktów, poczynając od ich wielkości i kształtu, poprzez zawartość składników odżywczych, aż po zanieczyszczenia metalami ciężkimi, obecność toksyn czy pozostałości pestycydów.

Wiarygodne i uporządkowane informacje

Niewątpliwą zaletą nowej publikacji PWN jest wiarygodność przedstawionych informacji, które oparte są na szerokim doświadczeniu i bogatym dorobku naukowym autorów. Wybrane przez nich metody zaprezentowane są w sposób klarowny i zwięzły, poczynając od charakterystyki samej analizy, poprzez informacje dotyczące pobierania i przygotowywania próbek, a kończąc na opisie stosowanej aparatury. Pełniejsze zrozumienie omawianego materiału ułatwiają liczne tabele, schematy oraz wzory. Uporządkowany według kategorii towarów spis treści pozwala czytelnikowi na bezproblemowe odnalezienie interesujących go treści. Na uwagę zasługuje też bogate piśmiennictwo, dzięki któremu można poszerzyć wiedzę na temat metod zawartych w każdym rozdziale.

Pozycja dla studentów i początkujących towaroznawców

Choć według zapewnień wydawcy książka może być atrakcyjnym narzędziem dla pracowników branży spożywczej, należy zaznaczyć, że jej głównym adresatem są raczej studenci kierunków o profilu towaroznawczym bądź osoby dopiero rozpoczynające pracę związaną z oceną jakości produktów spożywczych. Książka nie zawiera bowiem pełnych procedur analitycznych, a jedynie ich opisy. Próżno szukać też w niej dokładnych wytycznych opracowywania sprawozdań, dopuszczalnych odchyleń od wyników czy szczegółów wykonywania oznaczeń. Informacje te dostępne są w Polskich Normach, na które powołują się autorzy. Jak zresztą sami podkreślają, ich opracowanie nie ma na celu zastąpienia norm, ale raczej zwięzłe przedstawienie najważniejszych metod badawczych.

Cenne kompendium wiedzy

Mimo pewnych niedociągnięć technicznych, takich jak niska jakość niektórych zdjęć czy miejscami zbyt jednolity tekst, „Badanie towarów spożywczych” zasługuje na uwagę ze względu na najwyższy poziom merytoryczny oraz rzetelny i uporządkowany przegląd podstawowych informacji z dziedziny towaroznawstwa żywności. Bez wątpienia jest to lektura obowiązkowa dla studentów uczelni rolniczych i technicznych, a także cenne kompendium wiedzy dla wszystkich zainteresowanych metodami oceny jakości produktów spożywczych.

Wybierz temat: Badania żywności Nowości rynkowe

Autor: Wojciech Grodzicki

Przeczytaj także

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj.